Czy w twoim salonie działa „anioł stróż”? 

SPA

„Anioł stróż” w rzeczywistości biznesowej to powszechne określenie osoby, która w procesie onboardingu odpowiedzialna jest za opiekę nad nowym pracownikiem, przekazanie mu kluczowych informacji i zadań. To do niego „nowo przyjęty” może się zwracać z pytaniami merytorycznymi i organizacyjnymi w pierwszych dniach pracy.

„Aniołem stróżem” w rzeczywistości salonu beauty jest najczęściej kosmetolog. Ma też ważny głos w ocenie pracownika.  To ważna funkcja w procesie onboardingu co najmniej z dwóch powodów.

Po pierwsze dzięki Aniołowi nowy pracownik czuje się bezpieczniej w nowej pracy, a to jak pokazują badania ma duży wpływ na to, czy pozostanie on w tej pracy dłużej niż rok. Po drugie jest to też oszczędność czasu managera obiektu, oczywiście o ile deleguje on tę funkcję na kosmetologa.

Jednak w zależności od wielkości i specyfiki salonu czy kliniki funkcja Anioła stróża może być realizowana różnie. O tym jak to wygląda w sieci Klinik La Perla mówi jej prezeska – Kalina Ben Sira.

To fragment rozmowy w ramach wakacyjnego cyklu „zarządzania pracownikami” dla czytelników BE Inspiration.

Co to oznacza? Rozmowy są dostępne wyłącznie dla osób, które – mają najnowsze wydanie BE Inspiration 1/2020 (zarówno Ci, którzy mają pojedyncze wydanie, jak też Ci którzy posiadają je w ramach prenumeraty) lub abonament managerski.

Nie masz dostępu?

ZOBACZ JAK ZDOBYĆ DOSTĘP DO NASZYCH SZKOLEŃ BIZNESOWYCH

CZYTAJ TAKŻE:

Musisz wiedzieć, że mamy ciasteczka i możemy ich użyć tylko do tego, byś był bardziej zadowolony z naszych treści. ok więcej