Dodatkowe przychody salonu czy spa można generować nie tylko inwestując w kolejne urządzenia i kosmetyki. Warto również poszukać możliwości zarobku poprzez współpracę ze specjalistami z „zewnątrz”, którzy mają doświadczenie i bazę swoich klientów, a nie mają usług, które świadczy Twój salon i odwrotnie. Ci specjaliści to fizjoterapeuci, stylistki, trenerzy personalni etc.
Rozszerzenie menu zabiegowego i rozciągnięcie go o nowe kategorie usług jak np. oferowanie współpracy z dietetykiem, jeszcze bardziej utrwala w świadomości klientów pozytywny wizerunek Twojego salonu czy spa. Dobór specjalisty zewnętrznego, który uzupełniłby Twoją ofertę zależny jest od strategii rozwoju salonu. Czasem do oferty standardowej, np. do pakietu modelującego sylwetkę, można dołączyć ćwiczenia z trenerem personalnym. Innym sposobem urozmaicenia oferty, np. zabiegów pielęgnacyjnych, może być propozycja zakupów ze stylistką.
Z KIM WSPÓŁPRACOWAĆ?
Zdecyduj, kogo zaprosić do współpracy w zależności od profilu Twojej działalności i od chęci rozwoju i poszerzenia oferty. Ja współpracuję z trenerem personalnym – często same zabiegi w gabinecie nie wystarczą do osiągnięcia wymarzonej sylwetki, a klientki pytają o siłownię. Zdarza się jednak, że wchodzą do siłowni, nie wiedząc od czego zacząć i jak w ogóle się po niej poruszać. Warto polecać sprawdzonego trenera personalnego, dzięki któremu klientka osiągnie spektakularne efekty, oczywiście z serią zabiegów modelujących sylwetkę w Twoim salonie. W ofercie proponuję również możliwość ćwiczeń z trenerem u nas w day spa, po to, żeby po skończonym treningu klientka od razu przeszła na zabieg. Dzięki temu oszczędza czas, ćwiczy w kameralnym miejscu, bez skrępowania i wstydu.
Więcej o treningu personalnym przeczytasz TUTAJ >>
Dietetyk – trener i zabiegi niewiele zdziałają bez odpowiedniej diety, tylko połączenie tych trzech elementów gwarantuje zadowalające efekty. Dlatego też współpracuję z fantastyczną dietetyczką, która nie tylko odchudza moich klientów, ale również dba o ich zdrowie. Nie bez powodu słyszymy hasła: Jesteś tym, co jesz. To punkt wyjścia dla skóry, sylwetki i zdrowia. A jeżeli klienci nie mają czasu na samodzielne przyrządzanie posiłków lub nie potrafią gotować, zbilansowane, dopasowane do indywidualnych potrzeb dania pod same drzwi dostarcza im rekomendowany przeze mnie catering dietetyczny.
Stylistka ubioru – kiedy klienci po Twoich zabiegach mają już piękną skórę i figurę, czas na odpowiednio dobraną garderobę, która podkreśli pięknie wypracowane ciało. Tu z pomocą przychodzi mi moja zaprzyjaźniona stylistka. Proponuje klientowi wspólne porządki w jego szafie, komponuje z jego ubrań gotowe zestawy idealne na różne okazje, a jeżeli uzna, że czegoś brakuje – zabiera go na zakupy, pod czas których pomaga dobrać uniwersalne stroje, które pasują do wielu rzeczy. Takie zakupy pozwalają uniknąć sytuacji, kiedy codziennie rano stajemy przed szafą z myślą „znowu nie mam się w co ubrać”.
Fizjoterapeuta – jeśli podczas ćwiczeń dojdzie do przeciążenia lub, co gorsza, kontuzji, wtedy polecam sprawdzonego fizjoterapeutę. Lekarz przyjeżdża na konsultację do naszego spa lub umawia się na indywidualną wizytę w domu klienta.
Jeżeli po zabiegach pielęgnacyjnych i nieinwazyjnych klientka chciałaby osiągnąć jeszcze lepsze efekty, z pomocą przychodzi lekarz medycyny estetycznej.
Tak naprawdę możliwości współpracy są nieograniczone: trycholog, wizażystka, stomatolog. Wszystko zależy od tego, jakie potrzeby mają Twoje klientki i od profilu Twoich usług.
JAK SFORMALIZOWAĆ WSPÓŁPRACĘ?
Można podpisać umowę o współpracy i wystawiać obustronne faktury za świadczone usługi. Jeżeli możemy uzupełniać swoje usługi i komponować wspólne pakiety zabiegowe, wtedy dobrym rozwiązaniem jest wzajemne polecanie sobie klientów. (…)
Justyna Gwiazda-Wapińska właścicielka She Day Spa
Czytaj więcej w Beauty Inspiration 4/2016