Oferta zabiegowa na stronie salonu

SPA

Strona internetowa jest wizytówką i silnym narzędziem promocji marki. Od tego, jakie znajdują się na niej treści, w dużej mierze zależy sukces każdego biznesu. Podpowiadamy jak stworzyć teksty na stronę www salonu beauty, aby przyciągały odbiorców, zaciekawiały ich i powodowały, że skorzystają oni z twoich usług?

Nie musisz znać się na wszystkim, tym bardziej na tworzeniu stron www czy pisaniu artykułów do Internetu. Wystarczy, że będziesz profesjonalistką, doskonale znającą swój zawód i wykonującą usługi na najwyższym poziomie. Stworzenie strony internetowej możesz więc powierzyć specjalistom zajmującym się tym od lat. Weź jednak pod uwagę, że to ty znasz się na swoim biznesie, a nie web designerzy. Poza tym nie wystarczy, że powiesz im: „zróbcie mi dobrą i ładną stronę www”, bo pierwszym pytaniem, jakie usłyszysz, będzie: „co ma ta strona zawierać?”.

Musisz wiedzieć jak będzie działała, jaką będzie miała zawartość i co się stanie, kiedy odwiedzający ją gość kliknie w konkretny link. To od ciebie ma zależeć jaką treść zobaczy oraz w którym momencie i w jakim stopniu przyciągnie ona jego uwagę. Możesz zlecić napisanie tekstów na stronę copywriterom, bo masz prawo nie lubić pisać i nie mieć talentu pisarskiego — jesteś przecież świetna w prowadzeniu swojego biznesu i to wystarczy.

Pamiętaj jednak, że to ty znasz się na swojej branży i zabiegach, które wykonujesz, a nie osoba, która pisze artykuły do Internetu. Musisz wiedzieć jakie teksty i w jaki sposób zleceniodawca ma napisać, żeby skutecznie sprzedawały twoje usługi.

PISZ TEKSTY DO SWOICH ODBIORCÓW

O ruchu na stronie internetowej w znacznym stopniu decyduje to, jak wysoko znajduje się ona w rankingu wyszukiwarki. To natomiast zależy od technik optymalizacji stron, którymi na razie się nie zajmujemy, oraz liczby osób odwiedzających naszą witrynę. Do tego należy dodać treść zawierającą frazy kluczowe, które pozwalają serwisowi uplasować się wyżej w wynikach wyszukiwania.

Pamiętaj, że dobre wypromowanie strony w rankingu wyszukiwarki to nie tylko zabiegi techniczne, ale także czas, jaki użytkownicy spędzają w naszych internetowych progach. Tutaj niestety żadne triki nie zastąpią opracowania wartościowych treści.

Określ więc grupę odbiorców — to podstawa każdej dobrej strony, podobnie jak każdego biznesu. Musisz wiedzieć na kim ci najbardziej zależy. Ustal ile lat ma mieć osoba, która znajdzie twój salon w Internecie i z jakimi boryka się problemami, a następnie pokazuj jej sposoby na to, jak dzięki twojemu gabinetowi może się z nimi uporać. Bądź dla niej ekspertem.

ZAPLANUJ ZAWARTOŚĆ

Nikt z odwiedzających twoją stronę internetową nie może mieć wątpliwości gdzie i z jakiego powodu się znalazł oraz jak ma zdobyć najbardziej interesujące informacje. Podstawową kwestią, którą musisz ustalić, planując treści na stronę www swojego gabinetu, to określenie celu, jaki ci przyświeca. Oczywiście nie napiszesz, że chcesz zarabiać na usługach kosmetycznych, tylko że twój gabinet poprawia jakość życia twoich klientek, a zabiegi, które wykonuje zespół profesjonalistów, sprawiają, że wyglądają i czują się one piękne. Do tego dobierz odpowiednie środki przekazu. Masz do dyspozycji zdjęcia, grafiki i teksty.

Sposób, w jaki je dobierzesz, musi być adekwatny do tego, co oferujesz swoim klientom. Zaplanuj najpierw strukturę całej witryny — jaki będzie miała układ, jakie zawierała strony i jak dużo treści będzie przekazywała. Musi być prosta i intuicyjna w obsłudze. Użytkownik nie może się domyślać, gdzie ma znaleźć potrzebne mu informacje.

