Nowa rola managera

SPA

STREFA PREMIUM – DZIAŁ BIZNES

[membership_breadcrumbs style=”7″]

— SPACER —

Nowa rola managera

— SPACER —

[text_block style=”style_1.png” align=”left” font_size=”18″ font_color=”%23ffffff”]autor: Karolina Cwalina, Professional Certified Coach w ICF – PCC OCF www.karolinacwalina.pl www.sexyzaczynasiewglowie.pl[/text_block]

— SPACER —

[text_block style=”style_1.png” align=”left”]

Poważnym i często powtarzanym błędem pracodawców i managerów wyższego szczebla jest przekonanie, że najlepszą formą motywacji są pieniądze. To nieprawda. Nie są one oczywiście bez znaczenia, ale najskuteczniejszą motywacją jest jednak rozmowa z pracownikami. Dzięki niej przełożony dowiaduje się, jakie są potrzeby poszczególnych osób i dzięki tej wiedzy, może wspierać je w osiąganiu celów.

[/text_block]

Mnogość obowiązków managera wymaga umiejętności z różnego zakresu, m.in.: zarządzania czasem, negocjacji, właściwej oceny wydarzeń (szczególnie podczas sytuacji kryzysowych), ale także budowania relacji. Jeśli osoba na stanowisku managera nie radzi sobie z tymi zadaniami, w konsekwencji traci na tym firma. Jej sukces zależy przecież od pracy każdego członka zespołu, dlatego tak ważne jest, aby dbać o relacje w miejscu pracy.

— SPACER —

— SPACER —

[text_block style=”style_1.png” align=”left”]

MOTYWACJA, A PRACA W ZESPOLE

[/text_block]

— SPACER —

Zespół kojarzy nam się z kilkoma osobami, które swoją pracą dążą do tego, aby osiągnąć wspólnie założony cel. W zespole mogą się spotkać ludzie o różnych wartościach, przekonaniach, czy też stylu pracy. Co zrobić, aby czasem skrajnie różne osoby, zaczęły grać do jednej bramki. Czy chodzi tylko o pieniądze, czy o coś więcej? Nie możemy nigdy zapominać, że zespół tworzą ludzie. Mimo, że każdy jest inny, to wspólny cel bardzo zbliża. Wtedy właśnie najważniejsza jest motywacja.

— SPACER —

— SPACER —

[text_block style=”style_1.png” align=”left”]

CO NAZYWAMY MOTYWACJĄ?

[/text_block]

— SPACER —

Motywacja to stan gotowości do podjęcia określonego działania. Są różne motywacje, między innymi zewnętrzna i wewnętrzna. Zewnętrzna opiera się wzbudzeniu potrzeb przez stosowanie kar i nagród, informowaniu o możliwościach zawartych w różnego rodzaju sytuacjach i manipulowaniu tymi możliwościami. Motywacja wewnętrzna następuje, gdy człowiek dąży do zaspokojenia swoich potrzeb. Pracownicy nie lubią czuć się do czegoś zmuszani, tylko chcą poczuć, że coś jest naprawdę zależne od nich. Poza tym dobry manager powinien zaufać swojemu zespołowi. Jak w związku, zaufanie to podstawa. Poprowadzenie grupy ludzi to nie lada wyzwanie, a osoba zarządzająca powinna posiadać specjalne kompetencje, które polegają nie tylko na pilnowaniu kto, co zrobił, ale też na wydobywaniu z pracowników ukrytych zasobów i talentów, które mogą się przydać w wykonywanej pracy. Każdy ma swój ukryty talent, tylko trzeba go odnaleźć. Jedni są dobrze zorganizowani, inni kreatywni, jeszcze inni mają rozwinięte zdolności komunikacyjne.

