W jaki sposób motywujesz siebie do realizacji celów życiowych i biznesowych? Jakie towarzyszą temu emocje?
<<Moją nadrzędną zasadą jest dokładne wyznaczanie celów. Ta zasada uprasza proces ich realizacji. Bowiem, kiedy już na etapie wyznaczania celu dokładnie przemyślę: dlaczego jest on dla mnie ważny, jakie będę miała korzyści z jego realizacji, ewentualnie jakie kłopoty w momencie ich porzucenia, jakie napotkam przeszkody i co wtedy zrobię, to mam pewność, że w momencie kiedy opadają mi skrzydła, wystarczy, że odwołam się do tego, co ustaliłam wcześniej, na etapie definiowania celu i motywacja wraca.
W jaki sposób w swoim biznesie motywujesz swoich pracowników? Jak wyrażasz swoje uznanie wobec nich?
<<Dziękuję za dobrze wykonaną pracę czy gratuluję świetnie przeprowadzonej rozmowy z klientem. Staram się być uważną na drugiego człowieka, np.: zauważam kiedy źle się czuje i jeśli jest taka możliwość, zwalniam go wcześniej do domu. Moim zdaniem właśnie tego typu drobiazgi składają się na fakt, iż pracownik jest zmotywowany i gotowy do pracy. W zakresie finansowym, przykładam dużą wagę do ścisłego określenia zasad premiowania tak, aby każdy z pracowników wiedział, jakie ma przed sobą zadanie i mógł łatwo oszacować, jaką wartość premii otrzyma.
W jaki sposób dzielisz się ze swoim zespołem krytycznymi opiniami i ocenami, tak aby nie naruszyło to waszych dobrych relacji a wywołało określoną zmianę w ich zachowaniu?
<<W zakresie udzielania informacji zwrotnej niezmiennie od lat stosuję zasadę „kanapki”. Dobrze przygotowuję się do udzielenia feedbacku, zbierając sytuacje, za które chciałabym pochwalić i wplatając w nie obszary wymagające poprawy. Bardzo skupiam się na tym, aby odkładać emocje na bok i mówić o faktach, konkretnych sytuacjach oraz ich konsekwencjach, zachowaniu pracownika, a nie dotykać go osobiście. Nie jest to łatwe i uczę się tego od lat. Często też przypominam moim współpracownikom, że nie jest moją intencją sprawiać im przykrość, tylko wskazać obszary do dalszego rozwoju zawodowego, bo zależy mi na tym żeby byli świetnymi, cenionymi przez klientów specjalistami.
Możliwość rozwoju i przejmowanie odpowiedzialności przez pracownika to jedne z najbardziej motywujących czynników w firmie. W jakiej formie wykorzystujesz je do motywowania w swoim biznesie?
<<Doświadczeni pracownicy mają całkowitą wolność w zakresie dobierania i prowadzenia terapii dla swoich klientów. Także im powierzam zadanie szkolenia nowych członków zespołu w zakresie procedur zabiegowych oraz zachęcam do dzielenia się swoją wiedzą i doświadczeniem. Z wielką chęcią i radością korzystam z pomysłów mojego zespołu, szczególnie w zakresie social mediów.
Dobra atmosfera w pracy utrzymuje energię i sprzyja większej efektywności. Jak o nią dbasz? W jaki sposób razem ze swoim zespołem świętujecie małe i duże sukcesy?
<<Przede wszystkim autentycznie lubię i cenię każdą osobę, z którą pracuję. Dbam na co dzień o dobrą atmosferę rozmawiając nie tylko o sprawach służbowych, ale także o bardziej osobistych, co wcale nie oznacza, że plotkujemy. Sukcesy celebruję w prosty sposób – zauważam je, podkreślam ich wagę i dziękuję osobie, która się do tego przyczyniła. Mam niewielki zespół i bardzo cieszy mnie to, że panie darzą się sympatią oraz świetnie dogadują się w pracy, co widzą i doceniają klientki.
Jakie nowe cele biznesowe wyznaczyłabyś, gdybyś wiedziała, że ani Tobie ani Twojemu zespołowi nie zabraknie motywacji do ich zrealizowania?
<<Chciałabym wspólnie z pracownikami angażować się w realizację projektów społecznych. Jest tyle osób, które potrzebują wsparcia, a myślę, że nasza wiedza, ciepło i doświadczone dłonie mogą niejednej osobie sprawić radość.