6 powodów, dla których pracownicy odchodzą

SPA

Duża rotacja pracowników w salonie nie służy nikomu. Dla managera oznacza to straty finansowe, ale też więcej dodatkowej pracy. Dla klientów to zaś zmiana, a ta najczęściej nie jest dobrze przez nich odbierana. Oto najczęstsze powody, dla których pracownicy odchodzą. Warto je przeanalizować kiedy chciałbyś mieć stabilny zespół pracowników.  

 

1. NIEDOCENIANIE

Niewiele rzeczy tak negatywnie wpływa na morale pracowników jak brak uznania szefa. Dobra praca zawsze powinna być zauważona i doceniona. Marginalizowany pracownik szybko traci zapał do pracy. Mało tego, z czasem zaczyna się żalić współpracownikom, co bardzo negatywnie wpływa na morale całego zespołu.

 

2. ZŁE RELACJE

Dobre relacje ze współpracownikami i szefem powodują, że czas spędzany w pracy jest przyjemny. Kiedy atmosfera jest nieprzyjemna, pracownicy stają się nerwowi, niechętnie wykonują dodatkowe zadania, szybciej się męczą. Niby pracują, bo w tym momencie muszą, ale gdy tylko zdarzy się okazja – odejdą.

 

3. WYNAGRODZENIE

Nie da się ukryć, że główną motywacją do pracy dla wielu pracowników jest odpowiednie wynagrodzenie. Nawet jeżeli pracownikowi odpowiada atmosfera i zlecone obowiązki, najprawdopodobniej odejdzie z firmy i przystanie na propozycję konkurencji, jeżeli ta zaoferuje mu wyższe wynagrodzenie. Inteligentny, dobry pracownik w wielu przypadkach wie, że jest dobry, w związku z tym będzie oczekiwał odpowiedniej zapłaty za to, co robi, jakie wyniki osiąga dla firmy. Jeżeli mu tego nie zapewnimy, musimy liczyć się z jego odejściem.

 

4. BRAK SZANS NA DALSZY CIĄG

Tym, co wyróżnia pracownika dobrego od przeciętnego jest chęć rozwoju i dlatego tak istotne jest, aby dobrym ludziom zapewnić szkolenia, kursy doszkalające, które zaspokoją ich potrzebę samorealizacji. Pracownicy odczuwają nie tylko satysfakcję, ale i dumę, kiedy mogą pokazać swój talent i umiejętności. Jeżeli mogą się rozwijać poprzez szkolenia i uczestnictwo w różnych innych aktywnościach, rośnie ich przywiązanie do firmy.

 

5. NIESTABILNOŚĆ FINANSOWA 

Nie ma chyba pracownika, który z radością przystaje na to, żeby jego wynagrodzenie w danym miesiącu znowu było wypłacone później, a premie ponownie zostały oddalone w czasie. Spóźnianie się z wypłatami, śmieciowe umowy, brak obiecanych premii skutkuje spadkiem  powoduje, że pracownicy nie czują się bezpiecznie i zaczynają szukać nowej pracy. Jeżeli firma rzeczywiście przechodzi jakieś kłopoty, jedyne co możesz zrobić to uczciwie powiedzieć o tym pracownikom. Dzięki szczerości zyskasz też ich szacunek i przynajmniej część z nich zostanie.

 

 6. ZBYT WIELE OBOWIĄZKÓW 

Jednak jeżeli dzień pracy jest maksymalnie wypełniony, trudno znaleźć czas na przerwę, a taka sytuacja powtarza się regularnie, to pracownik szybko może poczuć się zmęczony i zniechęcony. Trzeba pamiętać, że poza pracą pracownicy mają też własne życie, rodziny i przyjaciół. Nadgodziny od czasu do czasu większość z pracowników wykonuje bez większych problemów, ale nadużywanie terminu „elastyczny czas pracy” na dłuższą metę jest nieopłacalne.

Beata Adamczyk  

międzynarodowa konsultantka spa & beauty 

CZYTAJ TAKŻE:

Musisz wiedzieć, że mamy ciasteczka i możemy ich użyć tylko do tego, byś był bardziej zadowolony z naszych treści. ok więcej