Oblicza radiofrekwencji

SPA

STREFA PREMIUM – DZIAŁ MEDYCYNA ESTETYCZNA

[membership_breadcrumbs style=”7″]

— SPACER —

Oblicza radiofrekwencji

— SPACER —

[text_block style=”style_1.png” align=”left” font_size=”18″ font_color=”%23ffffff”]autor: dr Urszula Brumer, Lekarz medycyny estetycznej, autorka bloga www.urszulabrumer.pl oraz wielu artykułów prasowych dotyczących medycyny estetycznej.Właścicielka kliniki „Medycyna Młodości Dr Urszula Brumer” specjalizującej się w zakresie zabiegów preparatami autologicznymi (www.drbrumer.pl)[/text_block]

— SPACER —

[text_block style=”style_1.png” align=”left”]

Radiofrekwencja to przyszłość w odmładzaniu. Nie z powodu najnowszych odkryć czy innowacyjności działania – ta technika znana jest od lat, ale ze względu na to, że na przestrzeni tych lat udowodniono jej wysoką skuteczność. Dlatego coraz częściej przy wyborze metody odmłodzenia skóry, coraz więcej gabinetów decyduje się na wprowadzenie tego rozwiązania do swojej oferty. Wyjaśniamy, jakie korzyści wynikają z zastosowania zabiegów RF, zarówno dla profesjonalistów, jak i pacjentów, oraz czym kierować się przy wyborze sprzętu do salonu.

[/text_block]

W miarę rozwoju medycyny estetycznej, długoletnich obserwacji i doświadczeń zabiegowych, systematyzują się trendy i zabiegi odmładzające. Zdecydowanie odchodzi do lamusa odmładzanie przez uszkadzanie skóry, a główny nacisk kładzie się na zabiegi stymulujące i regenerujące. Radiofrekwencja znalazła zastosowanie w zabiegach kosmetycznych ze względu na działanie w postaci skracania lub skręcania włókien kolagenowych, znajdujących się w skórze. Efektem tego jest zwiększone napięcie skóry oraz spłycenie zmarszczek.

— SPACER —

[text_block style=”style_1.png” align=”left”]

RODZAJE RADIOFREKWENCJI

[/text_block]

— SPACER —

Najpopularniejszym, najpowszechniej stosowanym w gabinetach rodzajem zabiegów jest radiofrekwencja kontaktowa. Efekty pojawiają się bardzo szybko, zabieg jest mało bolesny, ale też nie jest bardzo trwały i te zabiegi należy co jakiś czas powtarzać. W świetle wiedzy opartej na doświadczeniu, chcąc uzyskać głębsze i bardziej długotrwałe działanie, producenci urządzeń wpadli na pomysł radiofrekwencji mikroigłowej. Głowica grzejąca została zmodyfikowana i zaopatrzona w szereg igiełek, które, wkłuwane w skórę, pozwalają na przegrzanie głębszych warstw skóry. Metoda ta okazała się zdecydowanie bardziej skuteczna niż radiofrekwencja kontaktowa. Efektem jest lepsze napięcie skóry, wywołane wciąż tym samym mechanizmem, czyli skracaniem włókien kolagenowych. Zabieg jest niestety dużo bardziej bolesny. W wyniku dalszych badań, chęci rozwoju dziedziny i znalezienia jeszcze skuteczniejszego rozwiązania, powstała radiofrekwencja iniekcyjna. To jedyna metoda, która:

– podgrzewa skórę w sposób stymulujący produkcję kolagenu i daje efekt regeneracji skóry po jednorazowym zabiegu,

– podgrzewa skórę, a nie naskórek — ciepło wprowadzane jest bezpośrednio do skóry,

– ma kontrolowaną temperaturę, a nie tylko częstotliwość fal radiowych.

