Strategię doboru urządzeń wyznacza klient

SPA

STREFA PREMIUM – DZIAŁ BIZNES

[membership_breadcrumbs style=”7″]

— SPACER —

Strategię doboru urządzeń wyznacza klient

— SPACER —

[text_block style=”style_1.png” align=”left” font_size=”18″ font_color=”%23ffffff”]autor: dr Marek Wasiluk, Specjalista medycyny estetycznej, ekspert w dziedzinie laseroterapii, prekursor i poszukiwacz nowych rozwiązań medycznych. Właściciel warszawskiego Centrum Medycyny Nowoczesnej Triclinium, autor eksperckiego bloga www.marekwasiluk.pl i książki pt. „Medycyna estetyczna bez tajemnic”.[/text_block]

— SPACER —

[text_block style=”style_1.png” align=”left”]

Jakie urządzenia oraz które zabiegi pozwolą osiągnąć sukces? To kluczowe pytanie, które zadaje sobie każdy manager i właściciel gabinetu medycyny estetycznej. Czym się kierować, aby podjąć dobrą decyzję? Dr Marek Wasiluk z warszawskiego Centrum Medycyny Nowoczesnej Triclinium twierdzi, że kluczowe w podjęciu dobrych decyzji w tym zakresie jest właściwe podejście do klienta.

[/text_block]

[text_block style=”style_1.png” align=”left”]

PODSTAWOWE WARTOŚCI

[/text_block]

— SPACER —

Klienci gabinetów medycyny estetycznej poszukują przede wszystkim skutecznych zabiegów, czyli takich, które pozwolą pozbyć się ich problemów. W ostatecznym rozrachunku nie interesuje ich, jaka metoda jest hitem tego sezonu, a raczej jakich efektów się mogą po niej spodziewać. Nawet jeśli ulegają reklamom oraz modzie i zgłaszają się na konkretny zabieg, aby uniknąć rozczarowania powinni być właściwie zdiagnozowani i wypytani o to czego finalnie oczekują. Musimy pamiętać, że to my lekarze i specjaliści kosmetologii jesteśmy ekspertami i to my powinniśmy dobierać odpowiednie metody do problemu konkretnego pacjenta, tak aby był usatysfakcjonowany.

Klienci oczekują również uczciwego podejścia, czyli szczerej rozmowy wyjaśniającej na wstępie terapii, jakich efektów pacjent może się spodziewać. Czy jego problem będzie wyleczony w pełni, czy też nie, ile leczenie będzie trwało, jak wyglądają zabiegi, którym będzie poddany i jak wygląda rekonwalescencja po nich. Pacjent musi wiedzieć co go czeka i na co się decyduje. Medycyna estetyczna pozwala uzyskać świetne efekty, ale często są one okupione wieloma miesiącami żmudnej terapii. Oczywiście są również przypadki osób, którym ciężko pomóc. Wtedy trzeba szczerze pacjenta uświadomić i powiedzieć, że nasze zabiegi nie zadziałają.

— SPACER —

[text_block style=”style_1.png” align=”left”]

NIEWŁAŚCIWE STRATEGIE

[/text_block]

— SPACER —

Prawdziwy specjalista medycyny estetycznej dobrze wie, że nie ma metody i zabiegu uniwersalnego. To tak nie działa. Każdy pacjent musi mieć terapię indywidualnie dobraną do własnych potrzeb i problemów, jeśli chcemy, aby była efektywna. Dlatego te zabiegi, które są najbardziej zyskowne i modne nie zawsze są dla każdego pacjenta dobre. Oczywiście marketingowo i reklamowo można wszystko sprzedać i dobrze zarobić, ale taka strategia według mnie szybko odwraca się przeciwko nam, ponieważ niezadowoleni pacjenci odchodzą, a wizerunek kliniki zaczyna szwankować. W efekcie gabinet i specjalista ze złą reputacją w dłuższej perspektywie więcej traci niż zyskuje.

