Wizerunek Twojego salonu na Facebooku

SPA

STREFA PREMIUM – DZIAŁ BIZNES

[membership_breadcrumbs style=”7″]

— SPACER —

Wizerunek Twojego salonu na Facebooku

— SPACER —

[text_block style=”style_1.png” align=”left” font_size=”18″ font_color=”%23ffffff”]autor: Dagmara Krzewińska, Specjalista ds. social media i PR. Pracowała dla takich marek jak: adidas, by Insomnia, Fjällräven, Hanwag, Primus, Red Bull i Orlen.[/text_block]

— SPACER —

[text_block style=”style_1.png” align=”left”]

Profesjonalnie prowadzone kanały w mediach społecznościowych pozwalają managerom beauty lepiej poznać ich aktualnych oraz potencjalnych klientów i nawiązać z nimi kontakt. Budują także wizerunek nowoczesnego gabinetu. Przez fanpage na Facebooku możemy dotrzeć z informacją o ofercie do osób, które jeszcze nie znają naszego salonu lub zachęcić stałych klientów do wypróbowania najnowszych zabiegów. Jak wykorzystać siłę Facebooka w budowaniu wizerunku Twojego salonu?

[/text_block]

[text_block style=”style_1.png” align=”left”]

ZACZNIJ OD PLANU

[/text_block]

— SPACER —

Każdy biznes rozpoczyna się od przemyślanego biznesplanu. Analogicznie w zarządzaniu wizerunkiem salonu w social mediach potrzebna jest strategia. Tworzenie firmowego profilu na Facebooku rozpoczynamy od opracowania strategii, czyli wytycznych co i w jaki sposób komunikujemy. Jednym z najczęściej popełnianych błędów jest chaotyczne działanie i publikowanie przypadkowych treści, które nie są związane z działalnością firmy ani branżową tematyką. Dobry scenariusz to podstawa.

Podczas tworzenia strategii trzeba odpowiedzieć na pytanie: w jakim celu chcę uruchomić profil społecznościowy? Fanpage, czyli strona dla fanów na Facebooku, może realizować różne potrzeby, np. pozyskanie jak największej liczby fanów lub pogłębienie relacji z obecnymi odbiorcami. Kolejny krok to analiza tego, jakie atuty salonu możemy w danym medium wyeksponować, np. jeśli gabinet oferuje unikalne usługi, to warto zbudować oś komunikacji na ich promowaniu. Dobrze jest upewnić się, czy przygotowana przez nas strategia sprawdza się w praktyce. W tym celu zalecamy śledzenie zainteresowania fanów publikowanymi postami.

Dzięki statystykom dostępnym na Facebooku można obserwować zaangażowanie odbiorców w życie naszej marki na fanpage’u. Po przeanalizowaniu treści, które ich zainteresowały (a także tych, które nie zyskały ich aprobaty) możemy zadecydować o zmianach w kształcie komunikacji. Jeśli prowadzimy działania w kilku kanałach social media, np. na Instagramie, YouTube’ie, jak i na Pintereście, to powinny się one uzupełniać.

Najwięcej korzyści przynosi stosowanie spójnej komunikacji wizualnej dla wszystkich kanałów. Dokument „strategia komunikacji” ułatwi koordynowanie całości projektu i pozwoli na jego merytoryczne rozwijanie w przyszłości.

— SPACER —

[text_block style=”style_1.png” align=”left”]

POZNAJ SWOJEGO FANA

[/text_block]

— SPACER —

Komunikacja będzie efektywna, jeśli poznamy naszych odbiorców. Facebook udostępnia rozbudowane statystyki, na podstawie których z łatwością określimy profil fana. Dane demograficzne znajdziemy w statystykach w zakładce „Osoby”. Dostępne są tam także informacje, w jakich godzinach i z jaką częstotliwością fani odwiedzają nasz profil. Będzie to wskazówka, w jakim czasie i jak często publikować posty. Najlepiej udostępniać treści w czasie największego zaangażowania użytkowników. Warto w tym celu obserwować na bieżąco, co dzieje się na stronie i jakie pory dnia mogą być najbardziej korzystne dla prowadzonej przez nas komunikacji.

