

Jak zwiększyć zysk salonu dzięki Facebookowi


- Jak zwiększyć zysk salonu dzięki Facebookowi
Pobierz cały artykuł w pdf

- BEAUTY INSPIRATION 2/2017
Pobierz całe e-wydanie, z którego pochodzi ten artykuł

Czy muszę być na Facebooku? Zastanawiały się kiedyś managerki, które jeszcze nie prowadziły salonowego fanpage’a. Teraz nie ulega wątpliwości, że Facebook to jedno ze źródeł pozyskiwania klientów. Okazuje się jednak, że samo „bycie” w wirtualnym kontakcie z klientami przez social media nie wystarczy. Potrzebny jest pomysł.
[/text_block]
PODEJMIJ DECYZJĘ, CO TERAZ JEST DLA CIEBIE WAŻNE
[/text_block]
Choć każdy manager salonu chce równocześnie zdobywać nowych klientów, zwiększać sprzedaż i zapełniać grafik wizytami, to najlepsze efekty osiągnie skupiając się na jednym temacie. Dlatego odpowiedz sobie na pytanie: czego teraz lub już w kolejnym miesiącu będziesz potrzebować?
Jeżeli masz wolne miejsce w grafiku i brak pomysłu na zachęcenie stałych klientów do częstszych wizyt, to skupiasz się na pozyskaniu nowych klientów.
Natomiast, gdy masz zapełniony terminarz wizytami, to możesz skierować uwagę twoich klientów na bardziej intensywne, droższe zabiegi. Dlatego zanim klikniesz „opublikuj” na Facebooku, to zastanów się czy ten wpis zachęca do realizacji twojego celu, czy skłania twoich potencjalnych klientów do działania. Lepiej w danym okresie skupić się na jedynym niż mieć nadzieję, że wrzucając cokolwiek do internetu ktokolwiek się tym zainteresuje.
Jeżeli chcesz zdobyć nowych klientów, sprawdź czy dany wpis, lub to co widać u ciebie na Facebooku dostarcza klientowi informacji, że jesteś specjalistą w danym zakresie i wielu klientów korzysta z twoich usług. Gdy chcesz zwiększyć sprzedaż, np. bonów podarunkowych, droższych zabiegów to sprawdź, czy wpis zapewnia realizację potrzeb ewentualnych zainteresowanych. Osoba poszukująca prezentu poszukuje pomysłu na sprawienie przyjemności bliskiej osobie, a nie zniżki. Więc gdy chcesz zwiększyć sprzedaż voucherów, to więcej pisz o tym, jak będzie się czuła obdarowana osoba, gdy skorzysta z twoich zabiegów.
Natomiast, gdy zależy ci na zwiększeniu zainteresowania droższymi, czyli bardziej efektywnymi zabiegami myśl o osobach, którym bardziej zależy na pozbyciu się problemu niż zniżce o 20 proc.

PISZ O TYM, CO POMOŻE CI ZREALIZOWAĆ CEL
[/text_block]
Kiedy chcesz pozyskać klientów do swojego salonu, to oznacza, że musisz dostarczyć im dobry pretekst do wypróbowania jednego z twoich zabiegów. Dlatego w tym przypadku lepiej sprawdza się zachęcanie klientów do zabiegów, których właśnie szukają, bo potrzebują o tej porze roku lub ich życia.
Nowych klientów nie zdobędziesz nowinkami technologicznymi, ponieważ oni zanim zdecydują się na skorzystanie z czegoś, czego nie znają, będą chcieli się przekonać, że jesteś w stanie im pomóc.
Kiedy potrzebujesz nowych klientów, to oznacz, że masz teraz puste miejsca w grafiku, a nie za dwa kolejne miesiące. Dlatego umieszczaj ofertę, zachęcający opis twojego zabiegu, tak aby klientka od razu chciała zarezerwować termin u ciebie. Co to może być? Najprościej jest z manicurem, ponieważ tego zawsze potrzebuje każda kobieta. Pomyśl także o okazjach, np. w maju promuj pakiety przygotowujące pannę młodą do wielkiego dnia, a nie „zabieg nawilżający” lub „przyjdź, aby wyglądać pięknie”

