Zainteresowanie tematyką usług beauty wciąż rośnie. Z tego powodu przybywa inwestorów i, co za tym idzie, powstają nowe salony, kliniki oraz ośrodki spa. Jak przygotować się do tego biznesu, aby mieć dobry start, a później skutecznie prowadzić działalność?
Najważniejsza jest koncepcja – oferta promocyjna, która przyciąga i zatrzymuje klienta
Dlaczego świetne promocje nie przyciągają dziesiątek klientów? Dlaczego trzeba płacić za reklamę darmowej usługi? Co później z takimi klientami, którzy chcą korzystać jedynie z promocji? A może nie dawać zniżek? To jak się wtedy reklamować?
Oferta wyspecjalizowana czy szeroka?
Salon beauty może oferować swoim klientom szeroki zakres zabiegów, ale również być znany w okolicy jako ekspert specjalizujący się wyłącznie w określonych zabiegach. Każdy z tych modeli funkcjonuje inaczej. Który z nich jest dla ciebie lepszy?
Oferta zabiegowa na stronie salonu
Strona internetowa jest wizytówką i silnym narzędziem promocji marki. Od tego, jakie znajdują się na niej treści, w dużej mierze zależy sukces każdego biznesu. Podpowiadamy jak stworzyć teksty na stronę www salonu beauty, aby przyciągały odbiorców, zaciekawiały ich i powodowały, że skorzystają oni z twoich usług?
Oferty na specjalne okazje
Oferty promocyjne mogą być skutecznym narzędziem marketingowym w branży beauty. Podpowiadamy jak właściwie je przygotować i na co zwrócić uwagę, aby spełniły swój cel i zachęcały klientów do skorzystania z zabiegów.
Najczęstsze błędy w ofercie zabiegowej. Jak ich unikać?
Nieprzemyślana oferta, to prosta droga do finansowej katastrofy salonu. Sprawdź, jakie błędy możesz popełnić podczas tworzenia lub modyfikowania menu zabiegowego i co zrobić, żeby ich uniknąć.
Wykorzystaj potencjał swojego salonu
Każdy obiekt beauty dysponuje pewnym zapleczem, na które składają się urządzenia, produkty oraz pracownicy. Przeważnie salony wyposażone są w bardzo dobry i drogi sprzęt, dający wiele możliwości terapeutycznych i luksusowe produkty kosmetyczne. Podpowiadamy jak najlepiej wykorzystać ten potencjał, by przynosił zysk.
Sposoby, aby zwiększyć widoczność salonu na Facebooku
Media społecznościowe, w tym najpopularniejszy z nich Facebook, są nie tylko platformą do kontaktu czy źródłem informacji i rozrywki. To również znakomite narzędzie marketingowe, zwłaszcza w przypadku niektórych branż, do których z pewnością zaliczają się salony spa i beauty. Jak skutecznie wykorzystać to narzędzie?
ROZWÓJ OSOBISTY MANAGERA
Jak wyznaczać cele?
Mówi się, że wizja bez działania, to tylko marzenie, a działanie bez wizji, to koszmar. Warto więc pomyśleć, jaka jest twoja wizja, czym są twoje cele i jakie działania trzeba podjąć, by zaistniała zmiana, której oczekujesz. Jak więc wyznaczać cele, aby je osiągnąć?
WYWIAD Z MANAGEREM
Łączę piękno z biznesem – Rozmowa z Moniką Zdziarską-Alicką, właścicielką Kliniki Piękna Essence w Warszawie
Czy biznes beauty jest zarezerwowany wyłącznie dla lekarzy medycyny estetycznej i kosmetologów? Jak można prowadzić firmę w tej branży, będąc specjalistą w dziedzinie, która nie ma z nią nic wspólnego i osiągać sukcesy opowiada Monika Zdziarska-Alicka, właścicielka Kliniki Piękna Essence w Warszawie.
KOSMETOLOGIA
Jak zacząć biznes makijażu permanentnego? – Rozmowa z Magdaleną Bogulak, właścicielką Centrum Makijażu Permanentnego, trenerką i prekursorką makijażu permanentnego w Polsce
Popyt na usługi makijażu permanentnego wciąż rośnie, a wraz z nim liczba zainteresowanych kosmetyczek, ale też osób niezwiązanych z branżą beauty, chcących wejść w ten intratny biznes. Czy sam kurs makijażu permanentnego wystarczy, aby zacząć pracować i zarabiać? Jeżeli tak, to jaki? Jednak sam kurs, choćby najlepszy, nie spowoduje, że klienci ustawią się do ciebie w kolejce. Jak więc dobrze zacząć w biznes makijażu permanentnego? O tym rozmawiamy z Magdaleną Bogulak, prekursorką makijażu permanentnego i właścicielką największego w Polsce Centrum Makijażu Permanentnego.
BB Glow – nowość w świecie biznesu kosmetologicznego
Wraz z końcem wakacji i powrotem do pracy każdy zrelaksowany właściciel salonu z zapałem pragnie wprowadzić nową ofertę do gabinetu. Przede wszystkim konkurencyjną i tą, która wyróżni go na tle innych. Wśród jesiennych nowości warto zwrócić uwagę na zabieg, który zdobył zaufanie milinów kobiet na całym świecie, jest hitem w USA, Korei i Rosji. Mowa o zabiegu BB Glow.
