Klient, który korzysta z profesjonalnych zabiegów w spa czy salonie beauty najczęściej jest osobą świadomą, zainteresowaną dbaniem o swój dobry wygląd i zdrowie. Dlaczego więc nie zaoferować mu zajęć, podczas których wzbogaci on swoją wiedzę o tym, jak może bardziej o siebie zadbać? Doskonałą i coraz popularniejszą formą są organizowane przez salony i spa warsztaty tematyczne.
Wiele obiektów już doceniło korzyści płynące z organizacji tematycznych spotkań (warsztatów) i chętnie je powiela. Ich popularność wynika z prostego faktu, że takie zajęcia bardzo dobrze pozycjonują obiekt i w wymierny sposób przekładają się na zwiększenie wyników finansowych. Warunkiem jest, aby oferta warsztatów była ciekawa, prowadzona przez wysokiej klasy specjalistów oraz aby była cykliczna.
PROPOZYCJE TEMATÓW WARSZTATÓW
Jest wiele tematów, które mogą zainteresować Twojego klienta. Przed sezonem na bikini warto zorganizować warsztaty z trenerem personalnym. Przecież każda kobieta marzy o pięknym, zgrabnym ciele, harmonijnych kształtach i odpowiednich proporcjach, dlatego już korzysta z zabiegów, które pomogą jej osiągnąć wymarzoną sylwetkę. Czy nie jest tak, że przy kolejnych wizytach dopytują się, czy tłuszczyk na biodrach na stałe zniknie? W tym momencie ten klient jest skłonny zrobić coś więcej, aby pozbyć się swojego problemu. Wykorzystaj to, oferując mu warsztaty z trenerem personalnym, a odpowiesz na jego potrzeby. Te spotkania nie muszą się kończyć wraz z sezonem na bikini. Dla miłośników sportów zimowych możesz zorganizować spotkanie pod tytułem: „Jak przygotować ciało do sezonu narciarskiego”. Oferta będzie jeszcze bardziej atrakcyjna, jeżeli połączysz ją z serią masaży na ciało.
Temat diety już na dobre zagościł w menu spa i jest nierozłączny z programami modelowania sylwetki. Konsultacji z dietetykiem nie powinno zabraknąć w ofercie obiektu, który oferuje zabiegi z zakresu wyszczuplania. Dietetyka to przecież nie tylko odchudzanie, ale również wiedza na temat zdrowego odżywiania, umiejętność „czytania” etykiet na produktach żywnościowych. Takie tematy związane z dietetyką są wręcz idealne na warsztaty, ponieważ cieszą się popularnością, klienci poszukują wiedzy na ten temat.
Spełnieniem marzeń dla kobiet będzie zorganizowanie warsztatów ze sztuki naturalnego makijażu dziennego, a zdecydowanym hitem będzie makijaż wegański. Aby podnieć zyskowność z takich warsztatów, możesz takie spotkanie wzbogacić o sprzedaż tychże naturalnych kosmetyków. Zaproś swoje klientki na indywidualne warsztaty makijażu, gdzie wizażysta nauczy je, jak w kilka sekund ukryć zmęczenie na twarzy bądź wymodelować twarz tak, aby była optycznie szczuplejsza. Te tematy są bardzo popularne u płci pięknej i nigdy nie schodzą na dalszy plan, co oznacza, że klientka chętnie z nich skorzysta i poleci innym.
Więcej o organizowaniu warsztatów makijażowych przeczytasz TUTAJ >>
Oryginalnym tematem na tego typu spotkania jest nauczenie technik prawidłowego oddychania. Wielu z naszych klientów ma problemy ze zdrowiem, niedotlenieniem organizmu lub cierpi na chroniczne zmęczenie, nie znając nawet przyczyny. Oddech warunkuje nasze istnienie. To prawda oczywista ale mało doceniana, doceń ją Ty, a klienci docenią za to Ciebie. Przedstawienie tak prostej rzeczy, jaką jest prawidłowe oddychanie, przyczyni się do wzrostu popularności takiego spotkania.
KULISY ORGANIZACJI
Zakres tematyczny dla organizacji warsztatów jest naprawę szeroki i zależy wyłącznie od kreatywności managera. Inspiracją powinny być przede wszystkim potrzeby Twoich klientów, ale mogą to być też: trendy rynkowe, zabiegi związane z porą roku, nowinki rynkowe, a nawet wydarzenia kulturalne. Informację o tym, że organizujesz takie warsztaty, warto upowszechniać wszel kimi możliwymi kanałami – plakat informacyjny (potykacz, ekspozytor) na recepcji, wysyłka maila, smsa, telefon, informacja na stronie www i na Facebooku. Nośnikiem takiego zaproszenia niech będą także wszyscy twoi pracownicy. Nie obawiaj się tego, że na takim warsztacie w Twoim salonie możesz zmieścić tylko 20 osób. Przy większym zainteresowaniu zorganizujesz kolejną edycję.
Cenę za udział w takich warsztatach ustalasz indywidualnie, a jej wysokość uzależniona jest najczęściej od kosztów, jakie inwestujesz w prowadzącego warsztaty specjalistę. Jeżeli jest to specjalista, z którym współpracujesz stale i przeprowadzi takie warsztaty za darmo, to możesz nawet zorganizować je nieodpłatnie, a korzyści finansowe przyjdą wraz zapisami na omawiane tam zabiegi czy indywidualnie konsultacje. Dodatkową formą dochodu z takich warsztatów może być realizowana podczas nich sprzedaż produktów, które są związane bezpośrednio z tematem spotkania, np. produktów do makijażu podczas warsztatu „sztuka makijażu biznesowego”. Ważna uwaga – reklamując warsztat, unikaj raczej „zachęcania” poprzez informację, że podczas niego będzie można kupić coś po niższej cenie. Dziś w zalewie tego typu promocji takie sformułowanie może wręcz odstraszyć potencjalnych zainteresowanych. Staraj się przede wszystkim sprzedawać merytoryczną wiedzę, zarówno podczas samych warsztatów, jak i w informacjach o nich. To, czego dziś najbardziej potrzebuje klient, to fachowa, wiarygodna i specjalistyczna porada.
Pomysłów na warsztaty jest wiele. Dla Ciebie powinno to być polem do popisu. Postaraj się wymyślić coś niepowtarzalnego, co zwróci uwagę na Twój obiekt i wyróżni go spośród wielu innych. Im bardziej kreatywne warsztaty, tym zaciekawią większą liczbę klientów. Pamiętaj także, aby poruszać tematy nieskomplikowane oraz użyteczne w codziennym życiu. Prostota to klucz do sukcesu.
Beata Adamczyk manager Kliniki Urody Feniks, niezależna konsultantka spa
Artykuł pochodzi z Beauty Inspiration 4/2016