Jak budować content w social mediach

SPA

Osiem. Średnio tyle właśnie punktów styku z Twoją marką musi odnotować klient, by podjąć finalną decyzję zakupową. W tej podróży do ostatecznego sfinalizowania transakcji ogromną rolę odgrywają media społecznościowe. A tam…no cóż, trzeba się wyróżnić wartościowym contentem, który zaangażuje i zatrzyma na dłużej użytkowników!

Konsument nie lubi nudy

Ciągle piszesz o swoich produktach i usługach? W firmowych mediach społecznościowych wstawiasz tylko tekst + zdjęcie lub tekst + link? Mam dla Ciebie złą informację. Nudzisz swoich odbiorców.

– Media społecznościowe kochają dywersyfikację i eksperymentowanie z różnymi porami publikacji i formatami. Już na samym Facebooku post z załącznikami graficznymi możesz dodać na kilka różnych sposobów (album zdjęć, pokaz slajdów, karuzela itd.). Oprócz tego masz możliwości dzielenia się materiałami video, prowadzenia transmisji live lub – jak na LinkedInie – dodawania prezentacji multimedialnych lub dokumentów w formacie PDF. Wykorzystaj to! – mówi Ewa Świgoń, dyrektor zarządzający Com&Media.

Przykładem działań contentowych może być projekt zrealizowany z marką kosmetyczną DP Dermaceuticals. Tu na potrzeby social mediów stworzone zostały m.in. sesje produktowe, których efekty wzbogacają treści postów.

Branża beauty & wellness w social mediach

Myślisz, że w Twojej branży w mediach społecznościowych pokazano już wszystko? Wbrew pozorom większość marek skupia się niesłusznie tylko i wyłącznie na postach sprzedażowych, nie dając żadnej wartości dodanej swoim odbiorcom. To duży błąd, bo konsument dziś chce wzbogacać swoją wiedzę i oczekuje od marki nie tylko atrakcyjnej promocji, ale również edukacji.

– Dlatego też projektując swoją komunikację w social mediach, pamiętaj o zasadzie Pareto: niech 80% Twoich postów będzie wartościowych dla odbiorców, a tylko 20% niech będzie nakierowanych na sprzedaż sensu stricte. Dzięki dzieleniu się wiedzą i tak sprzedasz, choć nie będzie to sprzedaż bezpośrednia, lecz nieco podprogowa – mówi Sylwia Chodyniecka, zastępca dyrektora zarządzającego Com&Media.

Przykładem mogą być tu działania agencji Com&Media dla marki Sesderma. Agencja postawiła na filmy video z udziałem blogerów. W kampanii „#Mistrzynie Pielęgnacji” wzięli udział m.in.: Paulina Krupińska, Paula Jagodzińska czy Ekskluzywny Menel. Filmy stworzone na potrzeby tej współpracy obejrzano ponad 600 000 razy! Produkty Sesdermy otrzymały dodatkowo nagrody dla najlepszych produktów dermokosmetycznych na polskim rynku, co również zostało wykorzystane w komunikacji social media.

Jedynym ograniczeniem jest wyobraźnia

Zastanawiasz się jak ugryźć posty w mediach społecznościowych w branży beauty & wellness? Skorzystaj śmiało z naszych podpowiedzi:

  • Listy – twórz listy osób z branży lub marek kosmetycznych, które warto obserwować, jak również aplikacji, które warto mieć w swoim telefonie – dzięki temu skorzystasz z mechanizmu egobait (wspomniane w poście osoby lub firmy zobaczą post i najprawdopodobniej wejdą z nim w interakcję, a być może również go udostępnią, wzmacniając jego zasięgi).
  • How to – posty typu how to podpowiedzą Twoim fanom jak np. korzystać z Twoich produktów lub – jeśli prowadzisz salon spa – jak przygotować się do zabiegów.
  • Case study – z Twoich produktów lub usług skorzystał aktor, celebryta, bloger lub influencer? Stwórz we współpracy z nim case study, czym zachęcisz innym do skorzystania z Twojej oferty.

  • FAQ – klienci wracają często z podobnymi pytaniami? To świetna okazja do tego, by stworzyć posty, które na nie odpowiadają!
  • Definicje – Twoje produkty posiadają trudne składy lub właśnie w salonie SPA pojawił się nowy zabieg? Wykorzystaj posty do tego, by edukować swoich odbiorców i wyjaśniać trudne branżowe słownictwo.
  • Infografiki – za ich pomocą pokazuj popularność swojej marki lub twórz mini-poradniki – np. dotyczące pielęgnacji. Zaskarbisz sobie tym sympatię swoich fanów i bardzo szybko wzbogacisz się o nowych!

Pamiętaj, że opcji jest o wiele więcej niż powyżej wspomnianych, a jedynym ograniczeniem…jest tylko wyobraźnia!

Ewa Świgoń, dyrektor zarządzający Com&Media

Sylwia Chodyniecka,  z-ca dyrektora zarządzającego Com&Media

CZYTAJ TAKŻE:

Musisz wiedzieć, że mamy ciasteczka i możemy ich użyć tylko do tego, byś był bardziej zadowolony z naszych treści. ok więcej