— SPACER —

[text_block style=”style_1.png” align=”left”]

WYBÓR METODY I ODPOWIEDNIEGO SPRZĘTU

[/text_block]

— SPACER —

Radiofrekwencja cieszy się niewątpliwą popularnością, nie ułatwia to jednak wyboru (a może właśnie utrudnia) odpowiedniego sprzętu do swojego gabinetu. To kwestia trudna, a przy tym bardzo ważna, wręcz kluczowa. Osobiście jestem zwolenniczką radiofrekwencji iniekcyjnej i to tę technologię wykorzystuję w swojej Klinice Medycyny Młodości. Urządzenie to działa na skórę właściwą, a nie tylko na jej wierzchnią warstwę, a co za tym idzie — daje lepsze efekty. Wprowadzone kaniulą ciepło doskonale napina skórę i odbudowuje kolagen tam, gdzie to najbardziej potrzebne. Właściciele salonów kosmetycznych powinni natomiast zwrócić uwagę na dwa popularne i cenione urządzenia: Zafiro i Focus (RF kontaktowa), przy czym należy pamiętać, by przy użytkowaniu kosmetycznym zachować niskie ustawienia temperatury.

Przy wyborze sprzętu początkujący użytkownicy powinni kierować się kilkoma wytycznymi:

– Im niższe ustawienia MHz, tym lepsze efekty.

– Lepiej zainwestować w czystą radiofrekwencję, niż w urządzenie typu „kombajn” — jeśli coś jest do wszystkiego, to jest do niczego.

– Radiofrekwencja kontaktowa nie jest skuteczna na ciało (działa na twarz i szyję), nawet jeśli tak twierdzi producent.

– Radiofrekwencja iniekcyjna zarezerwowana jest tylko dla lekarzy — jeśli prowadzisz gabinet kosmetyczny, nie daj się namówić na zakup takiego urządzenia.

– Nie istnieją urządzenia uniwersalne.

– Moda nie oznacza zysku — należy przeprowadzić analizę tego, z jakimi problemami najczęściej przychodzą do Ciebie klientki i przemyśleć, czy zakup sprzętu będzie opłacalny.

– Należy sprawdzić, czy urządzenie ma certyfikat CE, który oznacza dopuszczenie do użytkowania we wskazaniach medycznych oraz jest potwierdzeniem powtarzalności produkcji, czyli bezpieczeństwa użytkowania, a dokładniej tego, że urządzenie nie zrobi krzywdy, jeśli będzie stosowane zgodnie z instrukcją.

– Liczy się funkcjonalność i wygoda obsługi — planujesz spędzić godziny pracy z tym urządzeniem.

– Warto zwrócić uwagę na stabilność i renomę firmy, na której sprzęt się decydujemy.

– Nie należy przejmować się obietnicami reklamowymi, tylko sprawdzić technologię danego urządzenia, by móc dokonać krytycznej oceny zapewnień producenta. Niestety wiele czasopism o tematyce kobiecej promuje urządzenia o wątpliwej skuteczności. Przykładem może być Pelleve, przedstawiane jako innowacyjne urządzenie do radiofrekwencji za ponad 100 tys. zł, a tak naprawdę jest to zwykła radiofrekwencja kontaktowa i nie różni się w praktyce niczym od innych urządzeń, które kosztują o połowę mniej.

– Nie wolno zapominać o najważniejszym — samo urządzenie nie zdziała cudów, jeśli jego operatorem będzie niewykwalifikowana osoba.

– Warto także rozglądać się za nowościami na rynku amerykańskim, japońskim i azjatyckim, zaś wiedzę o nich czerpać z wielu niezależnych źródeł: materiałów konferencyjnych, serwisów medycznych, zagranicznej prasy, materiałów reklamowych, publikacji badawczych oraz stron producentów.

Wybór dobrego sprzętu może okazać się trudny, ale nie należy się tym zniechęcać. Jeśli klientki w Twoim salonie są zainteresowane skutecznymi rozwiązaniami niwelowania zmarszczek i podnoszenia jędrności skóry, dopytują o możliwości wykonania zabiegów medycyny estetycznej, warto pomyśleć o poszerzeniu oferty swojego salonu właśnie o tę usługę, ponieważ to pewny i bezpieczny zabieg — po prostu. O jego sukcesie świadczy rzesza zadowolonych pacjentów.

