Zastanawiasz się jak zwiększyć sprzedaż w swoim salonie? Skorzystaj z poniższych pięciu rad. A nawet jeżeli masz bardzo dużo klientów i pełne obłożenie, możesz zwiększyć sprzedaż – skorzystaj z trzech pierwszych pomysłów. Radzi Marta Fiłoń, trener biznesu spa&beauty
1. Opcja VIP
Sprawdź jaki jest najchętniej wybierany zabieg w Twoim salonie i dobierz do niego wariant VIP. Zawsze proponuj tę opcję klientce, która zapisuje się na ten zabieg lub o niego pyta. Pamiętaj, że dajesz klientce wybór, więc nie naciskaj na wybranie droższej opcji. Zaznacz, że obie wersje (podstawowa i VIP) działają na jej problem, ale powiedz dlaczego masz w ofercie droższy wariant.
Przykład: „Czy może chciałaby Pani wzbogacić ten zabieg o XXX, dzięki temu zabieg nie tylko będzie służył odświeżeniu, ale także będzie miał działanie przeciwzmarszczowe. To tylko 100PLN różnicy, a zwiększa efektywność zabiegu bez wydłużenia czasu zabiegowego, co jest doceniane szczególnie przez osoby, które nie mają czasu na regularne wizyty w kosmetologa”
Pamiętaj, aby zawsze zapytać „który wariant się Pani bardziej podoba?” / „od którego chciałaby Pani zacząć?”
2. Bony podarunkowe
Bony to świetny sposób na zdobycie nowych klientów i zapełnienie grafiku w przyszłych, być może mniej obleganych miesiącach. Pamiętaj, że bon to dodatkowy dochód, więc przygotuj wszystko tak, aby „sprzedawały się same”.
Przygotuj w salonie miejsce do promowania bonów podarunkowych. Ustaw je w widocznym miejscu. Zrób 3 warianty pakietów różniące się wielkością i ceną. Pamiętaj, że klient kupuje oczami, dlatego zadbaj o przepiękne opakowanie.
Wykorzystuj szczególnie okazje przed różnymi świętami dodatkowo promując bony na Facebooku, na stronie internetowej, w witrynie salonu lub w rozmowie z klientkami.
3. Kosmetyki do pielęgnacji domowej
Podczas wizyty klientki w gabinecie kieruj uwagę na rozwiązanie problemu klientki. Podczas konsultacji nie pytaj „jakich kosmetyków pani używa?”, ponieważ wiele klientek nie pamięta nazw, a także nie przyznaje się do negatywnych nawyków pielęgnacyjnych.
Zapytaj klientkę „co jest najważniejsze jeżeli chodzi o wygląd jej cery”. Zapytaj też jak do tej pory próbowała sobie sama z tym problemem poradzić. Jej odpowiedzi będą mogły sugerować, że wcześniej podejmowane próby pozbycia się problemu nie dawały efektu, a mogły być kosztowne. Następnie kieruj uwagę na rozwiązanie problemu „proponuję krem XXX, ponieważ pani powiedziała, że bardzo zależy pani na wygładzeniu zmarszczek”. Podkreśl dopasowanie kremu do jej aktualnych potrzeb skóry oraz pogody.
Pamiętaj o pokazaniu różnicy między kremami profesjonalnymi a drogeryjnymi uprzedzając obiekcje klientki. „Ten krem kosztuje 250 PLN, pewnie się pani zastanawia dlaczego jest taka różnica w cenie, jeżeli reklamowany krem można kupić za 30 PLN? Od razu odpowiem…”.
Jeżeli klientka nie decyduje się na zakup, nie obrażaj się, ale powiedz: „Rozumiem, proszę pamiętać, że wskazanie pielęgnacji domowej jest ważne 1 miesiąc, ponieważ jest dopasowywane do aktualnych wymogów cery i pory roku. Dlatego w każdej chwili może pani zmienić zdanie i przyjść po ten krem, którego nazwę zapisujemy w pani karcie.”
4. Pakiet
Co miesiąc do popularnych zabiegów zrób pakiety. Promuj je na recepcji, na facebooku, na stronie internetowej. Na przykład: oczyszczenie + ujędrniający masaż twarzy (pakiet wiosenny), zabieg nawilżający + manicure (pakiet piękna).
Przygotuj argumenty dlaczego warto skorzystać z danego pakietu: kuracja, a nie pojedynczy zabieg, oszczędność czasu i pieniędzy, zwiększenie efektywności podstawowego zabiegu itp.
Postaw sobie za cel, aby każdą klientkę informować o pakiecie miesiąca. Nawet jeżeli nie zainteresuje ją ten konkretny, będzie wiedziała, że co miesiąc masz inną, ciekawą ofertę do wykorzystania.
5. Darmowe zabiegi
Jak zaproszenie na darmowy zabieg może pomóc Ci zwiększyć sprzedaż? To najlepszy sposób na zachęcenie klientki do zakupu całej serii/pakietu. Musisz jednak takie zaproszenie odpowiednio wręczyć klientce. Podkreśl, że jest to dla niej prezent za coś konkretnego (za trzecią wizytę w miesiącu, za cztery stempelki na karcie lojalnościowej, za polecenie koleżance, itp.).
Możesz też taką akcję promocyjną przygotować z okazji dni otwartych.
A co powiesz na mega akcje promującą dany zabieg? Każdemu klientowi, który dzwoni zapisać się na zabieg zaproponuj:
„W kwietniu promujemy także zabiegi XXX ze względu na to, że wiele osób chce zdążyć przygotowania do lata. Pierwsza konsultacja trwa 20 minut i jest bezpłatna. Czy chciałaby Pani skorzystać od razu, gdy będzie Pani u nas na wizycie?”