— SPACER —

— SPACER —

[text_block style=”style_1.png” align=”left”]

TEAM COACHING

[/text_block]

— SPACER —

To bardzo skuteczny i coraz popularniejszy sposób na przygotowanie zespołu pracowników do wspólnej pracy. Podczas spotkań z coachem zespół uczy się jak osiągnąć zamierzony cel WSPÓLNIE. Każdy pracownik poznaje swoje zasoby, mocne strony i kompetencje i to właśnie jego predyspozycje wyznaczają jego rolę w zespole podczas współpracy. Ludzie nie potrafią odpowiednio zorganizować pracy. Z tego powodu często robią coś, kosztem czegoś innego. Nawet jeśli nie brakuje im motywacji, problemem staje się brak czasu, dlatego tak ważne jest, aby nauczyć pracowników właściwego planowania obowiązków. Team coaching wzmacnia dwa podstawowe aspekty funkcjonowania zespołu, po pierwsze — produktywność, po drugie — poprawia atmosferę. Tworzy tym samym solidne podstawy do efektywnego działania w grupie. Praca z coachem to także zwiększenie kreatywności zespołu oraz szansa na wprowadzenie zmian, które wpływają na poprawę komunikacji. Team coaching to dobre rozwiązanie w firmie, która ma problemy ze skutecznym osiąganiem wyznaczonych celów, realizuje skomplikowany projekt lub zmaga się z kryzysem. Dzięki niemu można wspólnie przyjrzeć się problemom oraz poszukać rozwiązań, które poprawią współpracę.

— SPACER —

[membership_sidebar style=”8″ show_children=”Y” title=”STREFA%20PREMIUM”]

[membership_sidebar style=”9″]

— SPACER —

— SPACER —

CZYTAJ W DZIALE BIZNES:

— SPACER —

[membership_page_listings style=”1″ columns=”1″ product=”16656″ category=”16667″ opm=”1″]

[text_block style=”style_1.png” align=”left” font_size=”20″ width=”940″]

Pracownicy nie lubią czuć się do czegoś zmuszani, tylko chcą poczuć, że coś jest naprawdę zależne od nich. Poza tym dobry manager powinien zaufać swojemu zespołowi. Jak w związku, zaufanie to podstawa.

[/text_block]

[text_block style=”style_1.png” align=”left”]

MANAGER COACH

[/text_block]

— SPACER —

Coachingowy styl zarządzania wpływa na wzrost świadomości realizowanych celów oraz współodpowiedzialności za ich osiąganie. Dzięki temu rośnie zaangażowanie pracowników, a to przekłada się na zwiększenie lojalności oraz mniejszą rotację stanowisk. Wprowadzanie coachingowego stylu zarządzania wymaga przemyślenia i dobrego przygotowania całego procesu. Przede wszystkim należy stworzyć odpowiednie warunki w postaci kultury organizacyjnej opartej na rozwoju i dialogu, która zakłada wspólne dążenie do realizacji celów. Dlatego organizacja, która zastanawia się nad wprowadzeniem coachingowego stylu zarządzania, powinna najpierw zadać sobie pytanie, czy taki styl pasuje do jej kultury organizacyjnej oraz czy środowisko sprzyja jego realizacji. Jeśli managerowie nie będą się z nim identyfikować, to proces się nie powiedzie.

Kolejna kwestia dotyczy wyznaczenia celów i określenia etapów. Warto rozpocząć od przeprowadzenia audytu, który pozwoli nam zorientować się, w jakim miejscu się znajdujemy, jaka jest nasza aktualna sytuacja. Musimy przyjrzeć się naszym procesom, określić, co działa, a co wymaga usprawnienia. Istotna jest również analiza kompetencji managerów — jaki jest ich poziom i gdzie wymagane jest wsparcie.

Następny krok to wyposażenie managerów w odpowiednie narzędzia do wprowadzania coachingowego stylu zarządzania w ich zespołach, który pomoże w dokonaniu przeglądu kompetencji wśród pracowników.

