Najważniejsze kompetencje managera w relacji z pracownikami

SPA

BUDOWANIE RELACJI, WSPIERANIE, DELEGOWANIE I OCENA według Kaliny Ben Siry, prezes sieci Klinik La Perla. 

 

Wyzwania jakie stoją przed managerami stale się zmieniają. Wiele  instytucji i organizacji przeprowadza badania, których celem jest zbadanie najważniejszych obecnie kompetencji współczesnego managera. Jako najważniejsze rozumie się te, które najbardziej wpływają na zwiększenie zysków. 

Z większości badań płynie jeden wniosek. Najważniejszą kompetencją managera  jest koncentracja na potencjale pracowników. Jednym z badań, które potwierdzają tę prawdę przedstawił Mark Horstman, autor najpopularniejszego na świecie podcastu dla menedżerów i autor bestselleru „The Effective Manager”.  

Badania te przeprowadzono w ubiegłym roku na 92 tysiącach menedżerów przekonuje, że najważniejsze kompetencje menedżerskie to umiejętność budowania relacji, wspieranie pracownika w rozwoju, delegowanie i bieżące komunikowanie o wynikach (feedback). 

Zapytaliśmy Kalinę Ben Sirę, prezes sieci Klinik La Peral, o to jak w praktyce realizuje te najważniejsze kompetencje współczesnego lidera.  

 

JAK BUDOWAĆ RELACJE Z ZESPOŁEM 

Dla Kaliny Ben Siry kluczową rzeczą i punktem wyjścia w budowaniu relacji z pracownikami jest to, „żeby pracownik wiedział dla kogo i po co pracuje”. 

 

 

Kalina Ben Sira podkreśla też, że manager w relacji z pracownikami ma bardzo trudne zadanie utrzymania odpowiedzialnego i zaufanego lidera, w którym pracownik może znaleźć oparcie. 

W praktyce najczęściej oznacza to zachowanie złotego dwoma skrajnymi typami zarządzania „szefową-koleżanką” i „szefową zdystansowaną i surową”.

 

JAK WSPIERAĆ PRACOWNIKÓW W ROZWOJU 

Kluczowym działaniem we wspieraniu pracowników jest rzecz bardzo oczywista, o której trzeba pamiętać już na etapie rekrutacji. Rozwiązaniem praktykowanym tu przez Kalinę Ben Sirę  jest przyjmowanie do pracy tylko takich pracowników, którzy chcą się rozwijać. 

 

 

JAK DELEGOWAĆ I OCENIAĆ 

To kompetencja wymagająca od managera dużego wyczucia. To wyzwanie wymagające zachowania zasady  „miękko do ludzi, twardo do zadań”. 

 

Powyższe wypowiedzi Kaliny Ben Siry  to fragmenty szkolenia online  „Automotywacja,  samodyscyplina i rozwój, czyli jak być liderem, który nigdy nie obniża lotów”, zrealizowanego w ramach kursu online “ROZWÓJ KOMPETENCJI MANAGERA”

Więcej  informacji o kursie znajdziesz tu: 

kursy.beinspiration.pl

 

NAJBLIŻSZE SZKOLENIE ONLINE 

W   najbliższą środę (09 grudnia) odbędzie się kolejne szkolenie online w ramach kursu Podnoszenie Kompetencji Managera. 

Tym razem nasza ekspert Anna Baran, psycholog trener biznesu, coach i właścicielka salonu Good Mood przedstawi jak  manager może wypracować w sobie 4 najważniejsze kompetencje współczesnego lidera.

4 najważniejsze dziś kompetencje lidera salonu beauty, które omówi Anna Baran to: 

1. Jak budować relacje z zespołem

2. Jak wspierać pracownika w rozwoju

3. Jak wyznaczać zadania i delegować

4. Udzielanie informacji zwrotnej i ocena pracownika


Dostęp do szkolenia możesz uzyskać kupując kurs online„Rozwój kompetencji managera”. 


W cenie 97 zł otrzymasz dostęp do: wszystkich 8 lekcji zrealizowanych w ramach kursu, narzędzia i materiały uzupełniające od ekspertów. Kurs kończy test sprawdzający wiedzę. Uczestnik, który uzyska pozytywny wynik testu otrzymuje certyfikat ukończenia kursu

A tu znajdziesz spis wszystkich kursów online BE Inspiration.


Musisz wiedzieć, że mamy ciasteczka i możemy ich użyć tylko do tego, byś był bardziej zadowolony z naszych treści. ok więcej