Jak zarabiać na współpracy z innymi firmami, nie wydając ani złotówki? Poznaj moc cross-marketingu

SPA

STREFA PREMIUM – DZIAŁ BIZNES

[membership_breadcrumbs style=”7″]

— SPACER —

Jak zarabiać na współpracy z innymi firmami, nie wydając ani złotówki? Poznaj moc cross-marketingu

— SPACER —

[text_block style=”style_1.png” align=”left” font_size=”18″ font_color=”%23ffffff”]autor: Żaneta Stanisławska, Businesswoman, wykładowca akademicki, trener. Właścicielka sieci Broadway Beauty[/text_block]

— SPACER —

[text_block style=”style_1.png” align=”left”]

Wyobraź sobie, że obok twojego salonu beauty znajduje się siłownia. Kto jest jej klientem? Z pewnością młode kobiety, które dbają o siebie i zależy im na dobrym wyglądzie i które stać na comiesięczny karnet. Czy nie jest to grupa klientek, która również mogłaby odwiedzić twój salon beauty?

[/text_block]

Jeśli odpowiedź brzmi: tak, a na myśl przychodzi ci jakakolwiek inna firma, której grupa docelowa jest pokrewna z twoją, to możesz w praktyce przekonać się, jak można zarabiać na współpracy z innymi firmami, nie wydając ani złotówki.

— SPACER —

[text_block style=”style_1.png” align=”left”]

CROSS-MARKETING: CO TO WŁAŚCIWIE OZNACZA?

[/text_block]

— SPACER —

Cross-marketing, pojęcie tłumaczone jako marketing krzyżowy, polega na współpracy przynajmniej dwóch podmiotów, których oferty się uzupełniają, nie stanowiąc przy tym dla siebie bezpośredniej konkurencji. Współpraca może polegać na wzajemnym oferowaniu klientom zniżek na usługi partnerskiej firmy, voucherów, rozdawaniu darmowych produktów i reklamowaniu się. Pole do popisu jest bardzo duże: salon beauty może potencjalnie współpracować na przykład z firmą sprzedającą naturalne kosmetyki, fizjoterapeutą, butikiem, wspomnianą już siłownią, stylistą lub coachem. Wymienione powyżej usługi łączy jedno: wszystkie adresowane są do osób, które dążą do zmiany i są gotowe zainwestować w poprawę swojego samopoczucia i wyglądu. Wykorzystaj jeden z najskuteczniejszych mechanizmów marketingu i kieruj swoje działania do potencjalnych klientów.

— SPACER —

[text_block style=”style_1.png” align=”left”]

6 ZALET MARKETINGU KRZYŻOWEGO

[/text_block]

— SPACER —

Dziś konkurencja na rynku beauty jest tak duża, że nawet stosując najnowocześniejsze techniki marketingu i sprzedaży możemy mieć trudność z zaangażowaniem nowych klientów do korzystania z naszych usług. Jeśli masz wrażenie, że próbowałaś już wszystkiego i żadna metoda nie przynosi pożądanych efektów, powinnaś zdecydować się na zastosowanie cross-marketingu, ponieważ bazuje on na dwóch mechanizmach psychologicznych: społecznym dowodzie słuszności i zasadzie autorytetu. Ludzie mają tendencję do naśladowania innych wierząc, że duża liczba osób korzystających z danej usługi jest dowodem na jej wysoką jakość. Jeśli więc nasz salon będzie polecany przez wiele innych firm, z psychologicznego punktu widzenia oznaczać to będzie, że jest on profesjonalną placówką licznie odwiedzaną przez klientów. Zasada autorytetu związana jest z tym że ufamy ludziom, którzy imponują nam np. swoją wiedzą, czy doświadczeniem. Polecanie naszego salonu przez najlepszego fizjoterapeutę w okolicy to strzał w dziesiątkę.

