Narzędzia wsparcia marketingowych działań managera

SPA

Jak wygląda rzeczywistość pracy managera salonu beauty czy obiektu spa? Najczęściej musi być multifunkcjonalistą, nie tylko zarządzać operacyjnie obiektem, pracownikami, ale też dbać o sprzedaż, promocję i marketing. Dla wszechstronnych managerów, bądź na tę wszechstronność skazanych, przygotowaliśmy zestaw narzędzi i rozwiązań, ułatwiających codzienne obowiązki, głównie te związane z działaniami promocyjno-marketingowymi.

Aby skutecznie budować wizerunek swego biznesu i promować własną filozofię na rynku i w mediach, nie musisz od razu zatrudniać agencji reklamowej, copywritera i grafika. Na rynku dostępnych jest dziś wiele narzędzi, programów i aplikacji (także darmowych), dzięki którym w prosty sposób możesz stworzyć grafiki reklamowe do internetu, mailingi, infografiki. Będziesz też mógł planować wszelkie swoje działania, monitorować, kto i w jaki sposób pisze o tobie w internecie. Wreszcie sprawdzisz skuteczność tych działań i je zoptymalizujesz. Wyposażony w takie narzędzia nie tylko zaoszczędzisz czas, ale staniesz się naprawdę sprawnym marketerem. Oczywiście do niektórych rzeczy, jak np. prowadzenie profili w social mediach, możesz delegować osobę w zespole, dla której może to być dodatkowy element wykazania się zaangażowaniem w pracę firmy.

Z drugiej strony należy pamiętać, że to tylko narzędzia i aplikacje, które będą bezużyteczne, kiedy nie będziesz miał strategii i pomysłu na komunikowanie i reklamowanie swoich usług. Zakładamy jednak, że wiesz, co jest twoją mocną stroną i co chcesz, aby o tobie mówili klienci oraz co i w jaki sposób chcesz im komunikować. Dlatego też przedstawiamy zestawienie praktycznych i przydatnych narzędzi w pracy marketingowca.

Mailingi

Komunikacja mailowa to dziś najskuteczniejsza forma budowania relacji z klientem. Narzędzie to daje możliwość indywidualizacji treści, a także monitorowania aktywności poszczególnych klientów. Nie sposób jednak robić to z poziomu poczty elektronicznej, z komputera czy outlooka. Niezbędne są tu profesjonalne narzędzia do wysyłki mailingów, które dają możliwość segmentacji klientów ze względu na dowolnie zdefiniowaną kategorię, gotowe szablony graficzne, wsparcie techniczne i analizę skuteczności. Oto trzy najbardziej rozpoznawalne firmy, oferujące narzędzia do wysyłania mailingu (w kolejności alfabetycznej):

•             Freshmail (www.freshmail.pl),

•             Getresponse (www.getresponse.com),

•             SALESmanago (www.salesmanago.pl).

Banki bezpłatnych zdjęć

Najlepiej, jeżeli w swojej komunikacji z klientami posługujesz się własnymi zdjęciami. Automatycznie zyskujesz plus pięć punktów do oryginalności. Jesteś po prostu autentyczny i prawdziwy, a w dobie unifikacji usług to największa wartość. Tak więc, o ile istnieje taka możliwość, posługuj się zdjęciami, które przedstawiają wnętrze twojego obiektu, twoje zabiegi lub zespół. Przy dzisiejszej technologii i odrobinie umiejętności oraz zmysłu artystycznego, jesteś w stanie wykonać naprawdę ciekawe ujęcia smartfonem. Jeżeli zaś potrzebujesz do swojej komunikacji innych zdjęć, o tematyce niekoniecznie związanej bezpośrednio z twoimi usługami, to poniżej znajdziesz adresy darmowych banków zdjęć:

•             Pexels (www.pexels.com),

•             Gratisography (www.gratisography. com),

•             Freeimages (ww.freeimages.com),

•             Morguefile (www.morguefile.com).

Landing page

Przygotowujesz treści edukacyjne dla swoich klientów, np. ebooki czy vouchery rabatowe. Chciałbyś, aby pobierający w zamian za twój prezent odwdzięczyli się, pozostawiając swój email? Przyda ci się dobrze zaprojektowany landing page. Dzięki aplikacji Landingi (www. landingi.pl) możesz stworzyć landing page od podstaw bądź skorzystać z gotowych szablonów. Do tak stworzonej strony w prosty sposób dodasz formularz do zbierania danych. Formularz ten możesz też wykorzystać do zapisów na newsletter. (…)

Czytaj cały artykuł w Beauty Inspiration 1/2016 – wydanie drukowane/e-wydanie

Mariusz Nieścior redaktor naczelny Beauty Inspiration

CZYTAJ TAKŻE:

Musisz wiedzieć, że mamy ciasteczka i możemy ich użyć tylko do tego, byś był bardziej zadowolony z naszych treści. ok więcej