Instagram w branży beauty

SPA

Jak kreować wizerunek marki beauty na Instagramie i przyciągnąć tam uwagę potencjalnych klientów? Poznajcie 9 dobrych praktyk, które warto wdrożyć do swoich działań.

Media społecznościowe nieustannie zyskują na popularności, a Instagram jest jednym z najszybciej rozwijających się kanałów. Liczba jego użytkowników na świecie stale rośnie i według ostatnich danych miesięcznie w serwisie aktywnych jest ich ponad miliard! Z kolei z informacji opublikowanych w pierwszym półroczu tego roku wynika, iż w naszym kraju z tego medium korzysta już ponad 6 milionów Polaków. A wśród nich z pewnością twoi klienci.

Spójrz na swoją konkurencję. W większości przypadków z pewnością jest obecna na Instagramie i w ten sposób komunikuje się ze swoimi klientami, informując o swojej działalności i ofercie. Analiza jej praktyk to punkt wyjścia do stworzenia swojej własnej strategii działań.

1. OBSERWUJ I WYCIĄGAJ WNIOSKI

Świetnym źródłem wiedzy o tym co może sprawdzić się w komunikacji branży beauty na wspomnianym serwisie jest bacznie śledzenie oraz analizowanie tego, co i jak publikuje konkurencja. Możesz zauważyć panujące trendy, przekonać się na jakie treści odbiorcy reagują najlepiej, wychwycić ewentualne błędy i co najważniejsze — zainspirować się.

2. ZAPLANUJ SWOJE DZIAŁANIA

Komunikacja musi być przemyślana, spójna i przede wszystkim regularna. Nie ma tu miejsca na przypadkowy content, bowiem odbiorcy nie oceniają twojego profilu tylko po pojedynczym poście, ale po jego całościowym wyglądzie. To właśnie atrakcyjną treścią wizualną musisz przyciągnąć nowego potencjalnego klienta, a zatrzymać go ciekawą ofertą.

I tu jedna z najważniejszych rad — planuj swoje posty z wyprzedzeniem. To naprawdę działa! Dzięki temu będziesz zawsze przygotowany do publikacji i unikniesz sytuacji, że na profilu zabraknie treści z powodu zbyt małej ilości czasu na tworzenie nowego contentu, niespodziewanego zdarzenia, które uniemożliwiłaby tobie jego przygotowanie lub po prostu braku pomysłu na ciekawy wpis.

Oczywiście wspomniany harmonogram nie musi być sztywny. Jeżeli zależy ci na publikacji innego posta w dany dzień (nie zaburzającego koncepcji spójności profilu), zrób to. A post, który w ten sposób wypadnie z planu wpisów, przesuń na kolejny tydzień.

3. PRZYŁÓŻ WAGĘ DO JAKOŚCI I ESTETYKI ZDJĘĆ

Instagram skupia się na tym co obecnie charakteryzuje nasze społeczeństwo, czyli na kulturze obrazkowej. To właśnie grafika gra tu pierwsze skrzypce. W dzisiejszych czasach nie potrzeba drogiego i profesjonalnego sprzętu, by zrobić dobre, przyciągające uwagę zdjęcie, bo takie możliwości oferuje już większość smartfonów. Skup się na detalach, baw światłem, stwórz stylowe układanki.

Testuj różne rozwiązania, by znaleźć optymalną formę prezentacji. Już sam komplet funkcji na Instagramie pozwala na podstawową edycję zdjęć na poziomie zmiany jasności, kontrastu czy cięcia fotografii. Do tego dochodzą jeszcze instagramowe filtry, oferujące opcję różnych stylów i nasyceń kolorów. Istnieje także wiele bezpłatnych aplikacji, dzięki którym publikowane treści będą jeszcze bardziej przyciągały uwagę odbiorów. Sprawdź VSCO, Ftmimage, Snapseed, Lomograph czy Unfold.

4. MÓW JĘZYKIEM KORZYŚCI

W tym serwisie tekst jest tylko dodatkiem. Nie oznacza to jednak, że może zostać zmarginalizowany. W krótkich i zwięzłych zdaniach musisz przedstawić ofertę oraz zachęcić odbiorcę do skorzystania ze swoich usług, dlatego tak ważny jest tu język korzyści. Nie skupiaj się na opisie zabiegów, jakie wykonujesz, sprzętu, który posiadasz, kosmetyków, które używasz w swoim gabinecie beauty czy salonie medycyny estetycznej.

Mów do odbiorcy to, co najbardziej go interesuje — skup się na efektach, które klient zyska dzięki skorzystaniu z twoich usług. Pomyśl również o 3 cechach, które wyróżniają twój salon na tle innych (może to być przytulne, kameralne wnętrze, bogata wiedza oraz doświadczenie personelu czy idealna lokalizacja) i wokół nich buduj komunikację.

5. NIE ZAPOMINAJ O HASZTAGACH

Są nieodłącznym elementem Instagrama, grupującym wrzucane na serwisie zdjęcia w swoiste podkategorie. Pamiętaj, by były one adekwatne do publikowanych treści. Unikaj przypadkowości i używania ich tylko dlatego, że któreś są popularne.

Podstawowym hasztagiem powinna być nazwa firmy. Ponadto warto stworzyć swój unikatowy tag, który będzie nierozerwalnie związany z twoją firmą. Przykładem może być #NOVAty — fraza nawiązująca do nazwy jednego z salonów kosmetologii i masażu, a jednocześnie w metaforyczny sposób opisująca misję tego typu miejsca. (…)

Czytaj cały artykuł w Beauty Inspiration 6/2018>>> (możesz szybko kupić ewydanie)

Karolina Foss

Ma bogatą wiedzę z zakresu dziennikarstwa, public relations i marketingu internetowego. Od 4 lat współpracuje z topowymi markami z różnych branż, obecnie tworząc i wdrażając dla nich strategię działań w social media.

CZYTAJ TAKŻE:

Musisz wiedzieć, że mamy ciasteczka i możemy ich użyć tylko do tego, byś był bardziej zadowolony z naszych treści. ok więcej