Jak stworzyć skuteczną reklamę na Facebooku?

SPA

STREFA PREMIUM – DZIAŁ BIZNES

[membership_breadcrumbs style=”7″]

— SPACER —

Jak stworzyć skuteczną reklamą na Facebooku?

— SPACER —

[text_block style=”style_1.png” align=”left” font_size=”18″ font_color=”%23ffffff”]autor: Dawid Bagiński, AS marketingu i biznesu, DawidBaginski.com[/text_block]

— SPACER —

[text_block style=”style_1.png” align=”left”]

Facebook to najpopularniejsza sieć społecznościowa na świecie. Codziennie ten serwis odwiedzają miliony potencjalnych klientów. Jeżeli korzystasz z niego właściwie odniesiesz spektakularny sukces. Jeżeli stosujesz bez zrozumienia może nawet narazić na straty.

[/text_block]

[text_block style=”style_1.png” align=”left”]

ANATOMIA REKLAMY NA FACEBOOKU

[/text_block]

— SPACER —

Dawniej przedsiębiorcy wydawali ogromne sumy pieniędzy na reklamę w gazetach i w telewizji, aby zainteresować swoich klientów i nakłonić ich do zakupów. Dzisiaj, korzystają z możliwości, jakie oferuje Internet. Sieci społecznościowe stały się bardzo ważnym źródłem pozyskiwania klientów. Znane marki doskonale o tym wiedzą, dlatego promocję i sprzedaż przeniosły do Internetu. Jak stworzyć reklamę, która zainteresuje Twoich klientów? Obecnie salony medycyny estetycznej, spa i beauty dopiero rozpoczynają swoją przygodę z Facebookiem. Nie pozyskują jeszcze za jego pomocą klientów. To duża szansa dla tych, którzy zrobią to jako pierwsi. Jest jednak pewien warunek: kampanie reklamowe należy wykonać poprawnie.

— SPACER —

[text_block style=”style_1.png” align=”left”]

SKUTECZNOŚĆ TKWI W SZCZEGÓLE

[/text_block]

— SPACER —

Jedna z amerykańskich firm, która prowadzi portal AdEspresso przeanalizowała ponad sto tysięcy reklam na Facebooku. Na podstawie wyciągniętych wniosków określiła jak powinna wyglądać ta najskuteczniejsza. Aby przygotować dobrej jakości reklamę, należy zwrócić uwagę na każdy szczegół. Najczęściej używana reklama na Facebooku ma formę postu reklamowego umieszczonego w aktualnościach.

— SPACER —

[text_block style=”style_1.png” align=”left”]

NAGŁÓWEK, CZYLI TYTUŁ REKLAMY, KTÓRY MUSI PRZYCIĄGNĄĆ UWAGĘ

[/text_block]

— SPACER —

To właśnie w nagłówku, musisz napisać, co dokładnie oferujesz, aby potencjalnie zainteresowana osoba mogła zrozumieć korzyść, jaką osiągnie po zakupie. Używaj prostych określeń. Najlepsze reklamy zawierają od trzech do pięciu słów w nagłówku. Im więcej słów, tym mniejsza skuteczność. Nagłówek to druga rzecz, na jaką zwraca uwagę osoba oglądająca Twoją reklamę. Pierwsze i najważniejsze jest zdjęcie.

— SPACER —

[text_block style=”style_1.png” align=”left”]

TEKST OFERTY CZYLI KRÓTKO I NA TEMAT

[/text_block]

— SPACER —

Badanie nad skutecznością reklam pokazuje, że najlepszy tekst składa się z piętnastu słów. Staraj się nie przekraczać tej liczby, bo osoby na Facebooku nie lubią czytać długich treści. Facebook, to głównie źródło rozrywki! Spróbuj bezpośrednio zwrócić się do odbiorców ale inaczej niż robi to konkurencja, np. poprzez małe ikonki w tekście. Dodatkowo badania pokazały, że użycie w reklamie słowa „Ty”, „Twoja”, „Ciebie” „Twoje” znacznie zwiększa klikalność reklam.

— SPACER —

[text_block style=”style_1.png” align=”left”]

OPIS CZYLI SZCZEGÓŁY

[/text_block]

— SPACER —

Projektując opis możesz pokusić się o uszczegółowienie tekstu oferty oraz opisać klienta, który mógłby być zainteresowany twoimi usługami. Wyraźnie podkreśl zalety tego, co oferujesz. Nie rozpisuj się za dużo, najlepsze reklamy są złożone z maksymalnie dwudziestu pięciu słów. Poeksperymentuj nad tekstem. Napisz kilka wersji i przeczytaj swoim znajomym. Zapytaj, który z tekstów lepiej brzmi i jest bardziej zrozumiały. To, co wydaje się dla Ciebie oczywiste, może być niezrozumiałe dla odbiorców twojej reklamy.