[membership_sidebar style=”8″ show_children=”Y” title=”STREFA%20PREMIUM”]

[membership_sidebar style=”9″]

CZYTAJ W DZIALE BIZNES:

— SPACER —

[membership_page_listings style=”1″ columns=”1″ product=”16656″ category=”16667″ opm=”1″]

arrow

[op_liveeditor_elements] [op_liveeditor_element][text_block][text_block style=”style_1.png” align=”left”]

CROSS-MARKETING: JAK ZACZĄĆ?

[/text_block][/text_block][/op_liveeditor_element] [/op_liveeditor_elements]

— SPACER —

[text_block style=”style_1.png” align=”left”]

CROSS-MARKETING: JAK ZACZĄĆ?

[/text_block]

— SPACER —

W pierwszej kolejności wybierz kilka firm, z którymi chciałabyś współpracować i sprawdź, jakie mają opinie. Wykorzystaj do tego internet, ale także zapytaj o odczucia twoich klientów. To bardzo ważny krok: niewłaściwy wybór potencjalnego partnera może oznaczać porażkę już na samym początku. Następnie zastanów się, jaką formę współpracy chciałabyś zaproponować wybranej firmie. Możesz opracować ją w formie prezentacji, aby podczas spotkania łatwiej było ci przedstawić twoje pomysły. Umów się na rozmowę biznesową i opowiedz o potencjalnej współpracy. Jeśli wybrana firma będzie chętna, aby ją podjąć, przygotujcie umowę. Ostatni i najważniejszy krok to szczera i uczciwa kooperatywa: wywiązuj się z postanowień umowy i kontroluj czy twój partner biznesowy również się do niej stosuje, ponieważ kluczem do obopólnego sukcesu w przypadku cross-marketingu jest wzajemność.

— SPACER —

CZYTAJ O KOSMETOLOGII:

— SPACER —

[membership_page_listings style=”1″ columns=”1″ product=”16656″ category=”16794″ opm=”1″]

[text_block style=”style_1.png” align=”left”]

W strefie wiedzy:

[/text_block]

— SPACER —

[membership_page_listings style=”1″ columns=”1″ product=”16399″ opm=”1″]

[membership_page_listings style=”1″ columns=”1″ product=”16656″ opm=”1″]

Jak zarabiać na współpracy z innymi firmami, nie wydając ani złotówki? Poznaj moc cross-marketingu

SPA

Wyobraź sobie, że obok twojego salonu beauty znajduje się siłownia. Kto jest jej klientem? Z pewnością młode kobiety, które dbają o siebie i zależy im na dobrym wyglądzie i które stać na comiesięczny karnet. Czy nie jest to grupa klientek, która również mogłaby odwiedzić twój salon beauty?

Jeśli odpowiedź brzmi: tak, a na myśl przychodzi ci jakakolwiek inna firma, której grupa docelowa jest pokrewna z twoją, to możesz w praktyce przekonać się, jak można zarabiać na współpracy z innymi firmami, nie wydając ani złotówki.

CROSS-MARKETING: CO TO WŁAŚCIWIE OZNACZA?

Cross-marketing, pojęcie tłumaczone jako marketing krzyżowy, polega na współpracy przynajmniej dwóch podmiotów, których oferty się uzupełniają, nie stanowiąc przy tym dla siebie bezpośredniej konkurencji. Współpraca może polegać na wzajemnym oferowaniu klientom zniżek na usługi partnerskiej firmy, voucherów, rozdawaniu darmowych produktów i reklamowaniu się. Pole do popisu jest bardzo duże: salon beauty może potencjalnie współpracować na przykład z firmą sprzedającą naturalne kosmetyki, fizjoterapeutą, butikiem, wspomnianą już siłownią, stylistą lub coachem. Wymienione powyżej usługi łączy jedno: wszystkie adresowane są do osób, które dążą do zmiany i są gotowe zainwestować w poprawę swojego samopoczucia i wyglądu. Wykorzystaj jeden z najskuteczniejszych mechanizmów marketingu i kieruj swoje działania do potencjalnych klientów.

