5 sposobów na pozyskanie klientów

SPA

Zastanawiasz się jak pozyskać klientów do Twojego salonu? Skorzystaj z poniższych pięciu rad. Radzi Marta Fiłoń, trener biznesu spa&beauty

1. Polecenia

Jak prosić o polecenia? Wystarczy, że będziesz mówić każdej swojej klientce: „Zależy mi, by była pani zadowolona z dzisiejszego zabiegu, ponieważ wiem, że dopiero wtedy będzie pani polecać nasze usługi swoim znajomym”.

Kiedy zdecydujesz się wprowadzić program do pozyskiwania klientów z polecenia, potrzebujesz dla nich konkretnej zachęty. Ludzie nie lubią być handlowcami, a tego wymaga od nich propozycja typu: „znajdź nam klienta, a będziesz mieć taniej”.

Dlatego motywacja do polecania twoich usług przez zadowolone klientki musi być oparta na dwóch siłach: „daj miły prezent swojej koleżance” i „mamy dla ciebie miły prezent za to, że tak nas lubisz”. Co oznacza, że musisz zadbać o prezent – zaproszenie do odwiedzenia twojego salonu przez zachęcone koleżanki oraz o prezent – podziękowa­nie twoim klientkom, które polecają.

 
 
2. Współpraca

Współpracuj np. z kawiarnią, kwiaciarnią, by każdy ich klient, który wyda daną kwotę, otrzymał bon do wykorzystania na twoje zabiegi. Dzięki temu klient firmy współpracującej będzie zachęcony do droższego zakupu, np. większego bukietu, przy jednoczesnym poczuciu uzyskania wartościowej oferty (zniżka na zabiegi kosmetyczne).

Stwórz plakat informacyjny i ulotki. Współpraca jednak będzie efektywna, kiedy nie ograniczy się tylko do rozłożenia twoich ulotek, dlatego najlepiej działa polecanie obustronne.

Zobacz szkolenie „5 przykazań zyskownego biznesu beauty” dostępne teraz w MEGA PACE razem z 11 innymi szkoleniami. Pamiętaj, że teraz mamy bon 50 PLN do wykorzystania! Napisz do nas, jeśli chcesz otrzymać ten bon.

 
 
3. Akcja zewnętrzna

Czy uczestniczysz w wydarzeniach organizowanych przez twoje miasto/ dzielnicę? Pojawiasz się tam z merytorycznym wystąpieniem, propozycją bezpłatnej diagnozy/porady/mini-zabiegu i z konkretną ofertą zabiegu w twoim salonie (np. depilacja łydek -20% z daną ulotką do 31/07)?

To świetny sposób na pozyskanie nowych klientek. Wystrzegaj się jednak:

  • Rozstawiania roll-upu, rozdawania ulotek, gdy nie masz szansy porozmawiania z klientami o ich problemach i twoich rozwiązaniach.
  • Zapraszania na wszystkie zabiegi do twojego salonu (czyli wręczania ogólnego spisu twoich możliwości). Skup się na jednym zabiegu i promuj go.

Takie wystąpienie to okazja także do zrobienia zdjęć, które potem możesz umieścić na swoim Facebooku czy stronie internetowej i wzmacniać swój autorytet jako eksperta.

 
 
4. Witryna

Zmieniaj banery i plakaty, zachęcając do aktualnej oferty. Nawet, gdy ludzie przechodzą codziennie obok twojego salonu, mogą wiedzieć tylko, że „jest tam jakiś salon”. Dopiero gdy zmieniasz witrynę, wystawiasz potykacz z aktualną (a nie ogólną) ofertą, to mogą się tym zainteresować.

Unikaj całorocznych, identycznych banerów z listą twoich zabiegów. Koniecznie wykorzystuj okres przedświąteczny, aby sprzedawać także bony podarunkowe.

 
 
5. Facebook

Nie mogłoby zabraknąć tego narzędzia do pozyskiwania klientów. Jednak nie traktuj facebooka tylko jako tablicy do Twoich ogłoszeń o promocjach. Daj wartość klientowi i pokaż się jako autorytet.

Co publikować? Przede wszystkim efekty Twoich działań: opinie, zdjęcia, wideo.

Publikuj także instrukcje, np. lekcja masażu, automasaż twarzy, domowy peeling, upięcia włosów. FAQ, np. najczęstsze błędy w codziennej pielęgnacji, jak przygotować się do zabiegu XXX, jak naprawdę wygląda wykonanie zabiegu XXX. Coś o Tobie, np. przedstaw zespół, jak to jest być kosmetologiem, itp. Dawaj pretekst do zakupu: by się przygotować do…, kiedy widzisz na swojej twarzy…

Danego miesiąca wybierz zabieg, który chcesz promować i zaplanuj wpisy tematyczne na FB. Niech cały miesiąc kręci się wokół tego tematu, a nie tylko samej promocji. Pisz dlaczego w danym miesiącu promujesz dany zabieg, nad czym zastanawiają się klientki, jak to działa, czy są domowe sposoby radzenia sobie z danym problemem, dla kogo jest to zabieg, jakie efekty można uzyskać.

CZYTAJ TAKŻE:

Musisz wiedzieć, że mamy ciasteczka i możemy ich użyć tylko do tego, byś był bardziej zadowolony z naszych treści. ok więcej