10 pytań rekrutacyjnych, które pozwolą wybrać dobrego pracownika

SPA

Rekrutacja to kluczowa, ale też niełatwa, część prowadzenia biznesu. W branży usług beauty jest o tyle trudniej, że ze względu na jej specyfikę, sprawdzeniu nie podlega tylko jego wiedza i umiejętności kandydata, ale też jego empatia i dopasowanie do filozofii miejsca i zespołu. Jak więc sprawdzić czy dana osoba będzie dobrym pracownikiem, zostanie dobrze przyjęta przez zespół i klientów?

Oczywistym jest, że kandydat starający się o pracę podczas rozmowy przedstawia się w jak najlepszym świetle. Dlatego zadaniem rekrutującego jest takie prowadzenie rozmowy, aby wydobyć z danej osoby jak najwięcej informacji,  które pomogą stworzyć jego profil osobowościowy i tym samym dać odpowiedź czy pasuje on do naszych wymagań.

Jakie pytania zadawać podczas rekrutacji, żeby później nie zwalniać? Żeby zobaczyć kim ta osoba naprawdę jest, jakie ma wartości i prawdziwe intencje. Zapytaliśmy o to Katarzynę Czeladko, dyrektor spa & wellness Zdrojowa Hotels, która na co dzień szefuje sześciu hotelowym spa. Oto pytania przez nią wymienione:

  1. Dlaczego wybrała Pani ten zawód? Dlaczego zdecydowała się Pani zostać kosmetologiem/masażystką? (pytanie pozwala sprawdzić rzeczywiste stosunek do wykonywanego zawodu, a tym samym czy ma w nim pasję, czy też nie)
  2. W jakim kierunku chciałaby się Pani rozwijać jako kosmetolog? (pytanie pozwala sprawdzić, czy w naszym salonie jesteśmy w stanie taki rozwój zapewnić lub też może będzie to okazja, aby dana osoba poprzez swoje umiejętności poszerzyła portfolio usług salonu)
  3. Czego oczekuje Pani po pracy w naszym gabinecie/spa?
  4. Dlaczego zmieniła Pani pracę? (pytanie pozwala sprawdzić czy osoba jest kulturalna i delikatna czy też zbyt wylewna i nie mająca oporów w wytykaniu błędów)
  5. Jakimi wartościami Pani się kieruje w swoim życiu? (pytanie pozwala sprawdzić czy pracownik odnajdzie się w zespole, czy będzie pasował do filozofii obiektu)
  6. Jakie cechy powinien mieć Twój idealny przełożony? (pytanie pozwala sprawdzić jak pracować później z daną osobą, aby ta współpraca układała się dobrze)
  7. Czy ma Pani jakieś pytania do mnie? (pytanie pozwala sprawdzić, czy kandydat będzie rzeczywiście zaangażowany)
  8. Jakie ma Pani oczekiwania finansowe?
  9. Jakiej wielkości obroty miała Pani w poprzednim miejscu pracy? (pytanie pozwala sprawdzić efektywność pracownika i jego umiejętności sprzedażowe)
  10. Co uważa Pani za najtrudniejszy moment w życiu zawodowym i jakie ma z tego wnioski (pytanie pokazuje jak kandydat radzi sobie ze stresem i sytuacjami kryzysowymi)

Powyższe pytania pochodzą z rozmowy live z Katarzyną Czeladko „Jak dziś rekrutować pracowników. Z doświadczeń managera”. Całą rozmowę możesz obejrzeć tu: https://www.facebook.com/BEINSPIRATIONpl/posts/2644446195805278/

Widzowie podczas live’u podawali  też swoje pytania sprawdzające prawdziwe „oblicze kandydatów”. Oto kilka z nich:

– Jakie ma Pani plany na przyszłość?

– Co może Pani wnieść do naszego zespołu?

– Dlaczego wybrała Pani akurat nasz salon?

– Gdzie Pani pracowała wcześniej, ponieważ chciałabym zadzwonić do Pani pracodawcy po referencje?

CZYTAJ TAKŻE:

Musisz wiedzieć, że mamy ciasteczka i możemy ich użyć tylko do tego, byś był bardziej zadowolony z naszych treści. ok więcej