STREFA PREMIUM – DZIAŁ KOSMETOLOGIA
Jak przygotować klientki do lata
-
Jak przygotować klientki do lata
Pobierz cały artykuł w pdf
-
BEAUTY INSPIRATION 3/3017
Pobierz całe e-wydanie, z którego pochodzi ten artykuł
Zbliża się lato, a wraz z nim sezon urlopowy. Coraz częściej klienci pytają o zabiegi, które przygotują ich skórę i włosy na pierwsze promienie słoneczne oraz na zagraniczne podróże. Jak manager beauty powinien zadbać o salon, aby sprostać oczekiwaniom oraz zapewnić przychód także w tzw. sezonie ogórkowym?
[/text_block]Do kompetencji kosmetologów, poza wykonywaniem zabiegów, należy szerzenie wiedzy na temat m.in. profilaktyki starzenia. Sprzyja temu specyfika spotkań kosmetologa z klientem, a także klimat samego salonu. Jednym z ważniejszych tematów, na jaki kosmetolodzy powinni rozmawiać ze swoimi klientami jest promieniowanie UV, jego niekorzystny wpływ na skórę, skutki zdrowotne i społeczne nadmiernej ekspozycji na promieniowanie UV oraz profilaktyka wszelkich zmian skórnych z tym związanych, w szczególności czerniaka oraz fotostarzenia. Pozostaje jednak pytanie: kiedy i jak edukować klientów kosmetologicznych w tym zakresie? I wbrew pozorom odpowiedź nie jest taka oczywista!
W DRODZE DO LATA
[/text_block]Managerowie beauty zgodnie twierdzą, że warto poinformować klientów o tym, żeby podeszli do przygotowania skóry z odpowiednim wyprzedzeniem i kompleksowo, czyli najpierw przeprowadzili złuszczanie, a potem nawilżanie. Jeśli oczekują, aby zabiegi nawilżające były skuteczne to złuszczenie zrogowaciałej warstwy rogowej jest niezbędne. Bez tego żadne inne działania, czy to nawilżające, czy liftingujące nie będą skuteczne.
— Najpierw złuszczamy, później, nawilżamy, a na końcu opalamy. W okresie zimowym, kiedy nie ma jeszcze słońca, możemy proponować odpowiednio dobrane zabiegi z kwasami. Na pewno warto wykonać różnego rodzaju peelingi, a później dobrać odpowiednią pielęgnację nawilżającą — mówi Marta Jaskulska marketing manager Ce-Ce Beauty Clinic. Kolejnym zabiegiem, którego rezultaty są pożądane na wakacje, a który warto zaoferować klientom z wyprzedzeniem jest odchudzanie i ujędrnianie skóry. Możemy przypomnieć np. stałym klientom już teraz, że najlepsze efekty osiągną po całej serii, a nie po jednej wizycie tuż przed wyjazdem na wakacje.
— Panie odwiedzają nas już od lutego w celu przygotowania się do wakacji. Korzystają głównie z zabiegów odchudzająco-ujędrniających. Mniej więcej od kwietnia zaczynają dbać o wygląd skóry zarówno twarzy jak i ciała — mówi Anna Szymańska kosmetolog z salonu Medicorr. Warto także zainspirować klienta do zatroszczenia się o włosy i zabezpieczenia ich przed słońcem. Można zaoferować m.in. zabiegi nawilżające, np. takie jak: Olaplex, Joico, Matrix, które znacznie poprawią stan włosa.
— Klientki zauważają poprawę od razu, bo włosy doskonale się rozczesują. Są to kuracje, które chronią włos około 2-3 tygodnie. Z kolei zabiegi kreatynowe np. QOD to ochrona nawet do kilku miesięcy, a po około 3 miesiącach widać znaczną różnicę w długości. Tak się dzieje ponieważ włosy, które zazwyczaj byty łamliwe przestały się kruszyć na końcach zyskują długość. Klientki decydują się na zabieg dwa razy w roku w okresie kwiecień-czerwiec lub wrzesień-grudzień — mówi Marlena Barej stylista fryzur z salonu Venus.
ZABIEGI LAST MINUTE
[/text_block]Przed samym urlopem klienci korzystają zazwyczaj z podstawowych usług fryzjerskich, takich jak strzyżenie lub farbowanie oraz kosmetycznych: manicure i pedicure, a także z klasycznej henny z regulacją. Coraz większą popularnością cieszą się zabiegi do tzw. zadań specjalnych.
— Przed wakacjami lub różnego rodzaju uroczystościami, aby nie „świecić” bladymi nogami, polecamy profesjonalny zabieg z użyciem samoopalacza. Warto wprowadzić takie zabiegi do swojej oferty. Jest to szybka i przede wszystkim zdrowa alternatywa dla solarium. Samoopalacz nakładany jest ręcznie, przez naszych specjalistów, nie ma więc mowy, o zaciekach, jak w przypadku opalania natryskowego — mówi Marta Jaskulska z Ce-Ce Beauty Clinic.
Wbrew powszechnym przekonaniom nawet podczas wakacji warto zaoferować klientom zabiegi, których po prostu potrzebują.
— Zachęcam wszystkie panie, żeby w lato poddawały się również zabiegom oczyszczająco — złuszczającym. Obecnie na rynku dostępnych mamy mnóstwo preparatów, a także urządzeń, które pozwalają dogłębnie oczyścić skórę bez ryzyka powstania np. przebarwień posłonecznych — dodaje Anna Szymańska z Medicorr.
W PEŁNYM SŁOŃCU
[/text_block]Bardzo często to salon odgrywa ogromną rolę w zakresie edukacji o pielęgnacji i profilaktyce chorób skóry. Dlatego warto aby kosmetyki do opalania i po opalaniu znalazły się w tym okresie w gabinecie.
— Do skutecznej i doraźnej ochrony przed słońcem możemy zaoferować klientce także kosmetyki w formie: balsamów lub mgiełek. Kąpiel w morzu lub basenie w którym woda jest oczyszczana chlorem mogą znacznie wysuszyć lub nawet zmienić kolor włosów. Dlatego zalecam również mgiełki ochronne na włosy, np. CHI- balsam nawilżający, Kerastase-Soleil Miano Voile Protecteur, L’Orkil-Solar Subline — radzi Marlena Barej z salonu Venus.
Oprócz kosmetyków ochronnych warto zaoferować klientce także podstawy zestaw nawilżający włosy: szampon i odżywkę do pielęgnacji codziennej w okresie wzmożonych upałów. Dodatkowa oferta produktów typu okulary czy chusty plażowe to na pewno plus dla naszego salonu pod warunkiem, że będą to wyjątkowe, oryginale rzeczy.
— W okresie letnim, wprowadzamy również tzw. sezonowe produkty. Kosmetyki do opalania, kremy, produkty do włosów, różnego rodzaju linie słoneczne. Trzeba jednak pamiętać, żeby znać umiar i aby wszystko było w granicach dobrego smaku. Musimy pamiętać, że jesteśmy przede wszystkim kliniką urody, a nie supermarketem — podkreśla Marta Jaskulska z Ce-Ce Beauty Clinic.
Wielu ekspertów wskazuje, że już z końcem zimy klinika urody powinna zacząć przygotowywać ofertę, którą zaprezentuje klientom wraz z nadejściem wiosny. Warto zadbać o jej atrakcyjność, zarówno pod względem pakietów zabiegowych, jak i ceny. Dobrymi kanałami komunikacji będzie Facebook oraz inne social media, a także kupony rabatowe w popularnych magazynach.