Instagram – czy dla Twojego salonu to coś więcej niż galeria ładnych obrazków?

SPA

Dobry menedżer beauty w wachlarzu swoich obowiązków ma również pozyskiwanie nowych klientów dla salonu. To zadanie może wydawać się najtrudniejsze ze wszystkich, ale wcale nie musi takie być! Wystarczy się do niego odpowiednio przygotować, przestrzegać kilku zasad dobrego marketingu i umiejętnie wykorzystać różne kanały komunikacji. 

 

Bądź tam, gdzie Twoi klienci

Jak wynika z badań agencji We Are Social i firmy Hootsuite, z Instagrama miesięcznie korzysta już prawie 7 milionów osób w Polsce, z czego w większości są to kobiety. Instagram notuje także największy przyrost spośród wszystkich popularnych mediów społecznościowych. Nie może Cię więc zabraknąć w tym serwisie! 

Oczywiście nie wystarczy założyć konta firmowego, by kalendarz zaczął zapełniać się sam. Bardzo ważne jest to, w jaki sposób prowadzisz swój profil, jakim językiem komunikujesz się z odbiorcami oraz to, jakie zdjęcia i filmy publikujesz. Promocja salonu na Instagramie wcale jednak nie musi być trudna, a tym bardziej droga.


Obraz to Twoja najlepsza wizytówka

W branży beauty obraz ma prawdziwą supermoc. Klientki kochają przecież oglądać zdjęcia przed i po. Publikowanie atrakcyjnych fotografii i filmów to najprostszy, a jednocześnie najskuteczniejszy sposób, aby pokazać, dlaczego warto wybrać właśnie Twój salon. Dodawaj zatem zdjęcia metamorfoz, efekty serii zabiegów, wnętrza salonu czy fotki uśmiechniętych pracowników – daj się poznać jako przyjazne i profesjonalne marka! 

Pamiętaj jednak, by profil Twojego gabinetu na Instagramie był czymś więcej niż tylko galerią ładnych obrazków. Zadbaj o to, by zdjęcia miały podobną kolorystykę, starannie dobieraj dodatki i nie zapomnij o dobrym oświetleniu. Nie musisz inwestować w drogi, profesjonalny sprzęt – jeśli masz smartfona z dobrym aparatem, bez problemu sobie poradzisz. 


POBIERZ PRAKTYCZNY PORADNIK O TWORZENIU WCIĄGAJĄCYCH RELACJI NA INSTAGRAMIE 


Hashtagi i budowanie relacji

Instagram nie jest medium, w którym stosuje się długie opisy, jednak zawsze warto nakreślić krótko kontekst zdjęcia, np. Nasza Martyna sprawdziła ostatnio na sobie efekty zabiegu X i wygląda na to, że jest bardzo zadowolona 🙂 Zapraszamy do zapisów! 

Hashtagi to bardzo ważny element opisu – dzięki nim możesz docierać do kolejnych nowych osób. Umiejętnie je dobierając, możesz trafić do bardzo konkretnych grup odbiorców – np. młodych mam, które chcą wrócić do formy sprzed ciąży. Stosuj hasła związane z usługami, które świadczysz w salonie oraz takie, które najlepiej opisują to, co dzieje się na opublikowanym przez Ciebie zdjęciu czy filmie.

Kiedy już dotrzesz do wybranej grupy docelowej, pamiętaj o tym, żeby ją przy sobie zatrzymać. Najprostszą metodą jest oczywiście odpowiadanie na komentarze i serduszkowanie postów. Jeśli tylko czas na to pozwala, możesz również angażować się w rozmowy – w ten sposób pokażesz, że Twój profil to nie tylko tablica ogłoszeń, ale też miejsce, w którym wirtualnie można spędzić czas. A od tego jest już tylko krok do zarezerwowania wizyty w salonie. Przemyślane i systematyczne prowadzenie konta na Instagramie może przełożyć się na realne korzyści biznesowe dla Twojej firmy. Aby upewnić się, że jak najwięcej wizyt na profilu zakończy się rezerwacją, skróć drogę klientów do salonu, umieszczając w swoim opisie link do rezerwacji online. 

W prowadzeniu skutecznej komunikacji z klientami pomogą Ci także inne narzędzia dostępne w Versum. Mając dobre oprogramowanie do zarządzania gabinetem, możesz skupić się na tym, co w swojej pracy lubisz najbardziej, a całą resztą zajmie się system.  Wejdź na www.versum.pl i zacznij korzystać za darmo! 

CZYTAJ TAKŻE:

Musisz wiedzieć, że mamy ciasteczka i możemy ich użyć tylko do tego, byś był bardziej zadowolony z naszych treści. ok więcej