— SPACER —

Coachingowy styl zarządzania, który opiera się na rozmowach o rozwoju, jest swego rodzaju wyzwaniem dla managera, który nie jest przecież profesjonalnym coachem. Rozmowa z podwładnymi wymaga odpowiedniego przygotowania — przeprowadzenia dogłębnej analizy kompetencji pracowników i zastanowienia się, na co poszczególny pracownik powinien zwrócić uwagę. Dzięki treningom i praktyce manager nabiera właściwych kompetencji i jednocześnie ma poczucie, że się rozwija. Kompetencje te muszą być jednak stale pielęgnowane. Dobrym rozwiązaniem jest nie tylko organizacja szkoleń, lecz także praca indywidualna i obserwacja pracy managera z pracownikami.

CZYTAJ O KOSMETOLOGII:

— SPACER —

[membership_page_listings style=”1″ columns=”1″ product=”16656″ category=”16794″ opm=”1″]

arrow

[op_liveeditor_element data-style=””][text_block style=”style_1.png” align=”left”]

Jak wybrać dobrego coacha?

[/text_block][/op_liveeditor_element]
[op_liveeditor_element data-style=””][text_block style=”undefined” align=”left”]Znalezienie coacha w dzisiejszych czasach nie jest teoretycznie trudnym zadaniem. Ofert jest mnóstwo, odkąd zawód zaczął cieszyć się popularnością na rynku pojawiają się kolejne osoby, które tak się tytułują. Zanim jednak podejmiemy decyzję, kto zostanie naszym mentorem i z kim będziemy regularnie się spotykać, często powierzając mu swoje tajemnice, warto sprawdzić kompetencje i doświadczenie coacha. Wybór odpowiedniego mentora to podstawa, aby odnieść sukces w coachingu. Podczas poszukiwań należy kierować się przede wszystkim jego doświadczeniem i potwierdzonymi kompetencjami. Warto dopytać o szkolenia i certyfikaty, jakie posiada coach i sprawdzić później skąd pochodzą i jaką faktycznie mają wartość. Nie bez znaczenia jest też to, aby znaleźć osobę, przy której po prostu dobrze się czujemy i która wzbudza nasze zaufanie.

Jednym ze sposobów weryfikacji przygotowania coacha jest akredytacja. Największą organizacją zrzeszającą coachów jest ICF International Coach Federation, w której akredytacja odbywa się na trzech poziomach. O przyznaniu poszczególnych certyfikatów decyduje przed wszystkim ukończenie szkolenia z określoną liczbą godzin, zaliczenie mentor coachingu oraz doświadczenie coachingowe. Na każdym poziomie akredytacji niezbędne jest także zaliczenie egzaminu i przedstawienie referencji.[/text_block][/op_liveeditor_element]

[op_liveeditor_element data-style=””][text_block style=”undefined” align=”left”]Certyfikat Associate Certified Coach (ACC) jest przeznaczony dla praktykujących coachów, wymagane jest doświadczenie w wymiarze 100 godzin, w tym 75 płatnych. Dla najbardziej doświadczonych coachów dedykowane są akredytacje — Professional Certified Coach (PCC) i Master Certified Coach (MCC). Zarówno PCC, jak i MCC wymaga ponad 700 godzin doświadczenia coachingowego. Do tej pory w Polsce tymi certyfikatami może poszczycić się jedynie kilkadziesiąt osób![/text_block][/op_liveeditor_element]
[op_liveeditor_elements][/op_liveeditor_elements]

[text_block style=”style_1.png” align=”left”]

W strefie wiedzy:

[/text_block]

— SPACER —

[membership_page_listings style=”1″ columns=”1″ product=”16399″ opm=”1″]

[membership_page_listings style=”1″ columns=”1″ product=”16656″ opm=”1″]

Nowa rola managera

SPA

Poważnym i często powtarzanym błędem pracodawców i managerów wyższego szczebla jest przekonanie, że najlepszą formą motywacji są pieniądze. To nieprawda. Nie są one oczywiście bez znaczenia, ale najskuteczniejszą motywacją jest jednak rozmowa z pracownikami. Dzięki niej przełożony dowiaduje się, jakie są potrzeby poszczególnych osób i dzięki tej wiedzy, może wspierać je w osiąganiu celów.