— SPACER —

[text_block style=”style_1.png” align=”left”]

SPÓJNA KONCEPCJA WIZUALNA

[/text_block]

— SPACER —

Posty na Facebooku są zbudowane głównie z wielu różnorodnych form wizualnych takich jak grafiki, zdjęcia lub wideo, które w połączeniu z ciekawym tekstem komentarza mogą być kluczem do sukcesu w komunikacji z klientami. Dlatego wizualna strona komunikacji musi być dopracowana i spójna z przekazem. Przy tworzeniu postów warto skorzystać z aplikacji, dzięki której w kilka minut zaprojektujesz grafiki z tekstem. Wybierz czcionkę, którą będziesz się posługiwać oraz jednolity szablon, który możesz wykorzystać przy informacjach o promocjach lub ofertach specjalnych. Posługuj się spójną kolorystyką.

— SPACER —

[text_block style=”style_1.png” align=”left”]

„CONTENT IS KING”

[/text_block]

— SPACER —

Posty publikowane na Fanpage’u powinny być wartościową informacją dla odbiorcy, a nie spamem. Podstawą prowadzenia komunikacji jest tworzenie unikalnych i angażujących treści nawiązujących do tematyki działalności. Użytkownicy, którzy polubili Twój fanpage prawdopodobnie oczekują nie tylko rozrywki i ładnych obrazków, ale również profesjonalnej porady oraz specjalistycznej wiedzy. Fani są dociekliwi i często porównują przedstawiane informacje z własnymi doświadczeniami. Publikowana treść decyduje o zainteresowaniu i zaangażowaniu użytkowników.

[membership_sidebar style=”8″ show_children=”Y” title=”STREFA%20PREMIUM”]

[membership_sidebar style=”9″]

CZYTAJ W DZIALE BIZNES:

— SPACER —

[membership_page_listings style=”1″ columns=”1″ product=”16656″ category=”16667″ opm=”1″]

[text_block style=”style_1.png” align=”left” font_size=”20″ width=”940″]

Jednym z najczęściej popełnianych błędów jest chaotyczne działanie i publikowanie przypadkowych treści, które nie są związane z działalnością firmy ani branżową tematyką. Dobry scenariusz to podstawa.

[/text_block]

[text_block style=”style_1.png” align=”left”]

OTO KILKA PRAKTYCZNYCH PORAD:

[/text_block]

— SPACER —

– twórz cykle komunikacyjne, np. porady ekspertów,
– pokazuj własne realizacje,
– zapraszaj ludzi do tworzenia treści (User Generated Content – treści dostarczane przez fanów),
– pozwól fanom wybierać, wykorzystując dowolny temat, który skłoni użytkowników do opowiedzenia się za jedną z opcji,
– informuj na bieżąco o ofertach specjalnych i promocjach,
– pokazuj backstage swoich pracowników, salony, gabinety,
– organizuj konkursy, w których do wygrania będzie, np. zabieg w twoim gabinecie kosmetycznym (nie zapominając o dołączeniu regulaminu!),
– twórz wideo – ze statystyk wynika, że użytkownicy częściej dzielą się filmami na Facebooku, niż na Youtube,
– reklamuj inne marki, np. firmy kosmetyczne, z którymi współpracujesz, prawdopodobnie odwdzięczą się tym samym,
– wykorzystuj tagowanie – poproś fanów, aby oznaczali w komentarzu pod postem swoich znajomych w odniesieniu do konkretnej sytuacji,
– personalnie zwracaj się do fanów, słuchaj ich sugestii i wprowadzaj je w życie, odpowiadaj na ich komentarze,
– zapraszaj użytkowników do swojego salonu/gabinetu kosmetycznego oraz swoich klientów na fanpage. Dołącz do promocyjnych materiałów adres fanpage’a lub adnotację „Znajdź nas na Facebooku”, wspominaj klientom o konkursach i możliwości uzyskania najświeższych informacji właśnie na profilu firmy,
– współpracuj z blogerami i liderami opinii, a jeśli w twoim salonie pojawi się znana osoba koniecznie poproś o zdjęcie i opublikuj je na swoim fanpage’u,
– wykorzystaj cytaty, o pięknie lub urodzie, pamiętając o stworzeniu jednolitej grafiki,
– promuj najlepsze treści lub posty, które odsyłają do sklepu online,
– stwórz katalogi pomysłów. Załóż kilka folderów na komputerze i posegreguj je według określonych grup tematów, wokół których chcesz prowadzić komunikację.

