Jak skutecznie użyć social media do promocji usług beauty

SPA

STREFA PREMIUM – DZIAŁ BIZNES

[membership_breadcrumbs style=”7″]

— SPACER —

Jak skutecznie użyć social media do promocji usług beauty

— SPACER —

[text_block style=”style_1.png” align=”left” font_size=”18″ font_color=”%23ffffff”]autor: Norbert Kilen, strateg w firmie Think Kong, nkilen@thinkkong.pl[/text_block]

— SPACER —

[text_block style=”style_1.png” align=”left”]

Marki beauty to jedna z najmocniej reprezentowanych branż w serwisach społecznościowych. Nie bez powodu. Tylko w serwisie Facebook regularnie loguje się ponad 7 milionów Polek. Niewielkim nakładem można do nich dotrzeć. Czy założenie własnych profili wystarczy? Niestety nie.

[/text_block]

Po pierwsze trzeba zdecydować się na wybór właściwych kanałów. Nie wszyscy muszą być na Pinterest i Snapchat! Najlepiej dobrze ulokować wydatki (także czas!), żeby uniknąć późniejszych rozczarowań.

— SPACER —

[text_block style=”style_1.png” align=”left”]

PIERWSZY KROK

[/text_block]

— SPACER —

Najbezpieczniejszym wyborem są na pewno Facebook i Instagram, choć czasem dobrze jest od razu pomyśleć także o YouTube. Wiele firm prowadzi z powodzeniem swoje własne kanały na YT, ale nie warto się oszukiwać — regularne tworze­nie atrakcyjnych nagrań wideo jest sporym wyzwaniem. Oczywiście wideo-porady typu „sylwestrowy makijaż w 3 minuty” mają szansę na sporą widownię i relatywnie łatwo je przygotować. Ale jeśli dopiero zaczynasz swoją przygodę z marke­tingiem na YouTube, radzę zdecydo­wać się na współpracę z aktywnymi youtuberkami, które często można przekonać do współpracy. W jednej z realizowanych przez nas kampanii uzyskaliśmy w ciągu miesiąca ponad 1 milion obejrzeń nagrań o konkretnych produktach kosmetycznych przy zerowych wydatkach na reklamę. Świetny wynik, ale nie od razu uda ci się osiągnąć takie rezultaty. Dlatego lepiej zacząć od małego kroku. Na przykład od Facebooka i Instagrama.

— SPACER —

[text_block style=”style_1.png” align=”left”]

TRZY SEKUNDY SŁAWY

[/text_block]

— SPACER —

Planując obecność swojej marki w social media pomyśl o tym, jak o komunikacji na nośnikach typu bil­lboard. Różnica polega na możliwości interakcji, ale charakter kontaktu jest podobny. Musisz pogodzić się z tym, że — zwłaszcza jeśli będziesz korzystać z tzw. sponsorowanych wpi­sów — większość odbiorców skupi się na twojej marce przez 1-3 sekundy. Później poruszy kciukiem przewija­jąc newsfeed i wpis zniknie z ekranu. Oczywiście, niektórych wpis zacie­kawi, może klikną go, może skupią uwagę przez dłuższy czas. Jednak większość tylko na niego spojrzy, zobaczy go przez chwilę na ekranie swojego telefonu. Oczywiście myśl o takiej konsumpcji twoich wpisów może wydawać się przykra. Ale kiedy pogodzisz się z tym, łatwiej będzie nauczyć się wykorzystywać to me­dium najlepiej, jak to tylko możliwe. Kilka sekund to przecież całkiem sporo, jeśli chcemy po prostu poka­zać np. składnik kremu albo zaprosić do skorzystania ze specjalnej oferty.

[membership_sidebar style=”8″]

[membership_sidebar style=”8″ show_children=”Y” title=”STREFA%20PREMIUM”]

[membership_sidebar style=”9″]

CZYTAJ W DZIALE BIZNES:

— SPACER —

[membership_page_listings style=”1″ columns=”1″ product=”16656″ category=”16667″ opm=”1″]

[text_block style=”style_1.png” align=”left” font_size=”20″ width=”940″]

Musisz pogodzić się z tym, że – zwłaszcza jeśli będziesz korzystać z tzw. sponsorowanych wpisów – większość odbiorców skupi się na twojej marce przez 1-3 sekundy. Później poruszy kciukiem przewijając newsfeed i wpis zniknie z ekranu.