Mnogość obowiązków managera wymaga umiejętności z różnego zakresu, m.in.: zarządzania czasem, negocjacji, właściwej oceny wydarzeń (szczególnie podczas sytuacji kryzysowych), ale także budowania relacji. Jeśli osoba na stanowisku managera nie radzi sobie z tymi zadaniami, w konsekwencji traci na tym firma. Jej sukces zależy przecież od pracy każdego członka zespołu, dlatego tak ważne jest, aby dbać o relacje w miejscu pracy.

MOTYWACJA, A PRACA W ZESPOLE
Zespół kojarzy nam się z kilkoma osobami, które swoją pracą dążą do tego, aby osiągnąć wspólnie założony
cel. W zespole mogą się spotkać ludzie o różnych wartościach, przekonaniach, czy też stylu pracy. Co zrobić, aby czasem skrajnie różne osoby, zaczęły grać do jednej bramki. Czy chodzi tylko o pieniądze, czy o coś więcej? Nie możemy nigdy zapominać, że zespół tworzą ludzie. Mimo, że każdy jest inny, to wspólny cel bardzo zbliża. Wtedy właśnie najważniejsza jest motywacja.

CO NAZYWAMY MOTYWACJĄ?
Motywacja to stan gotowości do podjęcia określonego działania. Są różne motywacje, między innymi zewnętrzna
i wewnętrzna. Zewnętrzna opiera się na wzbudzeniu potrzeb przez stosowanie kar i nagród, informowaniu o możliwościach zawartych w różnego rodzaju sytuacjach i manipulowaniu tymi możliwościami. Motywacja wewnętrzna następuje, gdy człowiek dąży do zaspokojenia swoich potrzeb. Pracownicy nie lubią czuć się do czegoś
zmuszani, tylko chcą poczuć, że coś jest naprawdę zależne od nich. Poza tym dobry manager powinien zaufać swojemu zespołowi. Jak w związku, zaufanie to podstawa. Poprowadzenie grupy ludzi to nie lada wyzwanie, a osoba zarządzająca powinna posiadać specjalne kompetencje, które polegają nie tylko na pilnowaniu kto, co zrobił, ale też na wydobywaniu z pracowników ukrytych zasobów i talentów, które mogą się przydać w wykonywanej pracy. Każdy ma swój ukryty talent, tylko trzeba go odnaleźć. Jedni są dobrze zorganizowani, inni kreatywni, jeszcze inni mają rozwinięte zdolności komunikacyjne.

TEAM COACHING
To bardzo skuteczny i coraz popularniejszy sposób na przygotowanie zespołu pracowników do wspólnej pracy. Podczas spotkań z coachem zespół uczy się jak osiągnąć zamierzony cel WSPÓLNIE. Każdy pracownik
poznaje swoje zasoby, mocne strony i kompetencje i to właśnie jego predyspozycje wyznaczają jego rolę w zespole podczas współpracy. Ludzie nie potrafi ą odpowiednio zorganizować pracy. Z tego powodu często robią coś,
kosztem czegoś innego. Nawet jeśli nie brakuje im motywacji, problemem staje się brak czasu, dlatego tak ważne jest, aby nauczyć pracowników właściwego planowania obowiązków (…)

Karolina Cwalina
Professional Certified Coach w ICF – PCC ICF
www.karolinacwalina.pl
www.sexyzaczynasiewglowie.pl

Czytaj cały artykuł w Beauty Inspiration 6/2016

CZYTAJ TAKŻE:

Musisz wiedzieć, że mamy ciasteczka i możemy ich użyć tylko do tego, byś był bardziej zadowolony z naszych treści. ok więcej