— SPACER —

[text_block style=”style_1.png” align=”left”]

JAK WYPOSAŻAĆ GABINET

[/text_block]

— SPACER —

Wszystkie zabiegi mogą być efektywne i skuteczne. Kluczem jest odpowiedni ich dobór do problemu konkretnego pacjenta, który powinien wynikać z dokładnej jego diagnozy. To czy terapia będzie skuteczna zależy więc od wiedzy i doświadczenia lekarza oraz znajomości różnych metod. Dlatego do wyposażania gabinetu warto podchodzić problemowo. Powinno się to robić w sposób komplementarny, tak aby posiadać szeroki wachlarz uzupełniających się metod na dany problem. Nie chodzi o to, żeby dysponować wszystkimi możliwymi metodami, ale jeśli chcemy leczyć przebarwienia, to musimy mieć kilka metod na różne ich odmiany. Wtedy będziemy na tym polu skuteczni. Czy te zabiegi będą dla nas rentowne wynika z kolei ze znajomości swojej grupy docelowej, czyli swoich pacjentek. Trzeba sobie odpowiedzieć na pytanie, jakie mają najczęściej problemy. Pozwoli to nam odpowiedzieć na pytanie, w jakim zakresie się wyspecjalizować i w jakie urządzenia oraz preparaty inwestować. Gabinet, zwłaszcza mały, nie musi być od wszystkiego.

 

Po drugie oszacujmy ile nasze pacjentki są wstanie wydać na jeden zabieg. Nowoczesne dobrej jakości urządzenia medyczne kosztują od stu tysięcy złotych w górę. Do tego dochodzi ich stałe serwisowanie. To rzutuje na koszt zabiegu. Jeśli wiemy, że naszych pacjentek nie będzie na niego stać to nie ma sensu inwestować w tę metodę i trzeba znaleźć alternatywną, czyli odpowiadającą na ten sam typ wskazań. Na pewno nie chodzi mi zakup niby takiego samego, tańszego i wątpliwej jakości sprzętu, czyli jego podróbki! W gabinecie medycyny estetycznej na pierwszym miejscu powinno być bezpieczeństwo pacjenta. Dlatego lekarz musi mieć certyfikaty na wszystkie preparaty i urządzenia.

[membership_sidebar style=”8″ show_children=”Y” title=”STREFA%20PREMIUM”]

[membership_sidebar style=”9″]

CZYTAJ W DZIALE BIZNES:

— SPACER —

[membership_page_listings style=”1″ columns=”1″ product=”16656″ category=”16667″ opm=”1″]

[text_block style=”style_1.png” align=”left” font_size=”20″ width=”940″]

Wybierając nowe urządzenia i preparaty do swojego gabinetu nie możemy polegać głównie na przekazach producentów i dystrybutorów.

Prawdziwy specjalista medycyny estetycznej dobrze wie, że nie ma metody i zabiegu uniwersalnego. To tak nie działa. Każdy pacjent musi mieć terapię indywidualnie dobraną do własnych potrzeb i problemów, jeśli chcemy, aby była efektywna. Dlatego te zabiegi, które są najbardziej zyskowne i modne nie zawsze są dla każdego pacjenta dobre.

[/text_block]

[text_block style=”style_1.png” align=”left”]

CO JESZCZE JEST WAŻNE?

[/text_block]

— SPACER —

Istotne jest również stałe obserwowanie rynku i dokształcanie się. Wybierając nowe urządzenia i preparaty do swojego gabinetu nie może-my polegać głównie na przekazach producentów i dystrybutorów. Trzeba umieć obiektywnie ocenić daną metodę, a do tego niezbędna jest wiedza. Dzięki temu możemy wybierać nowe naprawdę dobre i co ważne, potrzeb-ne naszemu gabinetowi metody i oceniać, czy są warte swojej ceny. Nie ma jednej recepty na to, w jaki sposób osiągnąć sukces. Na pewno warto zwrócić uwagę, na podstawowe wartości takie jak dobro pacjenta i głównie w tym kierunku podążać. Idąc taką drogą zyskujemy trwałą reputację oraz pacjentów, którzy są zadowoleni z efektów, ufają nam, wracają do nas i polecają nas, a to najlepsza reklama i czysty biznes.