— SPACER —

[membership_sidebar style=”8″ show_children=”Y” title=”STREFA%20PREMIUM”]

[membership_sidebar style=”9″]

— SPACER —

CZYTAJ W DZIALE BIZNES:

— SPACER —

[membership_page_listings style=”1″ columns=”1″ product=”16656″ category=”16667″ opm=”1″]

[text_block style=”style_1.png” align=”left”]

W strefie wiedzy:

[/text_block]

— SPACER —

[membership_page_listings style=”1″ columns=”1″ product=”16399″ opm=”1″]

[membership_page_listings style=”1″ columns=”1″ product=”16656″ opm=”1″]

Oblicza radiofrekwencji

SPA

Radiofrekwencja to przyszłość w odmładzaniu. Nie z powodu najnowszych odkryć czy innowacyjności działania – ta technika znana jest od lat, ale ze względu na to, że na przestrzeni tych lat udowodniono jej wysoką skuteczność. Dlatego coraz częściej przy wyborze metody odmłodzenia skóry, coraz więcej gabinetów decyduje się na wprowadzenie tego rozwiązania do swojej oferty. Wyjaśniamy, jakie korzyści wynikają z zastosowania zabiegów RF, zarówno dla profesjonalistów, jak i pacjentów, oraz czym kierować się przy wyborze sprzętu do salonu.

W miarę rozwoju medycyny estetycznej, długoletnich obserwacji i doświadczeń zabiegowych, systematyzują się trendy i zabiegi odmładzające. Zdecydowanie odchodzi do lamusa odmładzanie przez uszkadzanie skóry, a główny nacisk kładzie się na zabiegi stymulujące i regenerujące. Radiofrekwencja znalazła zastosowanie w zabiegach kosmetycznych ze względu na działanie w postaci skracania lub skręcania włókien kolagenowych, znajdujących się w skórze. Efektem tego jest zwiększone napięcie skóry oraz spłycenie zmarszczek.

RODZAJE RADIOFREKWENCJI

Najpopularniejszym, najpowszechniej stosowanym w gabinetach rodzajem zabiegów jest radiofrekwencja kontaktowa. Efekty pojawiają się bardzo szybko, zabieg jest mało bolesny, ale też nie jest bardzo trwały i te zabiegi należy co jakiś czas powtarzać. W świetle wiedzy opartej na doświadczeniu, chcąc uzyskać głębsze i bardziej długotrwałe działanie, producenci urządzeń wpadli na pomysł radiofrekwencji mikroigłowej. Głowica grzejąca została zmodyfikowana i zaopatrzona w szereg igiełek, które, wkłuwane w skórę, pozwalają na przegrzanie głębszych warstw skóry. Metoda ta okazała się zdecydowanie bardziej skuteczna niż radiofrekwencja kontaktowa. Efektem jest lepsze napięcie skóry, wywołane wciąż tym samym mechanizmem, czyli skracaniem włókien kolagenowych. Zabieg jest niestety dużo bardziej bolesny. W wyniku dalszych badań, chęci rozwoju dziedziny i znalezienia jeszcze skuteczniejszego rozwiązania, powstała radiofrekwencja iniekcyjna. To jedyna metoda, która:

  • podgrzewa skórę w sposób stymulujący produkcję kolagenu i daje efekt regeneracji skóry po jednorazowym zabiegu,
  • podgrzewa skórę, a nie naskórek — ciepło wprowadzane jest bezpośrednio do skóry,
  • ma kontrolowaną temperaturę, a nie tylko częstotliwość fal radiowych.

WYBÓR METODY I ODPOWIEDNIEGO SPRZĘTU

Radiofrekwencja cieszy się niewątpliwą popularnością, nie ułatwia to jednak wyboru (a może właśnie utrudnia) odpowiedniego sprzętu do swojego gabinetu. To kwestia trudna, a przy tym bardzo ważna, wręcz kluczowa. Osobiście jestem zwolenniczką radiofrekwencji iniekcyjnej i to tę technologię wykorzystuję w swojej Klinice Medycyny Młodości. Urządzenie to działa na skórę właściwą, a nie tylko na jej wierzchnią warstwę, a co za tym idzie — daje lepsze efekty. Wprowadzone kaniulą ciepło doskonale napina skórę i odbudowuje kolagen tam, gdzie to najbardziej potrzebne. Właściciele salonów kosmetycznych powinni natomiast zwrócić uwagę na dwa popularne i cenione urządzenia: Zafiro i Focus (RF kontaktowa), przy czym należy pamiętać, by przy użytkowaniu kosmetycznym zachować niskie ustawienia temperatury.

