Zbudowanie zgranego i zmotywowanego zespołu, który świetnie wykonuje swoje obowiązki i potrafi zdobyć lojalność klienta, to cel każdego menedżera gabinetu kosmetycznego i spa. Jest to jednak nie lada wyzwanie. Co zrobić, aby mu podołać?
Niewielu menedżerów ma świadomość, że niezadowolenie zespołu często rozpoczyna się w momencie, gdy do firmy wkrada się chaos organizacyjny. Na psujący atmosferę bałagan składa się wiele czynników: nieefektywna komunikacja, grafiki tworzone na ostatnią chwilę, wynagrodzenia wypłacane z opóźnieniem, skomplikowany system motywacyjny lub całkowity jego brak. Jest jednak skuteczny sposób na uniknięcie podobnych problemów. Wystarczy korzystać z dobrego oprogramowania dla gabinetów.
DOBRZE ZAPLANOWANY CZAS PRACY
Z systemem do zarządzania gabinetem Versum, grafik tworzony jest w formie elektronicznej. Dzięki temu pracownicy mają do niego dostęp 24 godziny na dobę. Bez względu na to, gdzie są, w każdej chwili mogą zajrzeć do systemu i sprawdzić swój rozkład pracy. Ewentualne zmiany pojawiają się w grafiku natychmiast, dlatego nie ma ryzyka, że ktoś zapomni je zakomunikować.
Harmonogramy można tworzyć, w zależności od potrzeb, na tygodnie lub miesiące. Ich przygotowanie odbywa się błyskawicznie, ponieważ raz stworzony plan można powielać, w razie potrzeby lekko go modyfikując. Wszelkie zmiany są automatycznie aktualizowane w kalendarzach oraz w systemie do rezerwacji online — bez dodatkowego angażowania pracowników.
ŁATWE WDRAŻANIE
Gdy do zespołu dołącza nowy pracownik, najważniejsze jest, aby jak najszybciej poznał zasady funkcjonowania gabinetu. Z dobrym oprogramowaniem do zarządzania nie musisz już martwić się o długi proces wdrożeniowy. Podczas gdy odnalezienie się w stertach segregatorów i papierowych kalendarzy wymaga wiele czasu i cierpliwości, z oprogramowaniem takim jak Versum, wszystko dzieje się szybko i bez zbędnego stresu.
Co ważne, żaden z dotychczasowych pracowników nie musi odrywać się od swoich codziennych zajęć, aby nauczyć nową osobę, jak obsługiwać system. Zajmą się tym specjaliści Versum, którzy podczas bezpłatnego szkolenia, krok po kroku wyjaśnią jej, jak z niego korzystać.
ZMOTYWOWANY ZESPÓŁ
Kto nie życzyłby sobie zespołu, który nie tylko doskonale wykonuje usługi, ale jeszcze umiejętniej doradza klientom? Doświadczeni i świadomi procesu sprzedaży pracownicy są na wagę złota. Rolą menedżera jest natomiast opracowanie takiego systemu prowizji i motywacji, który pobudzi ich do większej aktywności. W odpowiednim przygotowaniu zespołu pomoże dobry system dla gabinetów. Elektroniczne karty klientów zawierające historię wizyt i zakupów, nie tylko ułatwią komunikację z klientami, lecz także pomogą w zwiększeniu sprzedaży.
Pracownicy, mogąc szybko sprawdzić, jaką usługę wykonali ostatnio lub który kosmetyk polecili, mają okazję, by zapytać o wrażenia i zaproponować powtórkę lub coś zupełnie nowego. Co ważne, gdy skutecznie zachęcą klienta do dodatkowych zakupów, system automatycznie naliczy im prowizję. Profity należne danemu pracownikowi będą sumowane, ułatwiając tym samym rozliczenia na koniec miesiąca. Dla obydwu stron — menedżera i pracowni-ka — system jest gwarancją, że wszystko zostało właściwie naliczone.
Kompleksowe oprogramowanie do zarządzania gabinetem — takie jak Versum — to nieoceniona pomoc w obowiązkach menedżera. Pozwala na oszczędność czasu i usystematyzowanie działań, wprowadzając do życia zespołu porządek, który przekłada się zarówno na relacje pomiędzy pracownikami, jak i na ich kontakty z klientami.