O współpracy z influencerami: umowa jest konieczna

SPA

Oczywiście że warto współpracować z influencerami. Trzeba tylko znaleźć do tej współpracy odpowiednią osobę, która będzie w dyskretny sposób sprzedawać i polecać swoim odbiorcom usługi świadczone przez nas.

MARZENA KANCLERSKA-GRYZ manikiurzystka, właściecielka salonów Nail Spa oraz Mr & Mrs SPA w Warszawie

Ja sobie bardzo cenię nasze dotychczas wypracowane relacje. Jestem pewna, że jeśli tylko znajdziemy odpowiednią osobę, to taka współpraca może być naprawdę owocna dla obydwu stron. Uważam zresztą, że w dobie tak rozwiniętego życia w social media zasięg i dotarcie do jak największej liczby odbiorców (czytaj potencjalnych klientów) naszych usług jest bardzo istotny. Dobry Influencer bardzo w tym pomaga. Co istotne wcale nie musi to być osoba z top 10 polskich influencerów. Głównym i bardzo pozytywnym efektem takiej współpracy jest zainteresowanie ofertą nowych klientów. Pamiętajmy, że influencer to przede wszystkim nasz sprzedawca. W dzisiejszych czasach nie wystarczy napisać klientowi na ulotce, że coś jest dobre i streścić jak dany preparat czy zabieg zastosować. Dzisiaj trzeba pokazać efekt. Dobry influencer wie jaką technikę sprzedaży zastosować przy danym produkcie, żeby wyglądało to naturalnie i utożsamiało się z jego profilem. Co do wad takiej współpracy – nie zauważyłam ich. My jesteśmy zadowoleni z naszych dotychczasowych doświadczeń. Należy jedynie pamiętać o jednym tylko warunku: konieczne jest poprzedzenia podjęcia współpracy podpisaniem umowy lojalnościowej na świadczenie wzajemnych usług na cały okres, przez który chcemy z daną osobą współpracować. Pozwoli to uniknąć nieporozumień w chwili, kiedy nasza branżowa konkurencja będzie chciała odbić naszego influencera i skusić go do zmiany salonu oferując podobne usługi. Influencer, który w tym samym czasie pokazuje usługi lub produkty kilku podmiotów z jednej branży wygląda bardzo niewiarygodnie. Warto postawić na profesjonalizm, dostępność terminów, wykwalifikowany personel, odpowiednią atmosferę, różnorodność usług (czyt: każdy znajdzie i wybierze coś adekwatnego dla siebie). Unikajmy za to braku reakcji na problem lub negatywną opinię klienta.

Opinia pochodzi z Beauty Inspiration 4/2019 z tematem głównym „Influencer marketing”. Sprawdź spis treści>>>

CZYTAJ TAKŻE:

Musisz wiedzieć, że mamy ciasteczka i możemy ich użyć tylko do tego, byś był bardziej zadowolony z naszych treści. ok więcej