— SPACER —

[text_block style=”style_1.png” align=”left”]

PLANOWANIE I REGULARNOŚĆ

[/text_block]

— SPACER —

Sukces firmowego fanpage’a na Facebooku w dużej mierze zależy od systematycznej pracy i planowania. Tylko regularne wdrażanie planu komunikacji może przynieść pozytywne efekty. W budowaniu grupy odbiorców, która skupia się wokół firmy na Facebooku, istotne jest podtrzymywanie stałego zaangażowania.

Jeśli treści nie będą publikowane przez dłuższy czas, użytkownicy szybko zapomną o fanpage’u. Zaplanuj jeden dzień tygodnia, w którym poświęcisz godzinę na stworzenie tygodniowego planu postów. Jeśli regularnie uzupełniasz foldery z pomysłami to stworzenie planu komunikacji na tydzień potrwa bardzo krótko. Dzięki planowaniu oszczędzasz czas i masz gwarancję ciągłości w emisji postów.

— SPACER —

[text_block style=”style_1.png” align=”left”]

MODERACJA


[/text_block]

— SPACER —

Na komentarze, opinie i wiadomości prywatne odpowiadaj jak najszybciej. Istnieje również możliwość ustawienia automatycznej odpowiedzi, np.: Dziękujemy za wiadomość. Staramy się odpowiadać jak najszybciej. Wkrótce się odezwiemy. Jeśli pod postem pojawi się komentarz, zawsze reaguj, chociażby kliknięciem „lubię to!”. Obserwuj udostępnienia Twoich postów i zostawiaj miłe komentarze. Bądź tak samo aktywny jak fani twojego fanpage’a.

— SPACER —

CZYTAJ O KOSMETOLOGII:

— SPACER —

[membership_page_listings style=”1″ columns=”1″ product=”16656″ category=”16794″ opm=”1″]

[text_block style=”style_1.png” align=”left”]

MIERZENIE EFEKTÓW KOMUNIKACJI


[/text_block]

— SPACER —

Bieżąca analiza własnych danych jest nieodzownym elementem prowadzenia skutecznej komunikacji. Przyglądając się statystykom, z łatwością można określić potencjał publikowanych treści. Warto monitorować również działania konkurencji lub zagraniczne strony o podobnym profilu, aby uczyć się dobrych praktyk i unikać błędów.

Przynajmniej raz w miesiącu pochyl się nad statystykami, aby zmierzyć efekty komunikacji. Najważniejsze parametry to:
– zasięg (organiczny, płatny),
– zaangażowanie (polubienia, udostępnianie, komentarze),
– częstotliwości kontaktu (ile razy w danym okresie odbiorca miał kontakt z komunikacją, liczba odsłon/ łączny zasięg,
– treści (bieżący monitoring postów o największym zasięgu),
– odbiorcy (demografia).

— SPACER —

[text_block style=”style_1.png” align=”left”]

CO NOWEGO NA FACEBOOKU?


[/text_block]

— SPACER —

Zmiany, które wprowadza Facebook, są bardzo dynamiczne, dlatego warto być na bieżąco z nowościami. Wiedzę o aktualnościach można w łatwy sposób pozyskać w grupach na Facebooku związanych z social media, branżowych portalach internetowych lub w branżowej prasie.

[text_block style=”style_1.png” align=”left”]

W strefie wiedzy:

[/text_block]

— SPACER —

[membership_page_listings style=”1″ columns=”1″ product=”16399″ opm=”1″]

[membership_page_listings style=”1″ columns=”1″ product=”16656″ opm=”1″]

Musisz wiedzieć, że mamy ciasteczka i możemy ich użyć tylko do tego, byś był bardziej zadowolony z naszych treści. ok więcej