rynek dystrybutorów i kryteria ich wyboru
Istotnym aspektem, który ma ogromny wpływ na Twój sukces w biznesie trychologicznym jest wybór odpowiedniego partnera biznesowego – dystrybutora. Wybierz więc takiego, którego rola nie będzie ograniczać się wyłącznie do sprzedaży produktów, ale takiego który zapewni Ci wysoką jakoś usług i stałe wsparcie na różnych poziomach prowadzenia biznesu. Jak to zrobić?
Zrobiliśmy research rynku i przygotowaliśmy opracowanie, które Ci w tym pomoże.
Co znajdziesz w tym opracowaniu?
– zestaw kryteriów wyboru dobrego partnera biznesowego wraz z dokładnym objaśnieniem znaczenia poszczególnych kryteriów,
– informacje o rynku dystrybucji produktów trychologicznych w Polsce,
– charakterystykę największej w naszym kraju firmy dystrybucyjnej, przygotowaną według opracowanych przez nas kryteriów,
– gotową tabelę z kryteriami wyboru dystrybutora.
Co więc warto wziąć pod uwagę wybierając partnera biznesowego dla usług trychologicznych?
OTO NAJWAŻNIEJSZE KRYTERIA I WYTYCZNE DO ICH ANALIZY
KOMPLEKSOWA OFERTA PRODUKTÓW DO ZABIEGÓW
– produkty na wszystkie schorzenia trychologiczne,
– wszystkie typu produktów (jak szampon, ampułka, maski, itd.)
– kilka rozwiązań na jedno schorzenie – to jest istotne dla doboru odpowiedniej, skutecznej terapii dla różnych przypadków klientów,
– produkty różnych marek – produkty z różnorodnym zapleczem i filozofią działania,
– produkty w różnych segmentach cenowych,
– produkty w różnych standardach – w standardzie farmaceutycznym. (dla lekarzy i medyków), na bazie naturalnych składników, eko; produkty proste w aplikacji (dla szybkich zabiegów).
WYSOKA JAKOŚĆ PRODUKTÓW
– Wysoka jakość w tym segmencie, podobnie jak w sektorze beauty, utożsamiana jest z produktami profesjonalnymi (niedostępnymi w sprzedaży drogeryjnej).
– Sprawdź, czy produkty są testowane klinicznie i czy posiadają wysokie stężenia składników aktywnych.
MARŻE NA PRODUKTY DO TERAPII DOMOWEJ
– Marże na rynku kształtują się w zakresie 20 – 75 %.
SZEROKA OFERTA URZĄDZEŃ
– Szeroka oferta sprzętu potrzebnego do pracy trychologa, począwszy od podstawowego, jakim jest kamera tyrchologiczna, poprzez np. peny do mikronakłuwania, infuzję tlenową, technologię świetlną (lampy led), a na laserach kończąc.
Szeroka oferta urządzeń u jednego dystrybutora zapewni:
– komfort – wszystkie zamówienia, ew. serwisy i inne realizujesz tylko z jednym dostawcą
– kompatybilność rozwiązań – w przypadku zamówień w różnych firmach można się narazić na niebezpieczeństwo tego, że na przykład aerografy z infuzji tlenowej będą nie kompatybilne z ampułkami od innego dystrybutora, czy ampułki nie będą pasowały do pistoletu do mezoterapii.
PROTOKOŁY ZABIEGOWE
– Instrukcje krok po kroku, jak przy wykorzystaniu rozwiązań / produktów oferowanych przez danego dystrybutora rozwiązać dany problem trychologiczny.
MATERIAŁY PROMOCYJNE
– Mogą to być ulotki i katalogi o produktach, które gabinet może przekazać swoim klientom i wyeksponować w salonie.
– Mogą to być też specjalnie przygotowane grafiki czy teksty promocyjne na social media.
OPIEKA PRZED I PO SPRZEDAŻOWA
– Sprawdź, czy będziesz mieć opiekę dedykowanego przedstawiciela handlowego.
– Sprawdź, czy możesz liczyć na szkolenia na bezpłatne szkolenia produktowe.
AKTYWNOŚĆ RYNKOWA FIRMY
Sprawdź, czy:
– firma bierze udział w imprezach i targach branżowych,
– firma prowadzi działalność edukacyjną w zakresie trychologii,
– firma prowadzi szkolenia trychologiczne.
Taka działalność partnera biznesowego daje Ci większą gwarancję, że otrzymasz od niego solidne merytoryczne wsparcie i będziesz na bieżąco z nowościami i trendami rynkowymi.
Rynek dystrybucji produktów trychologicznych
Sektor produktów dedykowanych do zabiegów trychologicznych w naszym kraju jest bardzo rozdrobniony. Niemalże wszystkie one oferowane są przez niewielkie firmy działające lokalnie.
Największą firmą specjalizującą się wyłącznie w dziedzinie trychologii jest Trichopartner. Jako jedyny na rynku podmiot jest w stanie zapewnić wszechstronne wsparcie gabinetom trychologicznym, pomoc na wszelkich poziomach – dostarczenia różnorodnych produktów do zabiegów, urządzeń do zabiegów, wyposażenie gabinetu, szeroką paletę szkoleń trychologicznych i biznesowych.
Przygotowaliśmy dla Ciebie charakterystykę oferty firmy Trichopartner według opracowanych przez nas kryteriów wyboru odpowiedniego trychologicznego partnera biznesowego.
Dajemy Ci się więc narzędzie z częściowo wykonaną pracą – charakterystyką oferty największego dystrybutora rynku trychologicznego firmy Trichopartner i gotowe karty do analizy oferty innych dystrybutorów.
W pliku do pobrania masz gotowe czyste kwestionariusze.
Materiał został przygotowany w ramach e-seminarium BE Inspiration „Trychologia na start”. Więcej materiałów z e-seminarium znajdziesz TU.
PARTNERZY E-SEMINARIUM
partner merytoryczny: Instytut Trychologii
partner biznesowy: Trichopartner
ZOBACZ też inne E-SEMINARIA BE INSPIRATION