[/text_block]

[text_block style=”style_1.png” align=”left”]

KILKA ZŁOTYCH WSPARCIA

[/text_block]

— SPACER —

To mit, że skuteczna komunikacja w kanałach social media jest bezpłat­na. Niestety smutna prawda jest taka, że nawet fani twojego profilu nie zawsze zobaczą to, co publikujesz. Tym bardziej osoby, które w ogóle nie znają twojej firmy. Dlatego, poza kosztami tworzenia wpisów i modera­cji, konieczne są wydatki reklamowe. Facebook daje fenomenalne możli­wości płatnego dotarcia do dowolnej grupy. Polki w wieku 25-30 zaintere­sowane zdrową cerą? Proszę bardzo — możesz łatwo dotrzeć do prawie 350 tys. kobiet, które spełniają to kryterium. Jednostkowo wydatki na zbudowanie zasięgu nie są duże, ale w dłuższej perspektywie się sumują. Warto o tym pamiętać.

— SPACER —

[text_block style=”style_1.png” align=”left”]

POCIĄG Z POMYSŁAMI

[/text_block]

— SPACER —

Skuteczna promocja w social media to przede wszystkim pomysł. Wiele firm zajmuje się np. doradzaniem, pomagają konsumentom. Inne używają social media jako kanału dystrybucji kuponów zniżkowych. Jeszcze inne próbują opowiedzieć coś więcej o sobie, zbudować jakąś emocjonalną historię wokół marki. Nie ma jednej, uniwersalnej drogi. Nie bój się eksperymentować. Jeśli nie popełnisz jakichś fatalnych błędów, najgorsze, co może się zdarzyć to brak spektakularnych efektów.

A najlepsze? Wg danych z ubiegłego roku ok. 50 proc. kobiet zaintereso­wanych produktami kosmetycznymi przyznaje, że odkrywa nowe marki i usługi stykając się z nimi w kanałach social media. W USA zaufanie do „beauty experts” obecnych w kanałach społecznościowych jest już wyższe niż do informacji uzyskiwanych w punk­cie sprzedaży. Warto wskoczyć do tego pociągu, zanim będzie za późno.

— SPACER —

CZYTAJ O KOSMETOLOGII:

— SPACER —

[membership_page_listings style=”1″ columns=”1″ product=”16656″ category=”16794″ opm=”1″]

arrow

[op_liveeditor_element data-style=””][text_block style=”style_1.png” align=”left”]

Czy reklama w social media jest droga?

[/text_block][/op_liveeditor_element]
[op_liveeditor_element data-style=””]
— SPACER —
[/op_liveeditor_element]
[op_liveeditor_element data-style=””][text_block]Nie, nie jest droga. To dlatego social media coraz częściej zabierają budżety „dużym” mediom. Co najlepsze, w przeciwieństwie do reklam np. w telewizji czy radio, reklama w social jest skalowalna. Możesz wydać na nią zarówno 10 zł jak i 10 tysięcy złotych. W uproszczeniu możesz też założyć, że wyniki będą liniowo zależne od wydatków. Koszty dotarcia do 1000 wyświetleń reklamowych wpisu (koszt CPM) to na ogół wydatek ok. 5-10 złotych. Jeśli chcesz spowodować kliknięcia i przejścia stronę internetową, koszt klika (CPC) wyniesie od ok. 0,1 do 2 zł. Wszystko na Facebooku i Instagramie jest jednak uzależnione od jakości treści. Mniej ciekawy wpis to wyższa cena jego promocji! Niezbędny budżet reklamowy można oszacować określając wielkość grupy docelowej i cel komunikacji. Żeby powiadomić 10.000 użytkowniczek Facebooka mieszkających w małej miejscowości o promocji w twoim salonie kosmetycznym nie potrzeba więcej niż 1000 PLN. To tańsze niż wiele innych form promocji. Ale uwaga – to będzie kontakt jednorazowy. Dlatego od razu lepiej pomyśleć jak zacząć budować relacje z klientamii uczyć się docierać do nich później także innymi kanałami. Na przykład zbierać e-maile czy przygotować się technicznie do realizacji tzw. kampanii remarketingowych. Takich, w których następnym razem zapłacimy za dotarcie już tylko do osób, które wcześniej odwiedziły naszą stronę internetową.[/text_block][/op_liveeditor_element]
[op_liveeditor_elements][/op_liveeditor_elements]

[text_block style=”style_1.png” align=”left”]

W strefie wiedzy:

[/text_block]

— SPACER —

[membership_page_listings style=”1″ columns=”1″ product=”16399″ opm=”1″]

[membership_page_listings style=”1″ columns=”1″ product=”16656″ opm=”1″]

Musisz wiedzieć, że mamy ciasteczka i możemy ich użyć tylko do tego, byś był bardziej zadowolony z naszych treści. ok więcej