CZEGO OCZEKUJESZ OD SWOICH KLIENTÓW CZYTAJĄCYCH TWOJE POSTY?
[/text_block]
Zapewne powiesz, aby umówili się na zabieg, skorzystali z oferty. Jednocześnie wiesz, że gdy twój fanpage zamieni się w tablicę ogłoszeń, to klienci będą skutecznie omijać twoje reklamy. Dlatego w prowadzeniu Facebook’a sztuka polega na tym, aby dostarczać wiedzę, rozwiązywać problemy klientek, pokazywać siebie jako autorytet, dostarczać potwierdzenia efektów twoich zabiegów, a jednocześnie skłonić ich do działania. Dlatego nie wystarczy napisać: „Przygotuj swoje ciało na lato. Zapraszamy na zabiegi XY i do zapoznania się z naszą ofertą”.
Natomiast, kiedy umieszczasz wartościowy tekst z wiedzą dla twoich fanów, np. o znaczeniu witamin w kosmetykach profesjonalnych, to dodaj, że „gdy zależy ci na pozbyciu się przebarwień używaj serum z witaminą C — przyjdź do nas na bezpłatną konsultację kosmetologiczną w każdy poniedziałek do 16:00, umów się pod nr 555 555 555″.
Zawsze dostarczaj potwierdzenia, że jesteś specjalistą w danym zakresie oraz pretekst do wywołania natychmiastowej reakcji klientów. Raczej zrezygnuj z zawołań: „nie zwlekaj” lub „co masz do stracenia”. Postaraj się dostosować do swojego odbiorcy, któremu w większości zależy na rozwiązaniu problemu, a nie spontanicznych za-kupach. Doradzaj i wskazuj właściwe drogi.



Zawsze dostarczaj potwierdzenia, że jesteś specjalistą w danym zakresie oraz pretekst do wywołania natychmiastowej reakcji klientów. Raczej zrezygnuj z zawołań: „nie zwlekaj” lub „co masz do stracenia”
[/text_block]
JAK BUDOWAĆ AUTORYTET POPRZEZ FACEBOOKA?
[/text_block]
Wiadomo, że nawet, gdy umieścisz reklamę wartościowych zabiegów z dużą zniżką, to i tak klienci będą chcieli się przekonać o tym, czy mają do czynienia z profesjonalistą. Media społecznościowe i Internet są doskonałym miejscem do potwierdzenia twoim potencjalnym klientom, że jesteś specjalistą i umiesz rozwiązać ich problem. Dlatego planując wpisy na Facebooku sprawdź ile z nich potwierdza twoje umiejętności i wiedzę, a nie jest tylko obrazkiem mówiącym „miłego dnia”.
Facebook to narzędzie do realizacji twoich celów biznesowych, a nie cel sam w sobie. Jednak dopiero wtedy, gdy będziesz planować wpisy na swój fanpage’a następnie sprawdzać ich efektywność, będziesz w stanie docenić ich siłę przyciągania klientów, a co najważniejsze budowania twojego autorytetu.
Dlatego każdego miesiąca ustal co będzie twoim celem: zdobycie nowych klientów, czy może zwiększenie sprzedaży określonego zabiegu. Następnie zrób listę dwunastu wpisów, które chcesz umieścić w danym miesiącu (np. po trzy pozycje w jednym tygodniu), w pozostałe dni możesz być bardziej spontaniczny. Sprawdź, czy treści potwierdzają twoje umiejętności, wiedzę i efekty oraz czy zachęcają do oczekiwanego przez ciebie działania.
Doradzaj i potwierdzaj, że klientka ma do czynienia z profesjonalistą.


Autorytet swojego salonu na Facebooku możesz budować poprzez:
[/text_block][/op_liveeditor_element]• instrukcje, np. „jak nakładać maskę”, „jak wykonać makijaż” • odpowiadając na najczęściej zadawane pytania przez twoich klientów, np. „czy depilacja boli?”, „dlaczego nie mogę się opalać po kuracji kwasami”?
• przedstawienie zespołu i opowiedzenie „jak to jest być kosmetologiem”
• pokazanie efektów twoich działań, czyli zdjęć „przed i po”
• umieszczenie opinii twoich klientów.[/text_block][/op_liveeditor_element]

W strefie wiedzy:
[/text_block]