Przy wyborze sprzętu początkujący użytkownicy powinni kierować się kilkoma wytycznymi:

  • Im niższe ustawienia MHz, tym lepsze efekty.
  • Lepiej zainwestować w czystą radiofrekwencję, niż w urządzenie typu „kombajn” — jeśli coś jest do wszystkiego, to jest do niczego.
  • Radiofrekwencja kontaktowa nie jest skuteczna na ciało (działa na twarz i szyję), nawet jeśli tak twierdzi producent.
  • Radiofrekwencja iniekcyjna zarezerwowana jest tylko dla lekarzy — jeśli prowadzisz gabinet kosmetyczny, nie daj się namówić na zakup takiego urządzenia.
  • Nie istnieją urządzenia uniwersalne.
  • Moda nie oznacza zysku — należy przeprowadzić analizę tego, z jakimi problemami najczęściej przychodzą do Ciebie klientki i przemyśleć, czy zakup sprzętu będzie opłacalny.
  • Należy sprawdzić, czy urządzenie ma certyfikat CE, który oznacza dopuszczenie do użytkowania we wskazaniach medycznych oraz jest potwierdzeniem powtarzalności produkcji, czyli bezpieczeństwa użytkowania, a dokładniej tego, że urządzenie nie zrobi krzywdy, jeśli będzie stosowane zgodnie z instrukcją.
  • Liczy się funkcjonalność i wygoda obsługi — planujesz spędzić godziny pracy z tym urządzeniem.
  • Warto zwrócić uwagę na stabilność i renomę firmy, na której sprzęt się decydujemy.
  • Nie należy przejmować się obietnicami reklamowymi, tylko sprawdzić technologię danego urządzenia, by móc dokonać krytycznej oceny zapewnień producenta. Niestety wiele czasopism o tematyce kobiecej promuje urządzenia o wątpliwej skuteczności. Przykładem może być Pelleve, przedstawiane jako innowacyjne urządzenie do radiofrekwencji za ponad 100 tys. zł, a tak naprawdę jest to zwykła radiofrekwencja kontaktowa i nie różni się w praktyce niczym od innych urządzeń, które kosztują o połowę mniej.
  • Nie wolno zapominać o najważniejszym — samo urządzenie nie zdziała cudów, jeśli jego operatorem będzie niewykwalifikowana osoba.
  • Warto także rozglądać się za nowościami na rynku amerykańskim, japońskim i azjatyckim, zaś wiedzę o nich czerpać z wielu niezależnych źródeł: materiałów konferencyjnych, serwisów medycznych, zagranicznej prasy, materiałów reklamowych, publikacji badawczych oraz stron producentów.

Wybór dobrego sprzętu może okazać się trudny, ale nie należy się tym zniechęcać. Jeśli klientki w Twoim salonie są zainteresowane skutecznymi rozwiązaniami niwelowania zmarszczek i podnoszenia jędrności skóry, dopytują o możliwości wykonania zabiegów medycyny estetycznej, warto pomyśleć o poszerzeniu oferty swojego salonu właśnie o tę usługę, ponieważ to pewny i bezpieczny zabieg — po prostu. O jego sukcesie świadczy rzesza zadowolonych pacjentów.

dr Urszula Brumer

Lekarz medycyny estetycznej, autorka bloga www.urszulabrumer.pl oraz wielu artykułów prasowych dotyczących medycyny estetycznej.Właścicielka kliniki „Medycyna Młodości Dr Urszula Brumer” specjalizującej się w zakresie zabiegów preparatami autologicznymi (www.drbrumer.pl)

Artykuł pochodzi z BEAUTY INSPIRATION 1/2017

CZYTAJ TAKŻE:

Musisz wiedzieć, że mamy ciasteczka i możemy ich użyć tylko do tego, byś był bardziej zadowolony z naszych treści. ok więcej