Zapewne jak większość prowadzących salony czy klinikę, w mniejszym lub większym stopniu dotknęły Cię już skutki kryzysu i galopującej inflacji. Pewnie dostałaś już wyższe rachunki za energię, wiele produktów jest coraz droższych. Możliwe, że musiałaś podnieść ceny, aby zachować rentowność, a pracownicy zaczynają już wspominać o wyższym wynagrodzeniu. Jak w takich warunkach planować działania salonu czy kliniki? Jakie działania podejmować już dziś, aby przeprowadzić swój biznes przez kryzys? Przygotowaliśmy program, w którym znajdziesz odpowiedź na większość swoich pytań i wątpliwości.
Programem Jak przeprowadzić salon przez kryzys chcieliśmy zneutralizować większość Twoje lęki o przyszłość Twojego biznesu. W jaki sposób?
Przedstawiamy zapis naszych rozmów z praktykami i ekspertami rynkowymi, których zapytaliśmy o najważniejsze ich zdaniem rozwiązania i praktyki, które powinni podjąć właściciele salonów i klinik w obliczu nadchodzącego kryzysu. Do rozmów celowo zaprosiliśmy ekspertów działających w różnych aspektach rynku beauty, bo dopiero rady osób, które widzą ten rynek z wielu perspektyw, naszym zdaniem będą najbardziej praktyczne.
O tym, jak przeprowadzić salon przez kryzys mówią:
– Marta Karasek vel Karasiewicz – właścicielka salonu Face Med w Łomży
– Grzegorz Krystosiak, SEO firmy BiNatural
– Mirosław Skwarek, specjalista marketingu
– Marta Fiłoń, trener biznesu beauty
Czego dowiesz się z programu
– poznasz konkretne wskazówki jak przejść przez kryzys
– inwestować czy oszczędzać, a jeżeli inwestować, jeżeli tak, to w co i w jaki sposób
– jakie działania podjąć w obszarze marketingu i promocji,
– jak dbać o stabilny zespół pracowników
– jakie działania podjąć w obszarze zarządzania ofertą zabiegową
– jakie technologie zabiegowe są najbardziej odporne na wahania
OGLĄDAJ PROGRAM
OFERTA SPECJALNA DLA WIDZÓW PROGRAMU
W programie zaprezentowano też ofertę specjalną na zakup i poznanie nowego urządzenia do modelowania sylwetki Onda Dinamica. Tu możesz bliżej zapoznać się z urządzeniem i zapisać na ofertę specjalną.
Dla łatwiejszego przyswojenia wiedzy z programu wypisaliśmy w punktach najważniejsze wnioski i wskazówki od poszczególnych ekspertów.
Marta Karasek vel Karasiewicz – właścicielka salonu Face Med w Łomży
1. Zachowaj optymizm w działaniu
2. Rozwijaj się. Inwestuj, ale dokładnie analizuj swoje inwestycje
3. Postaw na klienta premium i dopasowaną do niego ofertę bazującą na zaawansowanej technologii
4. Badaj potrzeby swoich klientów
5. Nie bój się podnosić cen zabiegów, klienci „sami tego oczekują”
6. Doceniaj pracowników
Grzegorz Krystosiak, SEO firmy BiNatural
1. Salony, które postawiły na zaawansowane technologie urosły znacznie szybciej i lepiej sobie radzą, niż te które skupiły się na białej kosmetyce.
2. Kupno nowych technologii należy traktować jako inwestycję, a nie wydatek.
3. Na rynku najlepiej sobie radzą te salony i kliniki, które otaczają klienta kompleksową opieką. Takie, które przygotowują swoim klientom plan zabiegowy na cały rok.
Mirosław Skwarek, specjalista marketingu
1. Nie wynajmuj zewnętrznej agencji do prowadzenia Twoich social mediów. Wydeleguj do tego i wyszkol swojego pracownika.
2. Postaw na publikowanie treści wideo „pionowego”, czyli twórz rolki na Instagramie i filmy na TikToku
3. Twórz treści eksperckie, w których będziesz edukować klientów.
4. Nie przepalaj budżetu, dlatego pytaj klientów skąd się o Tobie dowiedzieli i właśnie w tych kanałach intensyfikuj swoje działania.
5. Dbaj o swojego dotychczasowego / stałegi klienta. Przesyłaj mu wiadomości newsletterem, pisz SMS-y.
6. Prowadź live’y w social mediach, przynajmniej raz w tygodniu
7. Postaw na ofertę dla zamożnych klientów, to grupa najbardziej odporna na kryzys
Marta Fiłoń, trener biznesu beauty
1. Sprawdź, który klient jest dla Ciebie najbardziej kluczowy i na których zabiegach zarabiasz najwięcej i skup się na rozwią
2. Rynek w kryzysie będzie się profesjonalizował, nie pozostawaj w tyle – skup się na rozwiązaniu problemu klientki, a nie na sprzedaży jej zabiegu. Przygotuj, rozpisz plan zabiegowy dla każdej klientki.
3. Opracuj ścieżkę klienta w Twoim salonie.