6 ZALET MARKETINGU KRZYŻOWEGO

Dziś konkurencja na rynku beauty jest tak duża, że nawet stosując najnowocześniejsze techniki marketingu i sprzedaży możemy mieć trudność z zaangażowaniem nowych klientów do korzystania z naszych usług. Jeśli masz wrażenie, że próbowałaś już wszystkiego i żadna metoda nie przynosi pożądanych efektów, powinnaś zdecydować się na zastosowanie cross-marketingu, ponieważ bazuje on na dwóch mechanizmach psychologicznych: społecznym dowodzie słuszności i zasadzie autorytetu. Ludzie mają tendencję do naśladowania innych wierząc, że duża liczba osób korzystających z danej usługi jest dowodem na jej wysoką jakość. Jeśli więc nasz salon będzie polecany przez wiele innych firm, z psychologicznego punktu widzenia oznaczać to będzie, że jest on profesjonalną placówką licznie odwiedzaną przez klientów. Zasada autorytetu związana jest z tym że ufamy ludziom, którzy imponują nam np. swoją wiedzą, czy doświadczeniem. Polecanie naszego salonu przez najlepszego fizjoterapeutę w okolicy to strzał w dziesiątkę.

CROSS-MARKETING: JAK ZACZĄĆ?

W pierwszej kolejności wybierz kilka firm, z którymi chciałabyś współpracować i sprawdź, jakie mają opinie. Wykorzystaj do tego internet, ale także zapytaj o odczucia twoich klientów. To bardzo ważny krok: niewłaściwy wybór potencjalnego partnera może oznaczać porażkę już na samym początku. Następnie zastanów się, jaką formę współpracy chciałabyś zaproponować wybranej firmie. Możesz opracować ją w formie prezentacji, aby podczas spotkania łatwiej było ci przedstawić twoje pomysły. Umów się na rozmowę biznesową i opowiedz o potencjalnej współpracy. Jeśli wybrana firma będzie chętna, aby ją podjąć, przygotujcie umowę. Ostatni i najważniejszy krok to szczera i uczciwa kooperatywa: wywiązuj się z postanowień umowy i kontroluj czy twój partner biznesowy również się do niej stosuje, ponieważ kluczem do obopólnego sukcesu w przypadku cross-marketingu jest wzajemność.

Dzięki cross-marketingowi:

  • dotrzesz do nowych grup klientów. To niezwykła szansa, aby o twoim salonie usłyszały osoby, które nigdy wcześniej w nim nie były.
  • zwiększysz grono stałych gości salonu. Współpracuj z innymi firmami i spraw, by ich klienci docenili twoje usługi i nie chcieli nich zrezygnować
  • zatrzymasz klientów. Klienci twojego salonu, wiedząc, że wizyta w nim gwarantuje im zniżkę na np. najnowsze kosmetyki naturalne, z pewnością wybiorą twoją, a nie konkurencyjną, placówkę.
  • odniesiesz korzyści wizerunkowe. Twój salon polecany będzie przez innych, co stanowi darmową reklamę i kształtuje pozytywną opinię o nim.
  • wymienisz doświadczenia z innymi przedsiębiorcami. Dowiesz się, jak prowadzą biznes inni przedsiębiorcy. Wzajemnie możecie wiele się od siebie nauczyć.
  • nawiążesz nowe znajomości. Poznasz nowe osoby, które adresują swoje usługi do osób, do których ty też chcesz trafić. Nigdy nie wiesz, w jakim momencie taka znajomość może przynieść korzyści.

Żaneta Stanisławska

Businesswoman, wykładowca akademicki, trener. Właścicielka sieci Broadway Beauty.

Artykuł pochodzi z BEAUTY INSPIRATION 3/2017

CZYTAJ TAKŻE:

Musisz wiedzieć, że mamy ciasteczka i możemy ich użyć tylko do tego, byś był bardziej zadowolony z naszych treści. ok więcej