— SPACER —

[text_block style=”style_1.png” align=”left”]

WYŚWIETLANY ADRES URL

[/text_block]

— SPACER —

Facebook daje ci możliwość zmiany wyświetlanego adresu URL. Jest to bardzo przydatne w przypadkach, gdy adres jest bardzo długi lub brzydki. Jeżeli pozostawisz to pole puste, Facebook automatycznie pokaże link, na który kierujesz ludzi ze swojej reklamy.

[membership_sidebar style=”8″ show_children=”Y” title=”STREFA%20PREMIUM”]

[membership_sidebar style=”9″]

CZYTAJ W DZIALE BIZNES:

— SPACER —

[membership_page_listings style=”1″ columns=”1″ product=”16656″ category=”16667″ opm=”1″]

[text_block style=”style_1.png” align=”left” font_size=”20″ width=”940″]

Pamiętaj, że wielkość obrazu w zwykłej reklamie na Facebooku to 1200×628 pikseli a tekst na obrazku nie powinien zajmować więcej niż 20 proc.

[/text_block]

[text_block style=”style_1.png” align=”left”]

WEZWANIE DO DZIAŁANIA

[/text_block]

— SPACER —

Jest ogromnie ważnym składnikiem reklamy. Dla użytkownika jest to oczywiste miejsce, w które można kliknąć, aby dowiedzieć się więcej. Testy pokazują, że taki przycisk działa skutecznie i zwiększa skuteczność reklamy. Twój klient oglądając reklamy musi rozumieć, czego się od niego oczekuje. Co konkretnie dostaje klikając w przycisk. Facebook daje różne możliwości ustawienia przycisku „wezwania do działania”. Spośród zaoferowanych przez Facebooka („Skontaktuj się z nami”/”Więcej informacji”/”Obejrzyj więcej”/”Kup teraz” itd.) wybierz ten najbardziej odpowiedni.

— SPACER —

[text_block style=”style_1.png” align=”left”]

OBRAZ DŹWIGNIĄ REKLAMY

[/text_block]

— SPACER —

Interesujący obraz to 80 proc. sukcesu skutecznej reklamy. To pierwszy element, który jest zauważony, przez każdego użytkownika Facebooku. Unikaj zdjęć „stokowych”, czyli takich „gotowców”, które łatwo znaleźć w Internecie. Zainwestuj w sesję fotograficzną i pokaż unikane wnętrza swojego salonu. Obraz użyty w reklamie na Facebooku powinien:

– być wyjątkowy,

– wpisywać się w kontekst reklamy,

– przyciągać uwagę i nie irytować,

– być wysokiej jakości.

Pamiętaj, że wielkość obrazu w zwykłej reklamie na Facebooku to 1200 x 628 pikseli, a tekst na obrazku nie powinien zajmować więcej niż 20 proc. Obecnie Facebook jest najbardziej opłacalną formą reklamy i głównym źródłem pozyskiwania klientów dla wielu biznesów. Stoisz przed ogromną szansą na pozyskanie dużej ilości klientów. Wykorzystaj wyżej opisane porady, aby stworzyć naprawdę dobrą reklamę. Pozwoli to zwiększyć ilość klientów i dotrzeć do potencjalnie zainteresowanych usługami i produktami osób.

— SPACER —

CZYTAJ O KOSMETOLOGII:

— SPACER —

[membership_page_listings style=”1″ columns=”1″ product=”16656″ category=”16794″ opm=”1″]

[text_block style=”style_1.png” align=”left”]

W strefie wiedzy:

[/text_block]

— SPACER —

[membership_page_listings style=”1″ columns=”1″ product=”16399″ opm=”1″]

[membership_page_listings style=”1″ columns=”1″ product=”16656″ opm=”1″]

Jak stworzyć skuteczną reklamę na Facebooku?

SPA

Facebook to najpopularniejsza sieć społecznościowa na świecie. Codziennie ten serwis odwiedzają miliony potencjalnych klientów. Jeżeli korzystasz z niego właściwie odniesiesz spektakularny sukces. Jeżeli stosujesz bez zrozumienia może nawet narazić się na straty.

ANATOMIA REKLAMY NA FACEBOOKU

Dawniej przedsiębiorcy wydawali ogromne sumy pieniędzy na reklamę w gazetach i w telewizji, aby zainteresować swoich klientów i nakłonić ich do zakupów. Dzisiaj, korzystają z możliwości, jakie oferuje Internet. Sieci społecznościowe stały się bardzo ważnym źródłem pozyskiwania klientów. Znane marki doskonale o tym wiedzą, dlatego promocję i sprzedaż przeniosły do Internetu. Jak stworzyć reklamę, która zainteresuje Twoich klientów? Obecnie salony medycyny estetycznej, spa i beauty dopiero rozpoczynają swoją przygodę z Facebookiem. Nie pozyskują jeszcze za jego pomocą klientów. To duża szansa dla tych, którzy zrobią to jako pierwsi. Jest jednak pewien warunek: kampanie reklamowe należy wykonać poprawnie.