Brow Bary okiem eksperta – felieton
Brow bary to coś więcej niż tylko gabinety świadczące usługi nakładania henny i regulacji brwi. W Polsce coraz więcej gabinetów wprowadza ich stylizację jako innowacyjny zabieg.
Brow Bar – pomysł na biznes wyspecjalizowany – Rozmowa z Natalią Modzelewską, założycielką jednego z pierwszych w Polsce Brow Barów
Profesjonalna stylizacja brwi w wyspecjalizowanych salonach, które świadczą wyłącznie takie usługi, to nowy trend w naszym kraju. Natalia Modzelewska, założycielka jednego z pierwszych w Polsce Brow Barów, zdradza tajniki opłacalności i zasad funkcjonowania takiego biznesu.
Zabiegi estetyczne w chorobach autoimmunologicznych
U osób cierpiących na schorzenia autoimmunologiczne zakres przeciwwskazanych zabiegów kosmetologicznych jest szeroki. Warto je znać, aby dobrać właściwą terapię i uniknąć później niepożądanych efektów
Psychodietetyk w salonie beauty – Rozmowa z Marzeną Sekuła, psychodietetykiem w Beauty Skin I Bodyclinic
Salony beauty coraz częściej wprowadzają do swojej oferty usługi dietetyczne, chcąc zapewnić skuteczność w osiągnięciu wymarzonej sylwetki. Inne idą krok dalej i oferują psychodietetykę. Na czym polega jej działanie w praktyce oraz jak ją połączyć z ofertą zabiegową gabinetu beauty? O tym rozmawiamy z Marzeną Sekułą psychodietetykiem w klinikach Beauty Skin i Bodyclinic.
Czy podologia może być zyskowna?
Podologia to jeden z najmłodszych odłamów paramedycyny w naszym kraju. Wciąż niewiele osób wie, czym się zajmuje i w jaki sposób może im pomóc wizyta u specjalisty tej dziedziny. Mimo to może ona przynosić zyski. Podpowiadamy w jaki sposób dotrzeć do osób potrzebujących takich usług i jak można na nich zarobić.
MEDYCYNA ESTETYCZNA
RANKING – najpopularniejsze lasery do epilacji
Rynek potrzebuje rekomendacji. Wiemy o tym, bo często prosicie nas o porady w zakresie tego, w jakie urządzenia inwestować i które z nich dają gwarancję efektu. Wielokrotnie spotykaliśmy się też z waszymi prośbami o to, żeby obiektywnie pokazać co faktycznie działa. Tworzymy więc nowy dział – RANKING. Badamy w nim najbardziej popularne produkty w danej technologii. Zaczynamy od rankingu laserów do epilacji.
Mężczyzna to też klient gabinetu medycyny estetycznej
Jeszcze do niedawna jedynymi mężczyznami w ośrodkach medycyny estetycznej byli niemal wyłącznie specjalizujący się w tej dziedzinie lekarze. Dziś panowie coraz chętniej przekonują się do zabiegów, które pozawalają trwale poprawić mankamenty ich urody. Jeśli dotąd żaden przedstawiciel tej płci nie odwiedził twojego gabinetu, to warto, abyś była na to przygotowana, bo mężczyźni coraz chętniej o siebie dbają.
Jak łatwo oszukać pacjenta – kłamstwa medycyny estetycznej
Zdarza się, że na rynku pojawiają się urządzenia czy technologie, które nie działają tak, jak deklarują producenci. Specjalistyczny sprzęt niczym nie różni się od tego z wcześniejszych lat, choć promowany jest jako ten najnowszej generacji. Bywa też, że gabinety w walce o klienta reklamują zabiegi, które nie dają obiecywanych rezultatów. Poznaj najczęstsze kłamstwa w medycynie estetycznej.
Adipocytoliza – kształtowanie sylwetki za pomocą igły
Farmakoterapia oddziałująca na komórki tłuszczowe została wprowadzona już w 1970 r. Znalazła zastosowanie w leczeniu zatorów tłuszczowych i blaszek miażdżycowych. Od tamtego czasu dowiedzieliśmy się na ten temat nieco więcej, dzięki czemu współczesna medycyna estetyczna wychodzi naprzeciw potrzebom wielu kobiet i mężczyzn.
Termowaskularyzacja – najnowsza metoda redukcji rumienia i drobnych zmian teleangiektaktycznych
Trądzik różowaty i związany z nim rumień to duży problem wielu osób. Jeszcze do niedawna nie było skutecznego zabiegu, który radziłby sobie z tym problemem bez ryzyka powikłań. Dziś przychodzi z pomocą termowaskularyzacja
Peelingi chemiczne doskonałe na jesień
Jesień jest okresem intensywnego wykorzystania peelingów w regeneracji skóry. Mnogość preparatów daje szerokie możliwości w zastosowaniu ich zarówno w pielęgnacji domowej, w gabinecie kosmetycznym, jak i w gabinecie lekarskim. To bardzo dobre narzędzie i najlepszy czas, aby z niego skorzystać.
SPA&WELLNESS
Masaż 3D – nowość na polskim rynku spa recenzja innowacyjnego stołu do masażu
Wydawać by się mogło, że w kwestii technik masażu i stołów, na których się one odbywają, powiedziano już wszystko. Do momentu, kiedy nie poznamy stołu do masażu 3D, który w Polsce jeszcze praktycznie nie jest znany. Jakie wrażenia i jakie efekty terapeutyczne można odnieść, wykonując masaż na tym stole?