— SPACER —

CZYTAJ O KOSMETOLOGII:

— SPACER —

[membership_page_listings style=”1″ columns=”1″ product=”16656″ category=”16794″ opm=”1″]

[text_block style=”style_1.png” align=”left”]

W strefie wiedzy:

[/text_block]

— SPACER —

[membership_page_listings style=”1″ columns=”1″ product=”16399″ opm=”1″]

[membership_page_listings style=”1″ columns=”1″ product=”16656″ opm=”1″]

Strategię doboru urządzeń wyznacza klient

SPA

Jakie urządzenia oraz które zabiegi pozwolą osiągnąć sukces? To kluczowe pytanie, które zadaje sobie każdy manager i właściciel gabinetu medycyny estetycznej. Czym się kierować, aby podjąć dobrą decyzję? Dr Marek Wasiluk z warszawskiego Centrum Medycyny Nowoczesnej Triclinium twierdzi, że kluczowe w podjęciu dobrych decyzji w tym zakresie jest właściwe podejście do klienta.

PODSTAWOWE WARTOŚCI

Klienci gabinetów medycyny estetycznej poszukują przede wszystkim skutecznych zabiegów, czyli takich, które pozwolą pozbyć się ich problemów. W ostatecznym rozrachunku nie interesuje ich, jaka metoda jest hitem tego sezonu, a raczej jakich efektów się mogą po niej spodziewać. Nawet jeśli ulegają reklamom oraz modzie i zgłaszają się na konkretny zabieg, aby uniknąć rozczarowania powinni być właściwie zdiagnozowani i wypytani o to czego finalnie oczekują. Musimy pamiętać, że to my lekarze i specjaliści kosmetologii jesteśmy ekspertami i to my powinniśmy dobierać odpowiednie metody do problemu konkretnego pacjenta, tak aby był usatysfakcjonowany.

Klienci oczekują również uczciwego podejścia, czyli szczerej rozmowy wyjaśniającej na wstępie terapii, jakich efektów pacjent może się spodziewać. Czy jego problem będzie wyleczony w pełni, czy też nie, ile leczenie będzie trwało, jak wyglądają zabiegi, którym będzie poddany i jak wygląda rekonwalescencja po nich. Pacjent musi wiedzieć co go czeka i na co się decyduje. Medycyna estetyczna pozwala uzyskać świetne efekty, ale często są one okupione wieloma miesiącami żmudnej terapii. Oczywiście są również przypadki osób, którym ciężko pomóc. Wtedy trzeba szczerze pacjenta uświadomić i powiedzieć, że nasze zabiegi nie zadziałają.

NIEWŁAŚCIWE STRATEGIE

Prawdziwy specjalista medycyny estetycznej dobrze wie, że nie ma metody i zabiegu uniwersalnego. To tak nie działa. Każdy pacjent musi mieć terapię indywidualnie dobraną do własnych potrzeb i problemów, jeśli chcemy, aby była efektywna. Dlatego te zabiegi, które są najbardziej zyskowne i modne nie zawsze są dla każdego pacjenta dobre. Oczywiście marketingowo i reklamowo można wszystko sprzedać i dobrze zarobić, ale taka strategia według mnie szybko odwraca się przeciwko nam, ponieważ niezadowoleni pacjenci odchodzą, a wizerunek kliniki zaczyna szwankować. W efekcie gabinet i specjalista ze złą reputacją w dłuższej perspektywie więcej traci niż zyskuje.

JAK WYPOSAŻAĆ GABINET

Wszystkie zabiegi mogą być efektywne i skuteczne. Kluczem jest odpowiedni ich dobór do problemu konkretnego pacjenta, który powinien wynikać z dokładnej jego diagnozy. To czy terapia będzie skuteczna zależy więc od wiedzy i doświadczenia lekarza oraz znajomości różnych metod. Dlatego do wyposażania gabinetu warto podchodzić problemowo. Powinno się to robić w sposób komplementarny, tak aby posiadać szeroki wachlarz uzupełniających się metod na dany problem. (…)

dr Marek Wasiluk

Specjalista medycyny estetycznej, ekspert w dziedzinie laseroterapii, prekursor i poszukiwacz nowych rozwiązań medycznych.

Właściciel warszawskiego Centrum Medycyny Nowoczesnej Triclinium, autor eksperckiego bloga www.marekwasiluk.pl i książki pt. „Medycyna estetyczna bez tajemnic”.

Czytaj cały artykuł w BEAUTY INSPIRATION 3/2017

CZYTAJ TAKŻE:

Musisz wiedzieć, że mamy ciasteczka i możemy ich użyć tylko do tego, byś był bardziej zadowolony z naszych treści. ok więcej