SKUTECZNOŚĆ TKWI W SZCZEGÓLE

Jedna z amerykańskich firm, która prowadzi portal AdEspresso przeanalizowała ponad sto tysięcy reklam na Facebooku. Na podstawie wyciągniętych wniosków określiła jak powinna wyglądać ta najskuteczniejsza. Aby przygotować dobrej jakości reklamę, należy zwrócić uwagę na każdy szczegół. Najczęściej używana reklama na Facebooku ma formę postu reklamowego umieszczonego w aktualnościach.

NAGŁÓWEK, CZYLI TYTUŁ REKLAMY, KTÓRY MUSI PRZYCIĄGNĄĆ UWAGĘ

To właśnie w nagłówku, musisz napisać, co dokładnie oferujesz, aby potencjalnie zainteresowana osoba mogła zrozumieć korzyść, jaką osiągnie po zakupie. Używaj prostych określeń. Najlepsze reklamy zawierają od trzech do pięciu słów w nagłówku. Im więcej słów, tym mniejsza skuteczność. Nagłówek to druga rzecz, na jaką zwraca uwagę osoba oglądająca Twoją reklamę. Pierwsze i najważniejsze jest zdjęcie.

TEKST OFERTY CZYLI KRÓTKO I NA TEMAT

Badanie nad skutecznością reklam pokazuje, że najlepszy tekst składa się z piętnastu słów. Staraj się nie przekraczać tej liczby, bo osoby na Facebooku nie lubią czytać długich treści. Facebook, to głównie źródło rozrywki! Spróbuj bezpośrednio zwrócić się do odbiorców ale inaczej niż robi to konkurencja, np. poprzez małe ikonki w tekście. Dodatkowo badania pokazały, że użycie w reklamie słowa „Ty”, „Twoja”, „Ciebie” „Twoje” znacznie zwiększa klikalność reklam.

OPIS CZYLI SZCZEGÓŁY

Projektując opis możesz pokusić się o uszczegółowienie tekstu oferty oraz opisać klienta, który mógłby być zainteresowany twoimi usługami. Wyraźnie podkreśl zalety tego, co oferujesz. Nie rozpisuj się za dużo, najlepsze reklamy są złożone z maksymalnie dwudziestu pięciu słów. Poeksperymentuj nad tekstem. Napisz kilka wersji i przeczytaj swoim znajomym. Zapytaj, który z tekstów lepiej brzmi i jest bardziej zrozumiały. To, co wydaje się dla Ciebie oczywiste, może być niezrozumiałe dla odbiorców twojej reklamy.

WYŚWIETLANY ADRES URL

Facebook daje ci możliwość zmiany wyświetlanego adresu URL. Jest to bardzo przydatne w przypadkach, gdy adres jest bardzo długi lub brzydki. Jeżeli pozostawisz to pole puste, Facebook automatycznie pokaże link, na który kierujesz ludzi ze swojej reklamy.

WEZWANIE DO DZIAŁANIA

Jest ogromnie ważnym składnikiem reklamy. Dla użytkownika jest to oczywiste miejsce, w które można kliknąć, aby dowiedzieć się więcej. Testy pokazują, że taki przycisk działa skutecznie i zwiększa skuteczność reklamy. Twój klient oglądając reklamy musi rozumieć, czego się od niego oczekuje. Co konkretnie dostaje klikając w przycisk. Facebook daje różne możliwości ustawienia przycisku „wezwania do działania”. Spośród zaoferowanych przez Facebooka („Skontaktuj się z nami”/”Więcej informacji”/”Obejrzyj więcej”/”Kup teraz” itd.) wybierz ten najbardziej odpowiedni.

OBRAZ DŹWIGNIĄ REKLAMY

Interesujący obraz to 80 proc. sukcesu skutecznej reklamy. To pierwszy element, który jest zauważony, przez każdego użytkownika Facebooku. Unikaj zdjęć „stokowych”, czyli takich „gotowców”, które łatwo znaleźć w Internecie. Zainwestuj w sesję fotograficzną i pokaż unikane wnętrza swojego salonu. Obraz użyty w reklamie na Facebooku powinien:

  • być wyjątkowy,
  • wpisywać się w kontekst reklamy,
  • przyciągać uwagę i nie irytować,
  • być wysokiej jakości.

Pamiętaj, że wielkość obrazu w zwykłej reklamie na Facebooku to 1200 x 628 pikseli, a tekst na obrazku nie powinien zajmować więcej niż 20 proc. Obecnie Facebook jest najbardziej opłacalną formą reklamy i głównym źródłem pozyskiwania klientów dla wielu biznesów. Stoisz przed ogromną szansą na pozyskanie dużej ilości klientów. Wykorzystaj wyżej opisane porady, aby stworzyć naprawdę dobrą reklamę. Pozwoli to zwiększyć ilość klientów i dotrzeć do potencjalnie zainteresowanych usługami i produktami osób.

Dawid Bagiński

AS marketingu i biznesu

DawidBaginski.com

Artykuł pochodzi z BEAUTY INSPIRATION 2/2017

CZYTAJ TAKŻE:

Musisz wiedzieć, że mamy ciasteczka i możemy ich użyć tylko do tego, byś był bardziej zadowolony z naszych treści. ok więcej