Jak obliczyć koszt roboczogodziny salonu/kliniki?

SPA

Prowadzenie salonu beauty bez znajomości kosztu roboczogodziny jest jak wyprawa przez ocean bez  mapy i kompasu. To czy cel zostanie osiągnięty pozostaje jedynie kwestią szczęścia i intuicji. Może jakoś uda się przeżyć. Niestety takie podejście do budowania biznesu jest dość powszechne. A wcale takie być nie musi. 

 Kluczem do zyskowności salonu, czyli mapą i kompasem w jednym, jest znajomość kosztów roboczogodziny.  To kluczowy czynnik, dzięki któremu jesteśmy w stanie przeprowadzić diagnozę biznesu.

Możemy sprawdzić między innymi, czy wszystkie zabiegi są rentowne. Czy nie mamy za dużych kosztów pracowników.  Które obszary funkcjonowania salonu są przeinwestowane. Dopiero mając diagnozę stanu salonu jesteśmy w stanie podjąć działania obniżające koszty i podnoszące zyskowność. W przypadku tego ostatniego możemy zwiększyć marże na te zabiegi, które okazały się mało zyskowne. 

Jak obliczyć koszt roboczogodziny dla salonu/kliniki?  

Tłumaczy Karolina Grabiszewska, właścicielka salonów The Colours Beauty Studio, finansistka. Autorka bloga salonowefinanse.pl.

 

WZÓR NA WYLICZENIE kosztów roboczogodziny (ujęcie miesięczne).

 

ROBOCZOGODZINA  = KOSZTY / GODZINY PRACY    

gdzie:

KOSZTY =  suma wszystkich kosztów salonu/kliniki (zmienne, stałe, wynagrodzenia)

GODZINY PRACY = suma godzin pracy wszystkich pracowników przy zabiegach

 

Przykład wyliczenia roboczogodziny dla fikcyjnego salon (ujęcie miesięczne) 

 

ROBOCZOGODZINA = 40 000  PLN / 454 h = 61, 1 PLN

40 000 PLN – suma wszystkich kosztów salonu

654 h – suma  godzin pracy wszystkich pracowników przy zabiegach

Powyższe nagranie jest fragmentem live’a „Jak opanować finanse salonu beauty”.  Live ten zrealizowany został w ramach prowadzonego przez BE Inspiration kursu online „Rentowność i finanse w salonie beauty”

 

Pozostałe tematy dwumiesięcznego kursu:

– Jak zarządzać kosztami salonu,                           

– Jak obliczać wynagrodzenie dla pracowników,               

– Jak obliczać cenę zabiegu. Oferta, na której będziesz zarabiać,            

– Jak zwiększyć zyskowność przez aktywne zarządzanie kosztami i przychodami,              

– [case study z doświadczeń managera] „Poważne pieniądz pojawiły się dopiero, kiedy nauczyłam się zarządzać finansami.”,                  

– Jak mądrze rozwijać swój biznes, kiedy i jak inwestować w nowe produkty i technologie,

– Jak płacić mniejsze podatki. Praktyczne rozwiązania kreatywnej księgowej.

 

Zobacz dokładny opis programu kursu online RENTOWNOŚĆ I FINANSE SALONU BEAUTY.

Jeżeli zainteresowała Cię tematyka kursu, to możesz też sprawdzić pozostałe nasze kursy dostępne w ABONAMENCIE MANGERSKIM. 

CZYTAJ TAKŻE:

Musisz wiedzieć, że mamy ciasteczka i możemy ich użyć tylko do tego, byś był bardziej zadowolony z naszych treści. ok więcej