BUDOWANIE RELACJI, WSPIERANIE, DELEGOWANIE I OCENA według Kaliny Ben Siry, prezes sieci Klinik La Perla.
Wyzwania jakie stoją przed managerami stale się zmieniają. Wiele instytucji i organizacji przeprowadza badania, których celem jest zbadanie najważniejszych obecnie kompetencji współczesnego managera. Jako najważniejsze rozumie się te, które najbardziej wpływają na zwiększenie zysków.
Z większości badań płynie jeden wniosek. Najważniejszą kompetencją managera jest koncentracja na potencjale pracowników. Jednym z badań, które potwierdzają tę prawdę przedstawił Mark Horstman, autor najpopularniejszego na świecie podcastu dla menedżerów i autor bestselleru „The Effective Manager”.
Badania te przeprowadzono w ubiegłym roku na 92 tysiącach menedżerów przekonuje, że najważniejsze kompetencje menedżerskie to umiejętność budowania relacji, wspieranie pracownika w rozwoju, delegowanie i bieżące komunikowanie o wynikach (feedback).
Zapytaliśmy Kalinę Ben Sirę, prezes sieci Klinik La Peral, o to jak w praktyce realizuje te najważniejsze kompetencje współczesnego lidera.
JAK BUDOWAĆ RELACJE Z ZESPOŁEM
Dla Kaliny Ben Siry kluczową rzeczą i punktem wyjścia w budowaniu relacji z pracownikami jest to, „żeby pracownik wiedział dla kogo i po co pracuje”.
Kalina Ben Sira podkreśla też, że manager w relacji z pracownikami ma bardzo trudne zadanie utrzymania odpowiedzialnego i zaufanego lidera, w którym pracownik może znaleźć oparcie.
W praktyce najczęściej oznacza to zachowanie złotego dwoma skrajnymi typami zarządzania „szefową-koleżanką” i „szefową zdystansowaną i surową”.
JAK WSPIERAĆ PRACOWNIKÓW W ROZWOJU
Kluczowym działaniem we wspieraniu pracowników jest rzecz bardzo oczywista, o której trzeba pamiętać już na etapie rekrutacji. Rozwiązaniem praktykowanym tu przez Kalinę Ben Sirę jest przyjmowanie do pracy tylko takich pracowników, którzy chcą się rozwijać.
JAK DELEGOWAĆ I OCENIAĆ
To kompetencja wymagająca od managera dużego wyczucia. To wyzwanie wymagające zachowania zasady „miękko do ludzi, twardo do zadań”.
Powyższe wypowiedzi Kaliny Ben Siry to fragmenty szkolenia online „Automotywacja, samodyscyplina i rozwój, czyli jak być liderem, który nigdy nie obniża lotów”, zrealizowanego w ramach kursu online “ROZWÓJ KOMPETENCJI MANAGERA”
Więcej informacji o kursie znajdziesz tu:
NAJBLIŻSZE SZKOLENIE ONLINE
W najbliższą środę (09 grudnia) odbędzie się kolejne szkolenie online w ramach kursu Podnoszenie Kompetencji Managera.
Tym razem nasza ekspert Anna Baran, psycholog trener biznesu, coach i właścicielka salonu Good Mood przedstawi jak manager może wypracować w sobie 4 najważniejsze kompetencje współczesnego lidera.

4 najważniejsze dziś kompetencje lidera salonu beauty, które omówi Anna Baran to:
1. Jak budować relacje z zespołem
2. Jak wspierać pracownika w rozwoju
3. Jak wyznaczać zadania i delegować
4. Udzielanie informacji zwrotnej i ocena pracownika
Dostęp do szkolenia możesz uzyskać kupując kurs online„Rozwój kompetencji managera”.
W cenie 97 zł otrzymasz dostęp do: wszystkich 8 lekcji zrealizowanych w ramach kursu, narzędzia i materiały uzupełniające od ekspertów. Kurs kończy test sprawdzający wiedzę. Uczestnik, który uzyska pozytywny wynik testu otrzymuje certyfikat ukończenia kursu.
A tu znajdziesz spis wszystkich kursów online BE Inspiration.