Pracownik dbający o swój rozwój i zdeterminowany na wynik, to oczywiście skarb dla każdego managera. Niestety pozyskanie takiej osoby jest jak wygrana na loterii – zdarza się niezwykle rzadko. A nawet jak już się zdarzy, to bez odpowiedniego wsparcia managera „nasz skarb” szybko traci swój cenny zapał.
Jak w większości przypadków, tak i tu potwierdza się stara prawda, że zamiast liczyć na cud lepiej wziąć się do pracy. Tak więc to czy pracownik będzie chciał się rozwijał, osiągał lepsze wyniki, a przy tym czuł z tego satysfakcję zależy od managera i programu jaki dla tego celu stworzy. To nie jest łatwa sztuka co najmniej z trzech powodów.
Po pierwsze procedura rozmowy z pracownikiem oceniająca jego pracę powinna być wdrożona na stałe.
Po drugie musi być regularna, np. spotkania raz na dwa tygodnie.
I po trzecie wymaga ona o managera pewnej wrażliwości i umiejętności bycia coachem, tak aby pracownik nie odbierał swoje niedoskonałości w wykonywaniu obowiązków jako reprymendy, ale jako szansę na rozwój i większą satysfakcję ze swojej pracy.
Zapytaliśmy Magdalenę Rycerz-Pal, właścicielkę i managera Face&Body Institute Poczucie Piękna we Wrocławiu, aby opowiedziała o swoim autorskim systemie motywowania pracowników do rozwoju.
Powyższe nagranie to fragment rozmowy, jaka została przeprowadzona w ramach kursu online „Zarządzanie pracownikami w salonie beauty”.
Na kurs składa się pakiet 8 weblive’ów – rozmów z ekspertami i managerami obiektów beauty z praktycznymi rozwiązaniami biznesowymi. Do każdego weblive’u dołączony jest też prezent od eksperta – praktyczne narzędzie wspierające pracę managera.
Szczegóły na temat kursu online „Zarządzanie pracownikami w salonie beauty” i jego harmonogram znajdziesz TU