Zacznij planowanie strony „od ogółu do szczegółu” — nie twórz gigantycznej liczby zakładek w menu głównym. Zacznij od kilku najważniejszych kwestii — dla ciebie i twoich przyszłych klientów. Niech dalej rozwijają się kolejne strony z bardziej szczegółowymi informacjami w kolejnych podstronach.

Najczęściej witryna gabinetu beauty w menu głównym, czyli tym co wyświetla się w każdym miejscu witryny, zawiera działy:

  • informacje „o nas”
  • opisy zabiegów
  • cennik zabiegów
  • informacje o pracownikach
  • aktualności (promocje, zaproszenia na wydarzenia) • dane kontaktowe i adresowe,
  • blog z artykułami poradnikowymi
  • wtyczki mediów społecznościowych
  • formularz zapisu do newslettera
  • formularz rezerwacji online.

Dobrą praktyką jest rozpisanie sobie na papierze wszystkich stron i ich podstron.

MYŚL WEDŁUG AIDA

AIDA to termin z zakresu marketingu, który doskonale pokazuje jaka ma być twoja strona www i jakie zawierać treści, aby spełniały swoje zadanie, czyli sprzedawały twoje usługi. Jest to skrót od angielskich wyrazów, których pierwsze litery tworzą tę nazwę:

  • A (Attention — uwaga) — przyciągnąć uwagę
  • I (Interest — zainteresowanie) — wzbudzić zainteresowanie danym produktem lub usługą
  • D (Desire — pożądanie) — wywołać potrzebę posiadania danego pro-duktu
  • A (Action — działanie) — skłonić do działania polegającego na złożeniu zamówienia lub zapytania.

To jest podstawa skutecznego marketingu i jeśli będziesz działać według tego schematu, strona internetowa twojego gabinetu ma szansę być doskonałym narzędziem sprzedażowym. Natomiast podstawą dobrego przekazu jest zwięzłość, jasność komunikatów i prostota tekstu. Nie używaj żargonu branżowego i zbyt naukowych sformułowań. Jeżeli musisz ich użyć, wyjaśniaj tak, aby ten, kto spotyka się z danym zagadnieniem pierwszy raz, wiedział o co chodzi. Twoja przyszła klientka nie musi przecież wiedzieć co to jest lipoliza iniekcyjna czy znać zasady działania lasera frakcyjnego. Dla niej mogą to być pojęcia, z którymi spotyka się pierwszy raz. Nie każ się jej domyślać, jednak nie przynudzaj. Pisz tak, jakbyś informowała o swoich zabiegach przyjaciółkę, która doskonale zna się na tym co ona robi, ale nie na kosmetologii.

OPISY ZABIEGÓW

Zastanów się, jakie informacje będą wartościowe dla twojego klienta. Co przyciągnie jego uwagę na dłużej i zachęci do skorzystania z twoich usług. W przypadku gabinetu beauty najważniejszą kwestią będą zabiegi, jakie oferujesz. Tu główną rolę gra prosty i krótki komunikat.

Pogrupuj zabiegi tematycznie — w zależności od problemów klientów lub korzyści jakie mogą dawać. Możesz je wymienić w formie haseł, pamiętając o zasadzie AIDA. Zaprezentowana oferta zabiegów twojego salonu ma wzbudzić zainteresowanie (A), aby osoba znajdująca się na tej stronie chciała dowiedzieć się więcej i kliknąć w link z opisem zabiegu (I), poczuć potrzebę wykonania go na sobie (D) i skontaktować się z twoim salonem w celu ustalenia terminu (A).

PISZ JĘZYKIEM KORZYŚCI

Pamiętaj, że nie wszyscy muszą wiedzieć, co to znaczy karboksyterapia, radiofrekwencja czy HIFU. Lepiej będzie, jeśli zainteresujesz go nagłówkiem mówiącym o potrzebach klienta i korzyściach, jakie niosą ze sobą twoje usługi. (…)

Czytaj cały artykuł w Beauty Inspiration 5/2018>>> (możesz zamówić szybko dostęp do ewydania)

Anna Jabłońska

Beauty Inspiration

CZYTAJ TAKŻE:

Musisz wiedzieć, że mamy ciasteczka i możemy ich użyć tylko do tego, byś był bardziej zadowolony z naszych treści. ok więcej