Czym jest marka?

SPA

Marka — to pojęcie, którego używamy bardzo często. Lubimy kupować markowe rzeczy, mówić że coś jest marką samą w sobie. Niektóre marki mają wręcz swoich wyznawców — dla niektórych używanie produktów Apple czy Volvo to niemalże styl życia. Ale czym jest tak naprawdę marka?

Próbując zdefiniować to pojęcie, łatwiej jest powiedzieć czym marka nie jest. Nie jest to przecież ani produkt, ani usługa. W końcu znamy wiele produktów i usług, o których trudno powiedzieć, że są markowe. Chociaż istnieje też teoria, że każda firma ma jakąś markę, tylko czasem może mieć ją złą lub słabą. Czym jest więc dobra marka? I wreszcie najważniejsze pytanie: jakie są zasady budowy silnej marki w naszej branży — w usługach beauty?

Chcąc odpowiedzieć na te wszystkie pytania, odpowiedzi szukaliśmy w różnych źródłach. Moim zdaniem najtrafniejszą definicję marki podaje Paweł Tkaczyk, marketingowiec, autor książki „Zakamarki marki”. Twierdzi on, że marka to nic innego jak OBIETNICA. Twój klient będzie zadowolony, kiedy twoja marka (twój salon) spełni daną mu obietnicę.

W takim ujęciu dla klienta ważniejsze od tego co robisz, jest to jak to robisz. Przekładając to na przykład usług beauty: klient gabinetu nie chce zrobić manicure i nie chce wykonać karboksyterapii. On chce dzięki pięknym paznokciom poczuć się dobrze i dzięki karboksyterapii cieszyć się pięknymi pośladkami bez cellulitu. Jeżeli jeszcze przy tym spędzi on u ciebie wyjątkowe chwile i rozwiążesz jego problem, to możesz być pewny, że jest to właściwy kierunek budowania marki.

Oczywiście musi mieć ona solidny fundament, w którym zdefiniujesz co chcesz obiecać klientom i w jaki sposób będziesz to realizować, bo obietnicy trzeba dotrzymywać. Później już tylko wytrwała praca nad realizacją idei i twojego motta w praktyce. A za rok, dwa będziesz mógł zweryfikować czy twoja marka naprawdę jest taka, jak sobie założyłeś. Jak to sprawdzić?

Po prostu zapytaj swoich klientów co czują, kiedy myślą o wizycie w twoim salonie. Póki co zachęcamy do lektury tego wydania, w którym staraliśmy się przybliżyć czym jest marka w usługach beauty, jak ją budować, a także pokazać jak wybrane przez nas salony budowały swoją markę.

Życzę pożytecznej lektury.

Mariusz Nieścior

Redaktor naczelny Beauty Inspiration

“Jak zbudować markę salonu” Beauty Inspiration 4/2018>>>

CZYTAJ TAKŻE:

Musisz wiedzieć, że mamy ciasteczka i możemy ich użyć tylko do tego, byś był bardziej zadowolony z naszych treści. ok więcej