Jak wyznacza cele Katarzyna Czeladko, dyrektor spa&wellness Zdrojowa Hotels

SPA
Rozmowa jest częścią materiału o  tym “Jak wyznaczać cele i je realizować, który ukazał się w ramach nowego cyklu “Rozwój osobisty managera”. Wprowadzenie do tematu możesz przeczytać TU>>>
Katarzyna Czeladko, Dyrektor Spa&Wellness w Zdrojowa Hotels

Czy masz nawyk wyznaczania celów? Jaki jest Twój cel na najbliższy rok?

Mam jak najbardziej, szczególnie na polu zawodowym. Pracując nad nowymi projektami hotelowych spa wraz ze Zdrojową Invest czy zarządzając sześcioma hotelowymi spa & wellness w sieci Zdrojowa Hotels, nie wyobrażam sobie nie mieć jasno sprecyzowanych planów dla siebie czy moich współpracowników. Co do planów na najbliższy rok, wyznaję zasadę, że lepiej skupić się na działaniu, niż rozprawianiu na temat zakładanych celów.

Czy masz sprawdzony sposób, aby realizować swoje cele? Co to za sposób?

Jest kilka rzeczy, z których korzystam. Przede wszystkim, w myśl Stephena Coveya, zaczynam planowanie, mając wizję celu. Zarówno w życiu prywatnym, jak i zawodowym staram się zwizualizować to, co chcę osiągnąć i dzięki temu łatwiej jest dążyć do celu. Konsekwencja w działaniu przybliża nas do sukcesu, czyli dzień po dniu, małymi łyżkami, bez odkładnia, bez stawiania sobie kolejnych dużych zadań, kiedy nie skończyliśmy jeszcze pierwszego. Bardzo ważne jest również to, że celem powinna stać się pasja, bo dzięki tej pasji będziemy mieć naturalną i silną motywację do jego realizacji. Oczywiście nie zawsze jest tak idealnie. W codziennym życiu wkradają nam się tzw. rozpraszacze, wtedy przypominam sobie fragment z książki „Jednominutowy manager spotyka małpę” Briana Tracy — gorąco polecam. Reasumując, nie ma złotego środka, jednakże każdego dnia drobne zrealizowane zadania przybliżają mnie do osiągnięcia celu, jakikolwiek by on nie był.

Wymień wartości, które są dla Ciebie ważne i pomagają Ci realizować cele życiowe i biznesowe.

Pasja, konsekwencja w działaniu, skupienie, otwarty umysł, umiejętność patrzenia dalej. Pokora to kolejna ważna wartość, chęć uczenia się i umiejętność proszenia o pomoc, szczególnie osób, które są tam, gdzie my byśmy chcieli być.

Jak często wyznaczasz cele? Czy wszystkie z nich realizujesz?

Na co dzień stawiam sobie nie więcej niż trzy, cztery zadania w tym jedno duże, do którego staram się zabrać od razu, później idzie z górki i jest czas na coś niezaplanowanego. W moim kalendarzu są palny krótko- i długoterminowe. Wszystkie natomiast składają się na jedną całość.

Jaka jest Twoja wizja i misja Twojego biznesu na najbliższe lata?

Wizja Zdrojowej Hotels i Invest, w której obecnie pracuję jako doradca przy nowych inwestycjach i dyrektor spa & wellness sieci, to przede wszystkim rozwój. W najbliższych latach otworzymy kolejne trzy obiekty hotelowe: H2O**** w Kołobrzegu, Forest Ski**** w Szklarskiej Porębie i… — tu jeszcze nie mogę zdradzić tajemnicy. Jeśli chodzi o mnie, chciałabym rozwijać dotychczasową działalność, tworzyć unikalne miejsca i szkolić przyszłych managerów spa & wellness.

Co robisz, gdy ponosisz porażkę?

Thomas Edison, zanim wynalazł żarówkę, przeprowadzał kilkadziesiąt prób. Zapytany, jak udało mu się wytrwać, ponosząc tyle porażek, odpowiedział, że każda przybliżała go do celu i uczyła jakich błędów nie powtarzać. Jeśli mam cel do zrealizowania, to prędzej czy później jest on osiągnięty.

Gdyby Twoje marzenia mogły spełnić się w ciągu najbliższych 3 lat, co by się zmieniło w Twoim życiu i biznesie?

Wszystko zależy o jakich marzeniach mówimy, bo mam ich wiele. Wolałabym za 3 lata opowiedzieć o tym czy udało się je zrealizować i czy jestem tu, gdzie zakładam, że będę.

Sprawdź inne artykuły z działu “Strefa managera”>>>

CZYTAJ TAKŻE:

Musisz wiedzieć, że mamy ciasteczka i możemy ich użyć tylko do tego, byś był bardziej zadowolony z naszych treści. ok więcej