Reklama na Facebooku – 4 nowe sposoby promocji
-
Reklama na Facebooku- 4 nowe sposoby promocji
Pobierz cały artykuł w pdf
-
BEAUTY INSPIRATION 2/2017
Pobierz całe e-wydanie, z którego pochodzi ten artykuł
Wielu managerów zastanawia się czy reklama na Facebooku pozwoli na skuteczną promocję? Czy raczej jest tylko pretekstem dla agencji marketingowych do sprzedaży swoich usług? A może to właśnie dzięki niej, salony beauty znajdują nowych klientów?
[/text_block]Eksperci od promocji w social mediach twierdzą, że jeżeli dzisiaj twoja firma nie pojawi się na Facebooku, to jutro klienci wybiorą konkurencję. Dlatego warto pójść o krok dalej i poznać nowe sposoby reklamy na Facebooku, które będą popularne w 2017 roku! Facebook oferuje coraz więcej możliwości promocji produktów i usług. Pozwala dzięki temu pozyskać nowych klientów, a także do utrzymania z nimi dobre relacje. Warto korzystać z tych możliwości, ponieważ są one dużo tańsze niż tradycyjne formy reklamy. Dlatego, jeżeli szukasz nowego sposobu na pozyskanie klientów, reklama Facebook to najprostsza, najszybsza i najtańsza forma promocji.
REKLAMY OTWIERAJĄCE KONWERSACJE W MESSENGERZE
[/text_block]
Kilka tygodni temu Facebook przedstawił nową możliwość promocji. Teraz klikając w reklamę zamieszczoną w aktualnościach użytkownik jest skierowany do czatu w Messengerze. To znaczy, że możesz z łatwością utworzyć reklamę, po której kliknięciu zostanie otwarta konwersacja w Messengerze między potencjalnym klientem a twoją stroną. Messenger, to bardzo dobry sposób na bezpośrednią sprzedaż. Istnieje wiele usług, których klient nie kupi bez wcześniejszego kontaktu z firmą.
Zalety nowego sposobu:
• łatwe nawiązywanie nowych kontaktów z klientami,
• prowadzenie rozmowy na bieżąco i z każdego urządzenia,
• pozyskanie informacji o odbiorcach,
• poprawa jakości obsługi klient.
Z tego typu reklam warto korzystać, jeżeli przy sprzedaży Twoich produktów i usług niezbędny jest bezpośredni kontakt z klientem.
ZAMIESZCZANIE REKLAM W MESSENGERZE
[/text_block]Dlaczego warto prowadzić rozmowę z klientami za pomocą komunikatora Messenger? Ponieważ później można tym samym sposobem wysyłać im dodatkowe informacje o naszych produktach. Facebook daje możliwość pokazania naszej reklamy w komunikatorze Messenger dla osób które, kiedyś kontaktowały się z nami przez ten komunikator. Dzięki temu możesz budować relację z klientem, co w rezultacie przełoży się na sprzedaż dodatkowych produktów. To bardzo tania forma reklamy. Połączona z e-recepcją pozwoli na bezpośrednią rezerwację np. kolejnego zabiegu.
ZDJĘCIA Z OFERTĄ PRODUKTÓW ZE SKLEPU
[/text_block]Sprzedajesz towar, który ładnie się prezentuje na zdjęciach? Stwórz post z profesjonalnie zrobionym zdjęciem, a następnie dodaj do niego ofertę. Teraz możesz rozpocząć płatną promocję tego postu, aby dotrzeć do potencjalnych klientów na Facebooku. Pamiętaj, aby utworzyć tego rodzaju ofertę, musisz wcześniej dodać produkty do sekcji sklep na swoim fanpage’u.
REKLAMA VIDEO
[/text_block]Reklama video w 2017 roku stanie się jedną z najlepszych form pozyskiwania klientów. Dlatego warto w nią zainwestować.
Dodatkowo Facebook zaczyna konkurować z Youtube, dlatego przez jakiś czas będzie nagradzał te osoby, które korzystają z video do celów reklamowych. Obecnie algorytmy Facebooka preferują treści video i wyświetlają je twoim potencjalnym klientom w pierwszej kolejności. Dodatkowo promocja video jest zdecydowanie tańsza niż w przypadku tradycyjnej kreacji reklamowej z obrazkiem. Jakie korzyści niesie ze sobą promowanie takich filmów na Facebooku?
Po pierwsze, film jest bardzo tani w promowaniu. Twój post z video może dotrzeć nawet do 250 000 odbiorców przy budżecie reklamowym na poziomie 500 zł. Co więcej, oprócz ogromnego zasięgu, promowana marka uzyskała dużo zaangażowania od strony fanów. Reklama video zdobyła 1500 reakcji, 80 komentarzy, ponad 200 udostępnień, a co najlepsze — w czasie promowania video, liczba fanów na fanpage’u zwiększyła się o 15 proc.!
Promocja video na Facebooku jest bardzo efektywnym sposobem na zwiększenie rozpoznawalności marki twojego salonu. Uważaj aby reklamy przyniosły oczekiwane wyniki, należy przemyśleć całą strategię reklamową, dobrać odpowiednie grupy docelowe oraz przygotować treść, która zainteresuje Twoich odbiorców i będzie chętnie udostępniana. Nie może to być nachalna promocja usług lub produktów.